Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Unntaket kan være de som får legeerklæring av lege med bakgrunn i tidligere sykdommer, allergier mm. Tenker det vil spare helsevesenet dor mye kapasitet, skattebetalerne dor mye penger, samt redusere byråkratiet. Da blir det mer frihet for vanlige folk 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ser jeg at vaksinasjonsdekningen blant ansatte på enkelte sykehjem er på under 30%. Da er den helt sikkert enda lavere ellers i befolkningen 

• Liker 1
Skrevet

Fordi vi ikke bor i et diktatur. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det har nok litt å gjøre med at vi ikke er hverken sinnsyke eller ekstremt tjukke i huet, Majer. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Mer frihet til vanlige folk? Nei, det er jo det stikk motsatte. Det dummeste jeg hat hørt 😂

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor bestemmer vi ikke at folk skal jobbe i yrker samfunnet trenger?

Hvorfor bestemmer vi ikke at folk skal kjøre klimavennlige biler? 
Hvorfor bestemmer vi ikke at alle skal bo i trange leiligheter med lavt klimaavtrykk?

Hvorfor bestemmer vi ikke at man bare får fly til Syden hvert femte år?

• Liker 3
Skrevet
Majer skrev (1 time siden):

Unntaket kan være de som får legeerklæring av lege med bakgrunn i tidligere sykdommer, allergier mm. Tenker det vil spare helsevesenet dor mye kapasitet, skattebetalerne dor mye penger, samt redusere byråkratiet. Da blir det mer frihet for vanlige folk 

Enig med deg. Skulle iallefall vært tvang å la barna følge vaksinasjonsprogrammet

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
TingelingMom skrev (7 minutter siden):

Mer frihet til vanlige folk? Nei, det er jo det stikk motsatte. Det dummeste jeg hat hørt 😂

En viss type frihet bør ikke visse idioter ha. Antivaxere er for dumme til å vite sitt eget beste

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
TingelingMom skrev (1 time siden):

Det blir mer frihet for vanlige folk når samfunn slipper å stenge ned som følge av at folk har vaksinert seg. Det blir også mer frihet om man kan bruke mer av ressursene i helsevesenet til raskere behandling og mer forebygging istedenfor å behandle uvaksinerte 

Akhenaton skrev (1 time siden):

Det har nok litt å gjøre med at vi ikke er hverken sinnsyke eller ekstremt tjukke i huet, Majer. 

Det er jo motsatt?

• Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

En viss type frihet bør ikke visse idioter ha. Antivaxere er for dumme til å vite sitt eget beste

Men hvorfor stoppe på tvungen vaksinering? Hva med tvangssterilisering - det tryggeste er jo at mindre intelligente mennesker ikke får formere seg. (Og husk at vi bare skal et lite hundreår tilbake i tid før det var en relativt stueren mening å ha).

Det er mye jeg synes alle burde gjøre, og vaksinering er absolutt en av dem, men jeg tror ikke at jeg har så rett i alle ting at mine meninger burde være det eneste tillatte. Det skal være lov å tenke selv og handle etter egen overbevisning, selv når de tankene ikke henger på greip.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Lurer på hva som gjør at du skriver så snåle innlegg stadig vekk. Tvangsvaksinere folk... som om Norge er et diktatur? Er det det du ønsker deg? At staten skal slepe folk skrikende til vaksinasjonsklinikkene og stikke sprøyter i folk som hyler nei?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvordan kunne jeg vite at dette var skrevet av Majer når jeg bare så overskriften før jeg gikk inn på tråden? Jeg må nok være synsk...

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

Men hvorfor stoppe på tvungen vaksinering? Hva med tvangssterilisering - det tryggeste er jo at mindre intelligente mennesker ikke får formere seg. (Og husk at vi bare skal et lite hundreår tilbake i tid før det var en relativt stueren mening å ha).

Det er mye jeg synes alle burde gjøre, og vaksinering er absolutt en av dem, men jeg tror ikke at jeg har så rett i alle ting at mine meninger burde være det eneste tillatte. Det skal være lov å tenke selv og handle etter egen overbevisning, selv når de tankene ikke henger på greip.

Fordi vaksinering redder liv. Så enkelt. Foreldre som nekter barna sine barnevaksinene risikerer sine barns liv. Det er greit liksom mener du?

Tvangssterilisering blir noe helt annet

Skrevet (endret)

Som helsepersonell, det er mye annet vi må forby og innføre tvang på før det for å avlaste oss og spare penger. (Begynn med røyking, alkohol og overvekt.) 

Endret av Rufs
  • Nyttig 1
Skrevet

Tvangsvaksinering mot hva da? 

Daria skrev (3 timer siden):

Trenger ikke å gå så langt tilbake i tid, tatere ble tvangssterilisert i Norge fram til 1970.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...