Gå til innhold

Gråter for alt og alle

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en utfordring.

Kort fortalt: Jeg får en sterk angst, kvalme og kjenner tårene presser på, eller gråter hvis jeg leser om barn som opplever vonde ting. Det trenger ikke være i sanntid, jeg kan lese om i gamledager da folk satte "laus unger" ut for å dø. 

Det kan være misbruk, overgrep, vold og omsorgssvikt. Feks da ei dame heiv den nyfødte babyen ut vinduet. Da gråt jeg lenge etterpå og ble uvel.

Hvorfor?? Det er ikke kjekt. Unngår å lese på sosiale medier,men får med meg lell.

Er fosterbarn opprinnelig og har startet livet på litt vaklete grunn. Er det derfor? Har hatt en fantastisk fosterfamilie.

Hvordan kan jeg endre følelsesregulering 

Anonymkode: 32fab...df4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en utfordring.

Kort fortalt: Jeg får en sterk angst, kvalme og kjenner tårene presser på, eller gråter hvis jeg leser om barn som opplever vonde ting. Det trenger ikke være i sanntid, jeg kan lese om i gamledager da folk satte "laus unger" ut for å dø. 

Det kan være misbruk, overgrep, vold og omsorgssvikt. Feks da ei dame heiv den nyfødte babyen ut vinduet. Da gråt jeg lenge etterpå og ble uvel.

Hvorfor?? Det er ikke kjekt. Unngår å lese på sosiale medier,men får med meg lell.

Er fosterbarn opprinnelig og har startet livet på litt vaklete grunn. Er det derfor? Har hatt en fantastisk fosterfamilie.

Hvordan kan jeg endre følelsesregulering 

Anonymkode: 32fab...df4

Dette er vanskelig. Men jeg har det slikt som deg. Min løsning ble å unngå å lese om slikt på nyhetene og blokkere slikt som dukker opp i sosiale medier. Det er helt nødvendig for å beskytte meg fordi jeg reagerer så sterkt.

I motsetning til deg har jeg ingen vanskelig barndom, traumer ol. Men jeg har barn, og det føles derfor veldig nært. 

Du må slutte å utsette deg for det som trigger deg. Du har åpenbart ikke godt av det! Beskytt deg selv ❤️

Anonymkode: 346f4...904

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe feil med deg TS. Det er noe feil med verden.

Anonymkode: 2ae8c...44d

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...