AnonymBruker Skrevet 17. september #1 Skrevet 17. september Jeg er gravid, 19 uker på vei. Har ei sjef som er ei eldre dame. Hun er kjempesnill og grei, og oppriktig bryr seg om kollegaer, men akkurat nå føler jeg det blir litt mye. Hun er ikke så faglig dyktig desverre, så det er mye frustrasjon over at vi andre må gjøre ledelse-ting i en allerede travel arbeidshverdag. Hun har hver eneste vakt spurt hvordan formen er, om jeg har kvalme/bekkensmerter/vondter/gruer meg til fødsel (har en tøff fødsel bak meg fra før) og er litt vel offentlig når hun spørr. Typ rundt lunchbordet, overlapp med forrige vaktlaget og lignende. Hun er veldig på at jeg skal kunne slappe av og ta pauser når jeg føler for, men hun selv tar ikke hensyn til at det noen ganger ikke passer å ta pauser pga jobbens art og hvor hektisk det er. Så jeg må vurdere om det passer seg selv, og da opp mot mine kollegaer sin belastning. Jeg har følt meg ganske dårlig hele svangerskapet, og gikk på veggen i forrige uke. Ble 10 dager sykemeldt for å hente meg inn. Hun har ringt meg hver dag for å spørre om formen, om jeg tror jeg er tilbake på fredag, at jeg er savnet og vil gjerne vite hva lege/fysio sier etter timene. Hun har ikke ett formelt personalansvar, men er en slags leder i rommet/på gulvet med det faglige ansvaret. Så det er for å være snill og omsorgsfull hun spør, ikke for å være sleip eller for å planlegge andre som skal ta vaktene mine , det er det noen andre som gjør. Noen ganger ringer hun med viktig informasjon, så da er det greit at jeg har tatt telefonen. Om jeg ikke svarer ringer hun en gang i timen og sender sms med at hun trenger å snakke med meg og når jeg har tid. Selv om det ikke er noe viktig. Hun tar altså veldig mye plass, og jeg kjenner hun trår over noen grenser hvor jeg trenger ro. Noen andre som har lignende erfaringer? Anonymkode: 7231b...6fa
AnonymBruker Skrevet 17. september #2 Skrevet 17. september Huff, høres slitsomt ut. Har ikke noen råd å gi, men tipper hun har altfor lite å gjøre i jobben sin... Anonymkode: d8ba0...a9e
AnonymBruker Skrevet 17. september #3 Skrevet 17. september Snakk med din personalleder. Si at du setter pris på om det er denne som har oppfølgingen av ting rundt graviditeten, slik at dette ikke stjeler så mye tid fra arbeidshverdagen uten at du trenger det, og at denne også følger opp sykefravær når du har det, ikke en uten et slikt personalansvar. Anonymkode: 9c4d4...3d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå