Gå til innhold

Skuffet over å ikke ha blitt invitert i bryllup - Hva ville du ha gjort?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
exictence skrev (10 minutter siden):

Jeg tror kanskje jeg hadde spurt din venninne:

Jeg har følt at vi sto så nære, og jeg føler jeg har vært en del involvert i bla bryllupet ditt. 

Jeg hører at dere har sendt ut invitasjoner? Bla noen felles venner har tenkt at vi og har fått, og spurt om vi skal kjøre sammen. 

Er det en grunn til at vi ikke er invitert?

Så hadde jeg hørt hva hun hadde sagt,  og tatt det derfra.

Jeg tenker at det er veldig viktig å ha tenkt igjennom alternative svar som kan komme fra Bridezilla på forhånd og å ha klart for seg konsekvensene av de for ens egen del. Hvis man er uforberedt er det fort gjort at man sier noe dumt eller ikke får forklart seg godt nok i samtalen/får de svarene man trenger for å gå videre.

Det er jo to alternativer her:

1) TS har blitt glemt eller «glemt». Her går det an å høre med venninnegjengen på forhånd om noen har hørt noe fra Bridezilla om gjestelisten. Da vet man om man er glemt eller «glemt» og kan bestemme om man vil komme ut fra det. Å komme med på et avbud eller «glemt» er kanskje ikke så hyggelig som hvis man faktisk har blitt glemt fordi man var implisitt invitert.

2) TS er ikke invitert. Det kan ha flere årsaker som man kan spørre inn til. Er man en mer perifer venninne enn man trodde? Er hun sur fordi en profesjonell fotograf ikke jobber gratis? Hadde de ikke plass til flere? Litt avhengig av svaret man får bør man ha tenkt igjennom hva som skal være konsekvensen for ens egen del. For eksempel få spurt inn til hvorfor man har blitt spurt om masse hjelp til bryllupet eller andre ting som gnager.

For TS sin del er dette en samtale som kan ende med at alt er en misforståelse eller det kan ende med at hun må slå opp med noen hun trodde var en nær venninne. Da er det viktig å få svar på de tingene man lurer på slik at det ikke blir liggende å gnage i årevis. Hvis TS ender med å kutte vennskapet blir det nok ikke flere samtaler enn denne til å få avklart ting.

Anonymkode: 4c108...7de

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS her.

Takk for alle svar! 

Har ikke mottatt “save the date”, 

innbydelse til selve bryllupet, 

invitasjon til utdrikningslaget som var, 

står ikke i RSVP-lista, 

eller i bordkorta/bordplasseringskartet.

Har ikke fått e-post med linke til div. praktisk info, eller linke til stedet man kan laste opp bilder i album.

Jeg er derfor ganske sikker på at jeg/vi ikke er invitert. 

Anonymkode: 93db1...1be

Desto viktige å spørre om hvorfor kun du er utelatt.

"Hei jeg må bare spørre. Jeg har stilt opp for deg så mye alle disse årene vi har vært venner, nå sist med forberedelser til bryllupet. Så lurer på hvorfor jeg er den eneste i gjengen som ikke er invitert."

Kan være at hun har en god grunn og da er det dumt å la det komme imellom dere. Men gjør hun det for å straffe deg er det også greit at hun må tenke over en ekstra gang hvor teit det er og begrunne det.

Anonymkode: 753a2...341

• Liker 21
  • Nyttig 8
Skrevet
Runnah skrev (9 timer siden):

Er det i et forsøk på å redde"vennskapet"?

Mer for å sette "venninnen" på plass, tenker jeg. 

Anonymkode: 5e19d...8ec

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Mange kreative forslag til "myke konfrontasjoner" her, men seriøst: slikk sårene og hev deg over dette. Det finnes mange slags vennskap, men akkurat dette er over. Er ikke noe å dvele ved. Move on, uten henne som en del av livet.

Du trenger ikke vite hvorfor du ikke er invitert, men kan bare konstatere at det er slik. Vitner om dårlige karaktertrekk hos vedkommende.

Legger også merke til at du ikke har fortalt (som jeg har fått med meg i alle fall) om alle gangene vedkommende har stilt opp for deg – for jeg gjetter på at hun egentlig ikke har gjort det? Enkelte mennesker er slik, og utnytter sine omgivelser – bevisst eller ubevisst. De er ikke noe å spare på.

Anonymkode: accbc...67a

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

Vet du hva, hun viser sine sanne sider nå - og good riddance, tenker jeg. Hadde en venninne behandlet meg sånn, hadde jeg vært glad for at jeg slipper å bruke mer tid og penger på å feire hennes ekteskap. Du skal selvfølgelig ikke være med på å spleise på gave.

Anonymkode: 51450...43a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg hadde spurt rett ut: "Jeg har stilt opp så godt jeg kan og hjulpet det mye gjennom årene, nå sist med bryllupet. Er det en grunn for at jeg er den eneste i gjengen som ikke er invitert?" 

Anonymkode: 753a2...341

Enig i dette. I stedet for å lure og lage seg historier i eget hode om årsaker, er det bedre å spørre rett ut. Synes det høres veldig rart ut at TS bare later som ingenting (?).

Du trenger ikke gi gave hvis du ikke er invitert, i alle fall ikke noe stort/dyrt.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Så du var heller ikke invitert i utdrikningslaget som har vært?

Da hadde jeg ansett det for å være helt sikkert at du/dere ikke er invitert. Årsaken kan være at du ikke ordnet gratis fotografbror. Rimelig frekt å fortsette å oppdatere deg på bryllupsplanlegging, når du ikke er invitert. Skulle det liksom være av stor interesse for deg sånn uten å skulle være gjest? Merkelig oppførsel. 

Hun der er det jo bare da å kutte kontakt med. 

Anonymkode: ed293...6d0

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hadde ikke latt henne slippe lett unna. Jeg hadde sendt henne en melding og spurt rett ut! Hvis hun svarer med noe svada at "det er fordi det ikke er plass", eller at det er fordi du ikke ordnet fotograf, så hadde jeg ikke svart henne tilbake, kun gitt henne en kald skulder. Ikke blokker eller slett fra sosiale medier, det er bare barnslig. Ikke mas på andre felles venner, bare lat som du ikke bryr deg, samtidig som du gir henne en iskald skulder og ALDRI hjelper henne med ting igjen! Er dere i felles sosiale settinger, bare overser du henne uten å lage noe nummer ut av det til henne eller de andre. Beste medisinen mot slike mennesker! 

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde ikke latt henne slippe lett unna. Jeg hadde sendt henne en melding og spurt rett ut! Hvis hun svarer med noe svada at "det er fordi det ikke er plass", eller at det er fordi du ikke ordnet fotograf, så hadde jeg ikke svart henne tilbake, kun gitt henne en kald skulder. Ikke blokker eller slett fra sosiale medier, det er bare barnslig. Ikke mas på andre felles venner, bare lat som du ikke bryr deg, samtidig som du gir henne en iskald skulder og ALDRI hjelper henne med ting igjen! Er dere i felles sosiale settinger, bare overser du henne uten å lage noe nummer ut av det til henne eller de andre. Beste medisinen mot slike mennesker! 

Hadde forresten ikke gitt gave! 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Du må jo spørre. Om ikke annet for å unngå at hun etterpå skal kunne fortelle vennegjengen "men invitasjonen må ha forsvunnet i posten, og så kom hun ikke, så utrolig dumt". 

Du trenger ikke be om forklaring heller, om hun sier at du ikke invitert så er vel det nok til å konkludere med at hun ikke er din venn og gå videre. Det er ikke du som har gjort noe feil her.

Anonymkode: 296f9...816

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Får du fremdeles snaps om bryllupsplanleggingen. Ville bare svart "Gleder meg!" til hver og en 🤣

Anonymkode: 6e4f0...381

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS her.

Takk for alle svar! 

står ikke i RSVP-lista, 

Har ikke fått e-post med linke til div. praktisk info, eller linke til stedet man kan laste opp bilder i album.

Jeg tenker at da ar det på høy tid å ta kontakt med henne og faktisk SPØRRE. Eller fortelle henne at du er skuffet. Dere skulle jo være venninner, og er en del av samme gjeng. 

"Hei! Jeg er er veldig skuffet/lei meg over at jeg ikke har blitt invitert i bryllup eller utdrikningslag, på tross av at jeg har stilt opp masse for deg i forbindelse med bryllupsplanleggingen. Jeg trodde vi var bedre venninner enn dette. 
Håpte lenge dette var en misforståelse, men det ser jo ikke ut som om det er det.  
Ønsker dere lykke til med bryllupet."

Dette bryllupet kommer jo til å være en snakkis i vennegjengen en stund fremover. Så det er like greit å få fortalt henne at du er skuffet FØR bryllupet, så hun ikke kan skylde på at det var en forglemmelse eller noe, og at dere kunne ordnet opp hvis du spurte, hvis du uttrykker skuffelse i etterkant. 
Jeg ville nok også snakket med de andre i gjengen, og sagt at du håper dette ikke går ut over ditt vennskap med dem, selv om du føler skuffelse av å ha blitt utestengt. 

Anonymkode: fe12a...aaf

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Disse oppdateringene du har fått TS, hvor har du fått dem? På snap til deg, eller i en gruppechat? Hvis hun fortsetter å sende snap til deg personlig med disse tingene ville jeg faktisk vært tilbøyelig til å si at hun kanskje anser det som en selvfølge at du er invitert. Det er det eneste som gjør at det kunne vært tilfelle. Hvis det er i en gruppechat er det bare fordi du tilfeldigvis er der (og litt for å gni det inn), men hvis hun fortsetter å sende til deg personlig er det jo en helt annen sak. 

Hvordan har kontakten mellom dere ellers vært? Svarer du på disse oppdateringene? Snakker dere om andre ting? Møtes dere?

Anonymkode: 67727...c8a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

TS her.

Takk for alle svar! 

står ikke i RSVP-lista, 

Spar deg selv mye undring og teorier, og spør henne. Dere er jo venninner, hører med i samme gjeng og du er ikke bedt. Ikke bare er dere ikke bedt, men HUN har ikke kommet med en grunn eller en heads up til deg. Enten er dette verdens største mest selvsentrerte rævhull som ikke ber deg og ikke en gang kjenner skam over det, eller så er hun det.

Men du må få svar, det har du rett på, svarer hun deg ikke på direkte spørsmål så vet du da også.

Basert på hennes venner, make up artister og alt sånt virker hun faktisk som en stor parasitt som er venn med folk pga det de kan bidra med. Hvis det er så overfladisk som at du ikke klarte å stille med gratis profesjonell fotograf, ja da får du bekreftelse på rævhull teorien da og.

Either way, få svar. 

Anonymkode: 504b6...e2d

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Men er der noen av deres felles venner, som trodde du hat blitt invitert som kan spørre brudeparet om hva de tenker her? 

Anonymkode: 73ddc...411

• Nyttig 4
Skrevet

Ikke gi gave. Si du gir generelt til feiringer du er invitert i ellers blir du blakk. 

Anonymkode: abe48...e85

• Liker 1
Skrevet

Ingen invitasjon= Ingen gave.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

TS her.

Takk for alle svar! 

står ikke i RSVP-lista, 

Dette må jo være trolling...

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville i hvert fall ikke gitt noen gave til en så grådig og sleip brud. Vil ha fotografen gratis og hevner seg når hun ikke fikk det ved å la være og invitere? Hun virker generelt bare som en som SKAL HA ting av deg, tjenester og hjelp. Slutt med det.

Jeg ville ikke gitt gave, og jeg ville ikke etterlyst noen invitasjon heller, men tatt det for det det var og faset ut hele kjerringa.

Anonymkode: 18b6c...ce0

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

TS her.

Takk for alle svar! 

står ikke i RSVP-lista, 

Dette her er bare så utrolig spesielt og ikke minst pinlig fra brudens side. Men antakelig kommer hun aldri til å se dette fra noen annens side enn sin egen. En så vanskelig, frekk, storforlangende og egosentrisk person tenker jeg også mitt om, når det gjelder hvor lenge ekteskapet vil vare.  

Personlig ville jeg droppet all videre kontakt. Du har jo allerede svaret, du er ikke invitert, så du trenger egentlig ikke spørre om det. Jeg har sans for forslaget over her med å sende en liten søt gave og kort i etterkant, en snillsøt hevn, men hadde neppe gjort det selv, jeg hadde vært for skuffet og frustrert. Sannsynligvis er det flere enn deg som reagerer og tenker sitt om denne forferdelige personen.

Maken til frekkhet altså, å spørre om broren din kan stille gratis som profesjonell fotograf. Helt utrolig skamløst. Hold henne på flere armlengders avstand fra livet ditt, tenker nå jeg.

Anonymkode: 2d693...477

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...