Gå til innhold

Herpes på en annen plass plutselig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt herpes i underlivet i mange mange år og det har alltid kommet i samme område. Men nå har jeg plutselig fått utbrudd på en helt annen plass, ikke i skjeden men helt øverst ved leppene. Er ikke det veldig rart? Hva kan være grunnen til det? Skal snakke med legen min om det når jeg skal dit men det er en stund til.

Anonymkode: 430d6...84a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kryssmitte kanskje

Anonymkode: 25970...764

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det å ha herpes i underlivet ? Har dere smerter ?

Anonymkode: b9131...dd9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kryssmitte kanskje

Anonymkode: 25970...764

Men jeg har ikke hatt utbrudd på lenge og samboer har det ikke. Rart 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvordan er det å ha herpes i underlivet ? Har dere smerter ?

Anonymkode: b9131...dd9

Det første utbruddet var helt jævli vondt men nå merker jeg lite av det. Små utbrudd som blir borte fort og det gjør ikke vondt med mindre jeg tar direkte på det. Klør når det kommer og svir litt den lille tiden det er helt åpent bare

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd å få det i/rundt endetarmsåpningen, på innsiden og midten av lårene(typisk der det gnisser hvis jeg går uten bukse eller shorts på), og på fremsiden av anklene(!). Når jeg har fått det på beina har jeg ikke hatt utbrudd i det hele tatt på en stund, og har heller ikke hatt blemmer/utbrudd i skjeden samtidig. (Hadde jeg først fått blemmer i skjeden, som kunne ha "spredd seg" til lårene eller anklene via dusjing etc, hadde jeg skjønt det. I og rundt endetarmen gir også mening med tanke på slimhinner. Men på anklene sånn helt ut av det blå ...?) Har alltid glemt i situasjonene å spørre legen hvor normalt/ufarlig det egentlig er, men det er (etter egen erfaring) tydeligvis sånt som kan inntreffe, selv etter noen år. 🫣🤪

Anonymkode: c4c64...062

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har hatt herpes i underlivet i mange mange år og det har alltid kommet i samme område. Men nå har jeg plutselig fått utbrudd på en helt annen plass, ikke i skjeden men helt øverst ved leppene. Er ikke det veldig rart? Hva kan være grunnen til det? Skal snakke med legen min om det når jeg skal dit men det er en stund til.

Hos meg flytter utbruddene på seg fra gang til gang. Kan få både forran og bak. Men jeg aner ikke hvorfor det er sånn. Trodde egentlig det var normalt 😅

Anonymkode: 4f3e9...b76

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det er herpes? Man kan få andre kløende/sviende tilstander nedentil. Lichen Sclerosus bla, veldig vanlig å få ved kjønnsleppene og veldig vanlig lidelse nedentil som kanskje ikke snakkes så mye om. 

Anonymkode: 65182...5f0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dette kun pga sex? Elker kan det komme uansett?

Anonymkode: 5e978...65f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hos meg flytter utbruddene på seg fra gang til gang. Kan få både forran og bak. Men jeg aner ikke hvorfor det er sånn. Trodde egentlig det var normalt 😅

Anonymkode: 4f3e9...b76

Ah okei, det var litt godt å høre! Da er det nok bare tilfeldig at jeg har fått på samme plass tidligere. Men moro med noe nytt, forandring fryder, sier vi 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sikker på at det er herpes? Man kan få andre kløende/sviende tilstander nedentil. Lichen Sclerosus bla, veldig vanlig å få ved kjønnsleppene og veldig vanlig lidelse nedentil som kanskje ikke snakkes så mye om. 

Anonymkode: 65182...5f0

Ja det er tatt prøver av utbruddene tidligere for sikkerhetsskyld 

Skrevet

Jeg har opplevd å få det i/rundt endetarmsåpningen, på innsiden og midten av lårene(typisk der det gnisser hvis jeg går uten bukse eller shorts på), og på fremsiden av anklene(!). Når jeg har fått det på beina har jeg ikke hatt utbrudd i det hele tatt på en stund, og har heller ikke hatt blemmer/utbrudd i skjeden samtidig. (Hadde jeg først fått blemmer i skjeden, som kunne ha "spredd seg" til lårene eller anklene via dusjing etc, hadde jeg skjønt det. I og rundt endetarmen gir også mening med tanke på slimhinner. Men på anklene sånn helt ut av det blå ...?) Har alltid glemt i situasjonene å spørre legen hvor normalt/ufarlig det egentlig er, men det er (etter egen erfaring) tydeligvis sånt som kan inntreffe, selv etter noen år. 🫣🤪

Jøss det visste jeg ikke, men da er det ikke så rart at jeg har fått det på en annen plass. Når du får utbrudd på beina, ser det likt ut som i underlivet eller ser det annerledes ut? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jøss det visste jeg ikke, men da er det ikke så rart at jeg har fått det på en annen plass. Når du får utbrudd på beina, ser det likt ut som i underlivet eller ser det annerledes ut? 

Det ser litt annerledes ut, ja. Spesielt når blemmene sprekker og går over til å bli sår. Det er vanskelig å forklare forskjellen, syns jeg. På beina kan blemmene minne litt om en kombinasjon av de små "kvisene" man kan få etter barbering, og vannblemmer. I alle fall frem til de sprekker eller man klør hull på dem(som jeg uforvarende gjorde de første to gangene før jeg kjente igjen hva som var på gang). Litt ekle detaljer her nå, men skitt au. Da kommer der jo en sårskorpe når den får tørke, og så blir det gjerne mer puss-aktig væske under skorpen. I underlivet blir det jo liksom aldri helt noen skorpe på sårene syns jeg, de gangene sårene er på slimhinnene.

Ellers er det veldig likt. Prikke og kløe i huden noen dager i forveien, blemmer som klør og svir, som blir til væskende sår som klør og svir, etc.

Skrevet

jeg fikk det på tommelen en gang, det var grusomt, etter et utbrudd i underlivet. kan nok smitte rundt omkring ja,.ved utskillelse av virus. du får ta aciclovir

Anonymkode: f1bf9...5e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...