Gå til innhold

Skuffet over å ikke ha blitt invitert i bryllup - Hva ville du ha gjort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Beklager litt langt innlegg!

Scroll til bunn for kortversjonen. 

Ei venninne jeg har kjent siden vi gikk på videregående skal gifte seg. 

Vi er ikke «bestevenninner», men vi er nære nok til at jeg har passet barna hennes, at jeg og mannen min har hjulpet til med flere av flyttingene de har vært igjennom de siste 10 åra, osv. 

Jeg brukte mye av romjulen i fjor på å hjelpe til med å designe et nytt kjøkken til den nye leiligheten deres.

Trenger de noe fra en butikk som kun selges i byen jeg bor i så kjøper og henter jeg varene.

Osv.

Vi har møttes sjeldnere etter at de fikk barn, fordi familielivet er travelt, men har alltid hatt mye kontakt.

De forlovet seg i fjor og skal snart gifte seg.

Hun har sendt meg oppdateringer underveis av budsjett, brudekjoler, sanger, osv, og bedt om innspill. 

Jeg har tipset om bordkort, kjoler, og tilbudt meg å handle inn vin og øl for henne, når jeg og mannen min uansett er på hytta til svigers i Sverige.

Hun spurte meg i sommer om jeg trodde om broren min kunne være fotograf i bryllupet.

Jeg ba henne ta kontakt med ham direkte og sendte henne kontaktinfo.

Hun ble litt fornærmet, fordi hun hadde ment det «som en tjeneste».

Det svarte jeg ikke på.

Broren min er en anerkjent fotograf, som man må booke i god tid i forveien.

Jeg kan ikke be ham om å jobbe gratis.

Han trenger heller ikke en slik jobb for å kunne bruke til markedsføring i sosiale medier heller.

Om han så hadde gitt meg 50% avslag og jeg hadde betalt resten - så snakker vi 25.000-30.000 på en bryllupsgave.

Hun har ikke tatt det opp igjen siden.

Hun har fortsatt å holde meg oppdatert om bryllupsplanleggingen, og om utdrikningslag.

Nå er bryllupet rett rundt hjørnet.

Jeg er fremdeles ikke invitert. 

Hadde forstått det hvis det kun var snakk om nærmeste familie og aller nærmeste venner, men det er snakk ca 85 gjester, med mange av våre felles venner, hvor av flere har tatt for gitt at jeg og mannen min også var invitert.

Kjenner jeg er skuffet, og føler meg kanskje litt brukt? 

Jeg har ikke spurt henne om hvorfor det ble slik, men kjenner at det gnager. 

Hva ville du ha gjort?

Hadde du gitt de gave, selv om du ikke var invitert? 

Kortversjon:

Venninna mi gifter seg.

Hun ba om en tjeneste jeg ikke kunne gi.

Nå er jeg butt-hurt over å ikke ha blitt invitert i bryllupet hennes.

Vet ikke om jeg skal kjøpe gave eller ei.

What to do? 🥲🎻

Anonymkode: 93db1...1be

• Liker 1
  • Hjerte 41
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår godt at du er skuffet. Vet du at innbydelsene er sendt ut? 

Anonymkode: b3973...1a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh, det høres skikkelig kjipt ut! Skjønner godt at du er skuffet og lei deg! Har dere noen felles venner du kan snakke med/spør forsiktig om de vet grunn? Kan innbydelsen kommet bort i posten, eller er hun typen til å bli fornærmet for det med fotograf-broren din? 

Anonymkode: 9d990...44e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi er ikke «bestevenninner», men vi er nære nok til at jeg har passet barna hennes, at jeg og mannen min har hjulpet til med flere av flyttingene de har vært igjennom de siste 10 åra, osv. 

Jeg brukte mye av romjulen i fjor på å hjelpe til med å designe et nytt kjøkken til den nye leiligheten deres.

Trenger de noe fra en butikk som kun selges i byen jeg bor i så kjøper og henter jeg varene.

Osv.

Vi har møttes sjeldnere etter at de fikk barn, fordi familielivet er travelt, men har alltid hatt mye kontakt.

Hun har sendt meg oppdateringer underveis av budsjett, brudekjoler, sanger, osv, og bedt om innspill. 

Jeg har tipset om bordkort, kjoler, og tilbudt meg å handle inn vin og øl for henne, når jeg og mannen min uansett er på hytta til svigers i Sverige.

Hun spurte meg i sommer om jeg trodde om broren min kunne være fotograf i bryllupet.

Det svarte jeg ikke på.

Han trenger heller ikke en slik jobb for å kunne bruke til markedsføring i sosiale medier heller.

Om han så hadde gitt meg 50% avslag og jeg hadde betalt resten - så snakker vi 25.000-30.000 på en bryllupsgave.

Hun har fortsatt å holde meg oppdatert om bryllupsplanleggingen, og om utdrikningslag.

Hadde forstått det hvis det kun var snakk om nærmeste familie og aller nærmeste venner, men det er snakk ca 85 gjester, med mange av våre felles venner, hvor av flere har tatt for gitt at jeg og mannen min også var invitert.

Hva ville du ha gjort?

Kortversjon:

Venninna mi gifter seg.

What to do? 🥲🎻

Hadde aldri i verden gitt noen større gave. Kjøp noe på clas ohlson. 

Unngå slike folk. 

Anonymkode: 9702d...fe5

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår godt at du er skuffet. Vet du at innbydelsene er sendt ut? 

Ja.
Det skjedde for en stund siden. 

Jeg har jo visst om datoen siden i fjor.

Våre felles venner har foreslått å spleise på gave, eller å samkjøre til hotellet/bryllupsfesten. 

Sistnevnte blir det ikke noe av, for min del. 😅

• Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er drøyt. VELDIG drøyt. Av venninnen din. 

Mulig jeg hadde sendt henne en melding og spurt om det stemmer at de skal gifte seg XX/XX (dato)? Hvis hun bekrefter det uten å si noe mer ville jeg svart at jeg gleder meg til å overvære seremonien i kirken (hvis det er i kirken) og lagt til et spørsmål om du skal bake en kake for henne? Tenker den kaka blir i overkant flott gave fra deg. Den må ikke pyntes eller gjøres for mye ut av. Gjerne Toro Brownies eller noe i den duren. Og ja, du svært gjerne droppe hele kaka også. Tror likevel jeg ville troppet opp i kirken, om ikke for annet enn på ren trass. Og etterpå ville jeg nok ansett vennskapet som avsluttet om det ikke har skjedd en stor misforståelse. Det blir opp til venninnen din å eventuelt forklare seg ift akkurat det.

Anonymkode: 915d0...d15

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

For en dårlig venninne du har! Har hun noen gang gjort noe lignende for deg? Hjulpet deg med ting de siste årene? Høres ganske ut som at hun bruker deg, spesielt når du vet så mye om planleggingen av bryllupet uten å selv bli invitert!

Anonymkode: 40eb0...a9c

• Liker 21
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åh, det høres skikkelig kjipt ut! Skjønner godt at du er skuffet og lei deg! Har dere noen felles venner du kan snakke med/spør forsiktig om de vet grunn? Kan innbydelsen kommet bort i posten, eller er hun typen til å bli fornærmet for det med fotograf-broren din? 

Anonymkode: 9d990...44e

Innbydelsen har nok ikke forsvunnet i posten.

Hun har sendt ut SMS-er til de som ikke har svart innenfor svarfristen. 

Våre felles venner skjønner ingenting, men vil heller ikke blande seg. 

Noe jeg har full forståelse for.

Hun får vennetjenester av andre venner som er musikere, konditorer, frisører, make-up-artister, osv. 

Men da er det jo hennes venner.

(Som også er invitert)

Flere andre har spurt meg om broren min kan fotografere bryllup, dåp, konfirmasjon, osv.  

Jeg henviser konsekvent til hans jobbinfo. 
Skulle han jobbet gratis for alle venners-venner så hadde han vært konkurs for lenge siden. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

For et latterlig menneske. 

Jeg ville spurt jeg, rett ut. Så finner du ut at du ikke er bedt, og at det har med at du ikke spantet på henne 60 000, så vet du. For noe idiotiske greier. Ring henne den dag i morgen. Si at du lurer på om det er riktig at dere ikke er invitert i bryllup, ta det derfra. 

Anonymkode: 27655...0ef

• Liker 24
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vennskapet er over. Eller, for henne er du en bekjent. 

Anonymkode: a5308...9c0

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet

Blokker blokker blokker!!!

• Nyttig 2
Skrevet
HMK skrev (3 minutter siden):

Blokker blokker blokker!!!

Nei, helt feil løsning. Man bare sier nei til tjenester, svarer likegyldig og tregt, tar ikke kontakt selv lar det dø ut.

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja.
Det skjedde for en stund siden. 

Jeg har jo visst om datoen siden i fjor.

Våre felles venner har foreslått å spleise på gave, eller å samkjøre til hotellet/bryllupsfesten. 

Sistnevnte blir det ikke noe av, for min del. 😅

Det kan ikke ha skjedd en feil heller? Skjønner ikke hvorfor dere ikke skulle vært bedt? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde spurt rett ut: "Jeg har stilt opp så godt jeg kan og hjulpet det mye gjennom årene, nå sist med bryllupet. Er det en grunn for at jeg er den eneste i gjengen som ikke er invitert?" 

Anonymkode: 753a2...341

Er det i et forsøk på å redde"vennskapet"?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Osv.

Det svarte jeg ikke på.

Hva ville du ha gjort?

Kortversjon:

Venninna mi gifter seg.

What to do? 🥲🎻

Jeg gir ikke gave til bryllup jeg ikke er invitert i, nei. Synes det virker rart at du ikke er invitert. Kan det være at hun tror det er implisert at du er invitert? 

Anonymkode: 41fd7...225

• Liker 8
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
Runnah skrev (1 minutt siden):

Er det i et forsøk på å redde"vennskapet"?

Vennskapet er uansett lost hvis TS bare lar det gli forbi. Ved å spørre kan de enten fortsette å være lost eller de kan faktisk få en mulighet til å rydde opp.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde spurt rett ut: "Jeg har stilt opp så godt jeg kan og hjulpet det mye gjennom årene, nå sist med bryllupet. Er det en grunn for at jeg er den eneste i gjengen som ikke er invitert?" 

Enig med denne

Anonymkode: 40eb0...a9c

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Gave er bare for inviterte.

Så du skal ikke bli med på noe fellesgave, ei heller gi hun noe.

Det kan være hun har inkludert deg i bryllupsgreiene nettopp pga din bror.

Så hun kan du bare slutte å gjøre tjenester for. 

• Liker 18
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...