AnonymBruker Skrevet i går, 08:23 #1 Skrevet i går, 08:23 Hei 🌸 Jeg har aldri hatt problemer med hårtap før, men i fjor gikk jeg ned 10 kg på 5 måneder ved å spise veldig lite kalorier. Etter det har jeg mistet utrolig mye hår. Siden februar har håret falt av i store mengder hver gang jeg grer eller tar på det, og jeg blir redd for hvor dette skal ende. De siste ukene har jeg nesten sluttet å gre håret. Jeg vasker det 2 ganger i uka og grer det bare da, mens det fortsatt er litt vått. Ellers lar jeg det være i fred og går med det i en bun, for å unngå hår overalt. Nå har det blitt masse floker, kanskje fordi jeg ikke grer det daglig lenger. Har dere tips til hvordan jeg kan få bort flokene uten å miste enda mer hår? Jeg spiser normalt nå og tar multivitaminer og omega-3. Anonymkode: 2e78f...1cd
AnonymBruker Skrevet i går, 08:56 #2 Skrevet i går, 08:56 Å gå med håret i bun sliter også. Da kan du risikere å miste flere hår. Kjør heller løs flette om mulig. Om man grer håret sjelden virker det også som om man mister mye mer hår. Anonymkode: c160b...a7c
AnonymBruker Skrevet i går, 13:48 #3 Skrevet i går, 13:48 Du kan forsøke å ta tilskudd av vitaminer som støtter hårvekst, finnes flere på markedet. Anbefaler også å forsøke Kitsch Rice Water Protein shampo og balsam, som skal stimulere til hårvekst og øker volumet på eksisterende hår. Samme merke har også en "Air Dry Cream" som er kjempefin til hår som skal lufttørke. Hvis du er mye plaget med floker, trenger du kanskje en lett leave-in balsam i sprayform? Bruk en bredtannet kam, gjerne i tre hvis du finner, og gre håret forsiktig fra spissene og opp, og hold gjerne i den innerste delen av håret du grer, slik at du unngår å "dra" i hårlengdene når du grer. Anonymkode: 10518...139
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå