AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Kollega har bestilt ferie i jobbhelgen sin ( dobbeltvakter). Og sier til meg: hvis jeg ikke får byttet vaktene, ringer jeg meg rett og slett syk hele helgen, for flybillettene har jeg jo allerde bestilt. Jeg er meget fristet til å gå til sjefen. Det er ikke første gang hun gjør det. Hun hadde frekkheten i seg til å gjøre det i fjor, da ringte hun seg syk en jobbhelg som viste seg å bli et reint helvete pga underbemanningen siden vi ikke fikk tak i vikar og et ras uforutsette ekstraoppgaver som med verdens verste timing kom plutselig på toppen av underbemanningen. Rimelig surt å vite i ettertid at hun ligger og soler seg med cocktail på jobbens misbrukte tillitt mens vi er så slitne at vi griner. Problemet er at hvis jeg går til sjefen og gjør oppmerksom på situasjonen, vet kollegaen at det kommer fra meg. Og jeg er redd for å få drama med henne. Hun har en tendens til å gjøre seg til offer og skape et svart hvitt bilde av de som kritiserer henne. Og jeg orker ikke bråk med henne. Anonymkode: daf87...f3a 2
jor67 Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden (endret) Gjør det hvis du vil, men det kan skape "drama" for deg. Selv hadde jeg tenkt dette ikke er mitt problem og gått videre med livet Endret 3 timer siden av jor67 6
Ullvott Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden (endret) Tror du ikke at sjefen også er oppegående nok til å se det mistenkelige i situasjonen? At man plutselig er "syk" når man ikke får byttet vakt er jo det eldste trikset i boka. Hvis det i tillegg ikke er første gang, klarer nok leder også å tenke sitt. Jeg ville ligget unna. Endret 5 timer siden av Ullvott 4 7
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Hvorfor er hun så dum og booker tur på en jobbhelg, før vaktene er bytta? Enig med personen over, å være “syk” når man ikke får bytta vakter er det eldste trikset i boka. Men helt ærlig, hvis dette skjer og de sliter med å få tak i vikarer, hadde det gått en faen i meg. Da hadde jeg sagt det til sjefen. Anonymkode: 96f43...3f7 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Jeg ville snakket med leder i etterkant av helga og spurt om hun kan holde ditt navn utenfor. Leder kan snakke med henne og si at hun hører at hun har vært på ferie samtidig som hun meldte seg syk, stemmer det? Å lyve på direkten er vanskeligere Grunnen til at jeg hadde sladret er at hennes lureri går direkte utover hennes kolleger. I min nåværende jobb har vi ikke vakter som må dekkes, og her hadde jeg ikke gjort det. Anonymkode: 541a4...678 1 5
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Hva med å snakke med leder som om du ikke har hørt dette med sykedager? Si at du hørte at kollega har bestilt ferie og kommer til å be om bytting, men du vet allerede nå at det ikke passer for deg å steppe inn så du håper de får tak i noen andre så hun slipper å avbestille. Evt, hvis du allerede skal jobbe, si at du vet at Ingrid er opptatt og ikke kan gjøre det eller noe lignende. Spill naiv. Anonymkode: 472eb...652 9 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ville snakket med leder i etterkant av helga og spurt om hun kan holde ditt navn utenfor. Leder kan snakke med henne og si at hun hører at hun har vært på ferie samtidig som hun meldte seg syk, stemmer det? Å lyve på direkten er vanskeligere Grunnen til at jeg hadde sladret er at hennes lureri går direkte utover hennes kolleger. I min nåværende jobb har vi ikke vakter som må dekkes, og her hadde jeg ikke gjort det. Anonymkode: 541a4...678 Men kollegaen til ts skjønner helt sikkert hvem som har fortalt det til sjefen Anonymkode: 15e8f...31c 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Ullvott skrev (4 minutter siden): Tror du ikke at sjefen også er oppegående nok til å se det mistenkelige i situasjonen? At man plutselig er "syk" når man ikke får byttet vakt er jo det eldste trikset i boka. Hvis det i tillegg ikke er første gang, klarer nok leder også å tenke sitt. Jeg ville ligget unna. Vi har ny sjef siden sist gang det skjedde og det har reelt skjedd at folk har blitt skikkelig dårlig i jobbhelgen sin, så jeg tar det ikke for gitt at sjefen forstår. Men det er uansett mest fristende å ligge unna. Jeg vet bare at blir et helsike både om hun får fatt i at jeg sladrer og om om det blir en reprise av forrige gang. Det var å jobbe seg halvt i hjel Anonymkode: daf87...f3a 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden Hadde gitt beskjed til sjefen. Men bedt henne holde munn. Men da kunne sjefen vertfall lagt en plan for helgen i fht fravær. Evt bemannet opp for dette. Anonymkode: 70d66...54f 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er hun så dum og booker tur på en jobbhelg, før vaktene er bytta? Enig med personen over, å være “syk” når man ikke får bytta vakter er det eldste trikset i boka. Men helt ærlig, hvis dette skjer og de sliter med å få tak i vikarer, hadde det gått en faen i meg. Da hadde jeg sagt det til sjefen. Anonymkode: 96f43...3f7 Det er nok fordi hun er dum og mangler konsekvenstenking. Det har jeg merket på andre områder også, uten å gå inn i detalj. Jeg tror også at jeg går til sjefen hvis det i ettertid viser seg at hun blir "syk " Anonymkode: daf87...f3a 1
Ullvott Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden At noen blir skikkelig syke i jobbhelgen sin er én ting. At de først har fått nei til å bytte vakt, for så å bli "syke" er jo noe annet. 1 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden Det hadde irritert vettet av meg så jeg hadde sakt til sjefen i forbi farten: "Hvis X ringer inn syk helgen uke X er det greit å vite at hun har bestilt tur den helgen og sier allerede nå høyt at hvis hun ikke får byttet bort vaktene kommer hun til å ringe inn syk. Ikke si at det kom fra meg, men ha det i bakhodet hvis du får den telefonen." Hvis hun bråker i ettertid får hun gjøre det, det er uansett hun som har dritet seg ut. Anonymkode: 2eccb...b0b 8 2
Slarti Skrevet 5 timer siden #13 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var å jobbe seg halvt i hjel om det hadde gått ut over meg hadde jeg prata med sjefen uten tvil. Og hadde hun da laget bråk hadde jeg gått tilbake til sjefen igjen om dette. Er fint om du er organisert også. Da kan du ta fagforeninga med deg når du klager over at hun Skaper et dårlig arbeidsmiljø. MHS-regler er en fin ting 1 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Skrevet 5 timer siden Som tidligere sjef hadde jeg knurret like mye inni meg på de som viste og ikke sa noe. Det ødelegger neste like mye og hindrer at jeg kunne hatt noen kriseløsninger i bakhånd. Anonymkode: 2eccb...b0b 7 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Skrevet 5 timer siden jor67 skrev (13 minutter siden): Gjør der hvis du vil, men det kan skape "drama" for deg. Selv hadde jeg tenkt dette ikke er mitt problem og gått videre med livet Det blir jo kanskje TS sitt problem hvis hun må ødelegge en helg for å jobbe ekstra... Eller noen andre må ta en ekstrajobb mens de er utslitte og egentlig har fri! Anonymkode: b36db...f34 2 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor er hun så dum og booker tur på en jobbhelg, før vaktene er bytta? Enig med personen over, å være “syk” når man ikke får bytta vakter er det eldste trikset i boka. Men helt ærlig, hvis dette skjer og de sliter med å få tak i vikarer, hadde det gått en faen i meg. Da hadde jeg sagt det til sjefen. Anonymkode: 96f43...3f7 Jo, klart hun gjør... Hun driter jo i jobben, og blir jo "bare syk" hvis hun ikke får fri... Anonymkode: b36db...f34 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men kollegaen til ts skjønner helt sikkert hvem som har fortalt det til sjefen Anonymkode: 15e8f...31c Det kan jo være hun har fortalt det til flere. Og de som har blitt spurt, vet jo at hun ønsker seg fri... Det er også stor sjanse for å bli oppdaget på tur, mens du egentlig er syk... Anonymkode: b36db...f34 1 1
Gnom Skrevet 5 timer siden #18 Skrevet 5 timer siden Jeg hadde vært så frekk at jeg hadde spurt foran en annen eller flere andre kollegaer om det gikk bra og hun fikk byttet vakt siden hun hadde bestilt tur 😈 sånn helt casual og vennlig 8 2 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er nok fordi hun er dum og mangler konsekvenstenking. Det har jeg merket på andre områder også, uten å gå inn i detalj. Jeg tror også at jeg går til sjefen hvis det i ettertid viser seg at hun blir "syk " Anonymkode: daf87...f3a Og legger til. Bare det at som den største selvfølge og uten skam sier til kollega ( meg) at hun planlegger å ringe seg syk/dolke kollega i ryggen vel vitende om at hun har gjort det før. Det minner meget om en ansvarsfraskrivende og la oss kalle en spade for en spade, dum. TS Anonymkode: daf87...f3a 2 2
Tiara07 Skrevet 4 timer siden #20 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det hadde irritert vettet av meg så jeg hadde sakt til sjefen i forbi farten: "Hvis X ringer inn syk helgen uke X er det greit å vite at hun har bestilt tur den helgen og sier allerede nå høyt at hvis hun ikke får byttet bort vaktene kommer hun til å ringe inn syk. Ikke si at det kom fra meg, men ha det i bakhodet hvis du får den telefonen." Hvis hun bråker i ettertid får hun gjøre det, det er uansett hun som har dritet seg ut. Anonymkode: 2eccb...b0b Det er helt sant! Det er hun som driter seg loddrett ut. Kan ikke skylde på kolleger når du blir avslørt i å drite i jobben og lyge, slik at andre kolleger må ta støyten! 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå