AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Når man har lavere utdanning og jobb som ikke gir all verdens i inntekt, hvorfor tenker man da at det er en god idé å sette fire barn til verden? Leser i avisen om noen som ikke har råd til tannregulering til barnet sitt. Det er jo direkte flaut. Undrer oppriktig hva folk tenker på. Selv har vi samlet inntekt på 1,2 millioner, men det kunne ikke falle oss inn å få mange barn. Ungen fortjener gode reiser til utlandet, riktige klær og utstyr. Anonymkode: 6c740...c71 5 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Fordi noen tenker de kan leve av luft og kjærlighet og det er nra nok. Andre liker mer økonomisk stabilitet (og gjerne utdanning) Anonymkode: 272f9...c32 2 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Abort er ikke et alternativ for alle. Mange med lav inntekt er fra familier som også hadde lav inntekt, de vokste ikke opp med syden ferier og fine klær så det er mindre viktig for dem. Anonymkode: 1365f...acc 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Jeg vokste oppfattig, så med 20K etter faste utgifter syns jeg jeg har god råd. Men ville ikke fått barn uten såpass, og at jeg eier egen leilighet. Hva andre tenker vet jeg ikke. Kjenner endel i kreative yrker som er ressurssterke på andre måter, så de klarer å gi barna en god oppvekst selv uten så mye penger. Ikke alle fattige er ressurssvake.. Anonymkode: c73db...2cf 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden Livet skjer. Man kan bli uplanlagt gravid, ønsker ikke abort, bli syk og ufør. Anonymkode: 7aeec...42e 4
DesmondMiles Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Livet skjer. Man kan bli uplanlagt gravid, ønsker ikke abort, bli syk og ufør. Anonymkode: 7aeec...42e Man blir ikke uplanlagt gravid tre-fire ganger i Norge... 6 9
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Abort er ikke et alternativ for alle. Mange med lav inntekt er fra familier som også hadde lav inntekt, de vokste ikke opp med syden ferier og fine klær så det er mindre viktig for dem. Anonymkode: 1365f...acc Hvis abort ikke er et alternativ, må man bruke kondom. Anonymkode: d2373...488 4
Vera Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden (endret) Nå må folk snart bestemme seg..det blir snakket om for lave fødselstall i Norge - men de som da velger å hjelpe til med problemet, er altså ikke gode nok? Jeg tenker at premisset for en god barndom ikke ligger i syden-reiser og riktig merke på klærne. Man kan ha en fantastisk barndom uten disse tingene - om foreldrene er dedikerte. Selv vokste jeg opp i en typisk arbeiderfamilie, med typisk kommunale/statlige inntekter. Jeg vet at det ikke var fett økonomisk - men jeg hadde foreldre som var gode med økonomi, og vi manglet aldri noe - følte jeg. Jeg kunne ikke hatt en finere barndom, eller bedre foreldre..og hadde valgt disse foreldrene over rike foreldre anyday. Jeg var i varmere strøk første gang da jeg var 19 år..da betalte jeg reisen selv. Jeg led på ingen måte noen nød over å ikke ha vært der før - og kjente ikke på dårlige følelser over at flere av vennene mine reiste til varmere strøk hele barndommen. Vi hadde fantastiske ferier sammen som familie - uten foreldre som var på fylla hver kveld i syden-varmen. Nå er jeg i en helt annen posisjon, med svært god samlet inntekt, og mulighet for å gi barna alt de måtte ønske. Barna mine har ikke en bedre barndom enn hva jeg hadde. Endret 3 timer siden av Vera 3 1 4
Lønnesirup01 Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden Jeg tror ikke barn som reiser på utenlandsferie hvert år er lykkeligere enn andre. Tvert imot erfarer jeg at veldig mange barn som vokser opp i familier med god råd og høyt forbruk, klager mye og fremstår permanent misfornøyd. Og det er blant disse foreldrene blitt en opplest og vedtatt sannhet at barn klager hele ferien, som om det er en naturlov. Det betyr ikke at barn i lavinntektsfamilier er automatisk lykkelige. Bare at lykken er avhengig av helt andre ting - stabilitet i hjemmet, gode rutiner, en delaktig storfamilie. Ideelt sett skal man selvsagt ha god nok økonomisk sikkerhet til å dekke uforutsette utgifter, tannlege osv. Men sånn helt generelt mener jeg at fokuset på å måtte ha høyere utdannelse, eie egen bolig og ha høy inntekt før man får barn, er altfor stort. 2 1
Selis Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man har lavere utdanning og jobb som ikke gir all verdens i inntekt, hvorfor tenker man da at det er en god idé å sette fire barn til verden? Leser i avisen om noen som ikke har råd til tannregulering til barnet sitt. Det er jo direkte flaut. Undrer oppriktig hva folk tenker på. Selv har vi samlet inntekt på 1,2 millioner, men det kunne ikke falle oss inn å få mange barn. Ungen fortjener gode reiser til utlandet, riktige klær og utstyr. Anonymkode: 6c740...c71 Fortjener gode reiser til utlandet🤣😂 så overfladisk... har aldri reist til utlandet med min familie gikk kjempe fint. Går ann å nedgradere litt billigere bil klær ikke ta manikyr og kjønnhetsbehandlinger og ikke oppgradere alt billigere sminke hudprodukter, om man vil ha flere barn går dette fint i norge. Norge av alle plasser llider fleste ingen nød og har i overflod til overs med 3 barn om man ikke sløser penger på selvpleie og mer klær enn man trenger. Er sykt masse vi nordmenn nøyer oss i hverdagene og utseende man kan spare masse penger på til ferie og andre gleder med familie! Dem fleste syter av det og vil leve i luksuss med manikyr extensions kosmetikk bil til 3000000 oppussing når man ikke trenger det osv osv uendelig liste. Endret 2 timer siden av Selis 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Har selv ‘bare’ fagbrev, og vært alene med 3 gutter, 2 av de trengte regulering, og det har de fått. Har bare vært 2 ganger til Spania på 20år, men de har aldri klaget. Og alltid fått det de trenger. Så lav inntekt betyr ikke at de ikke får det de trenger. Anonymkode: bc7ff...10a 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden DesmondMiles skrev (54 minutter siden): Man blir ikke uplanlagt gravid tre-fire ganger i Norge... Joda, det blir man. Vet du hvor mange tusen norske kvinner som ikke kan bruke prevensjon eller som det ikke virker på? Anonymkode: 56ced...bfa 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden Vera skrev (47 minutter siden): Nå må folk snart bestemme seg..det blir snakket om for lave fødselstall i Norge - men de som da velger å hjelpe til med problemet, er altså ikke gode nok? Jeg tenker at premisset for en god barndom ikke ligger i syden-reiser og riktig merke på klærne. Man kan ha en fantastisk barndom uten disse tingene - om foreldrene er dedikerte. Selv vokste jeg opp i en typisk arbeiderfamilie, med typisk kommunale/statlige inntekter. Jeg vet at det ikke var fett økonomisk - men jeg hadde foreldre som var gode med økonomi, og vi manglet aldri noe - følte jeg. Jeg kunne ikke hatt en finere barndom, eller bedre foreldre..og hadde valgt disse foreldrene over rike foreldre anyday. Jeg var i varmere strøk første gang da jeg var 19 år..da betalte jeg reisen selv. Jeg led på ingen måte noen nød over å ikke ha vært der før - og kjente ikke på dårlige følelser over at flere av vennene mine reiste til varmere strøk hele barndommen. Vi hadde fantastiske ferier sammen som familie - uten foreldre som var på fylla hver kveld i syden-varmen. Nå er jeg i en helt annen posisjon, med svært god samlet inntekt, og mulighet for å gi barna alt de måtte ønske. Barna mine har ikke en bedre barndom enn hva jeg hadde. Det hjelper ikke om de som "hjelper til" viderefører sin uføretrygd på barna.... et nær familiemedlem av mannen har 6 barn. Hun fikk dem fordi da fikk hun så og så mye penger i mnd uten å måtte jobbe. Dette la hun også ut om for hvert barn. Nå er 3 av barna voksne, sliter med psykiske problemer (det har de gjort hele oppveksten), utenforskap fordi foreldre ikke hadde råd til noe som helst, verken bursdagsgaver eller fritidsaktiviteter - ei heller ferie. De har lært at å gå hjemme er helt normalt, og klarer ikke å fullføre verken skole eller holde på en jobb 😕 . Mor og far går begge hjemme. Mor ønsker ikke å jobbe, men hun vil ha penger! Mannen ønsker kun en type jobb, men har ødelagt så mye for seg selv, at ingen vil ansette ham. Lang historie. Han gjør heller ingenting for å prøve en gang. De sitter opp til kl 3-4, og av og til kl 5 om natten, og klarer ikke alltid å stå opp til skole og barnehage for yngste. Det er rot og drit overalt. Jada, barnevernet har vært inne siden barn nr. 1, men... Kjenner dessverre til flere slike tilfeller her ute på bygda hvor vi bor. Disse familiene er en av grunnene til høye samfunnskostnader, så disse hjelper overhodet ikke til! Anonymkode: 47ee2...fcc 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden Vera skrev (52 minutter siden): Nå må folk snart bestemme seg..det blir snakket om for lave fødselstall i Norge - men de som da velger å hjelpe til med problemet, er altså ikke gode nok? Jeg tenker at premisset for en god barndom ikke ligger i syden-reiser og riktig merke på klærne. Man kan ha en fantastisk barndom uten disse tingene - om foreldrene er dedikerte. Selv vokste jeg opp i en typisk arbeiderfamilie, med typisk kommunale/statlige inntekter. Jeg vet at det ikke var fett økonomisk - men jeg hadde foreldre som var gode med økonomi, og vi manglet aldri noe - følte jeg. Jeg kunne ikke hatt en finere barndom, eller bedre foreldre..og hadde valgt disse foreldrene over rike foreldre anyday. Jeg var i varmere strøk første gang da jeg var 19 år..da betalte jeg reisen selv. Jeg led på ingen måte noen nød over å ikke ha vært der før - og kjente ikke på dårlige følelser over at flere av vennene mine reiste til varmere strøk hele barndommen. Vi hadde fantastiske ferier sammen som familie - uten foreldre som var på fylla hver kveld i syden-varmen. Nå er jeg i en helt annen posisjon, med svært god samlet inntekt, og mulighet for å gi barna alt de måtte ønske. Barna mine har ikke en bedre barndom enn hva jeg hadde. Du har nok en misoppfatning av hvordan familieferier ser ut for folk flest, dersom du tror det er at foreldrene er på fylla hver kveld i syden-varmen. Anonymkode: 74103...fda 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden Vi ble begge dessverre ufør da barna ble store. Jeg har høyere utdannelse og min samboer hadde god jobb,.Så livet skjer dessverre Anonymkode: 403c1...253 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden Kreativitet positivitet kjærlighet og et simpelt liv uten luksus med alt man trenger er det mangen som setter mer pris på også barna . Folk som faktisk liker barn og familielivet prioriterer det og ofrer luksusen for gleden dette gir dem! Anonymkode: 979e0...64d
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har selv ‘bare’ fagbrev, og vært alene med 3 gutter, 2 av de trengte regulering, og det har de fått. Har bare vært 2 ganger til Spania på 20år, men de har aldri klaget. Og alltid fått det de trenger. Så lav inntekt betyr ikke at de ikke får det de trenger. Anonymkode: bc7ff...10a Heldige er dem som fikk dra til spania med familien😄 Anonymkode: 979e0...64d
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Abort er ikke et alternativ for alle. Mange med lav inntekt er fra familier som også hadde lav inntekt, de vokste ikke opp med syden ferier og fine klær så det er mindre viktig for dem. Anonymkode: 1365f...acc Mange med lav inntekt, som får mange barn, gjør dette for å få ekstra penger - spesielt de som ikke ønsker å jobbe. Det er ikke alltid at det å reise på ferie og ha fine klær er så viktig. Det er helt andre ting som trygghet, foreldre som ser barna, stabilitet osv. Mange her i Norge spytter ut barn, mens de er uføretrygdet/aldri har vært i jobb, og disse planlegger mange barn fordi det genererer penger. De tenker ikke på barna, men på seg selv. Anonymkode: 47ee2...fcc 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man har lavere utdanning og jobb som ikke gir all verdens i inntekt, hvorfor tenker man da at det er en god idé å sette fire barn til verden? Leser i avisen om noen som ikke har råd til tannregulering til barnet sitt. Det er jo direkte flaut. Undrer oppriktig hva folk tenker på. Selv har vi samlet inntekt på 1,2 millioner, men det kunne ikke falle oss inn å få mange barn. Ungen fortjener gode reiser til utlandet, riktige klær og utstyr. Anonymkode: 6c740...c71 Du ingen fortjener eller må ha gode reiser til utlandet. Det er for dumt argument. Men at folk med veldig dårlig økonomi fortsetter få barn etter barn skjønner jeg ikke. Det koster å ha barn, ,og mye de skal ha.Men at de må til utlandet for at de skal ha en bra oppvekst er så feil Anonymkode: d035a...7a3 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden Vera skrev (58 minutter siden): Nå må folk snart bestemme seg..det blir snakket om for lave fødselstall i Norge - men de som da velger å hjelpe til med problemet, er altså ikke gode nok? Jeg tenker at premisset for en god barndom ikke ligger i syden-reiser og riktig merke på klærne. Man kan ha en fantastisk barndom uten disse tingene - om foreldrene er dedikerte. Selv vokste jeg opp i en typisk arbeiderfamilie, med typisk kommunale/statlige inntekter. Jeg vet at det ikke var fett økonomisk - men jeg hadde foreldre som var gode med økonomi, og vi manglet aldri noe - følte jeg. Jeg kunne ikke hatt en finere barndom, eller bedre foreldre..og hadde valgt disse foreldrene over rike foreldre anyday. Jeg var i varmere strøk første gang da jeg var 19 år..da betalte jeg reisen selv. Jeg led på ingen måte noen nød over å ikke ha vært der før - og kjente ikke på dårlige følelser over at flere av vennene mine reiste til varmere strøk hele barndommen. Vi hadde fantastiske ferier sammen som familie - uten foreldre som var på fylla hver kveld i syden-varmen. Nå er jeg i en helt annen posisjon, med svært god samlet inntekt, og mulighet for å gi barna alt de måtte ønske. Barna mine har ikke en bedre barndom enn hva jeg hadde. Foreldre med penger er ikke nødvendigvis på fylla selv om de reiser til syden.... Hjelpes. Anonymkode: 47ee2...fcc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå