Gå til innhold

Selgere som ikke svarer på Finn, i salgsgrupper på Facebook

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånne bør man egentlig svarteliste og ikke handle med senere. Tenker at jeg begynner å føre en liste med slike for å holde oversikt.

På Finn bør man i hvert fall ikke gjøre det mulig å oppdage at man har sett meldingen. Man får vel lest meldingene via e-post uansett.

Mine bud vil nok oppfattes som skambud, men virker ikke som at folk skjønner at verdien til produktene nærmer seg null med stormskritt, i ferd med å gå ut på dato. Det er altså gode grunner til å gi lave bud og bud svarer man på om man er et anstendig menneske.

Anonymkode: f136a...b29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, for meg som selger fikk jeg den ene gangen ikke email fra finn da noen ønsket å kjøpe. Da trakk kjøper tilbake budet siden jeg ikke svarte innen rimlig tid. Kan hende det har skjedd nå også?

Anonymkode: 74890...34c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter alltid prisen litt høyere enn jeg først hadde tenkt og skambud svarer jeg ikke på. Det står en pris i annonsen og jeg bestemmer hva jeg vil selge for, ikke du. 

Anonymkode: 786cd...d6a

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel, for meg som selger fikk jeg den ene gangen ikke email fra finn da noen ønsket å kjøpe. Da trakk kjøper tilbake budet siden jeg ikke svarte innen rimlig tid. Kan hende det har skjedd nå også?

Anonymkode: 74890...34c

Nei, jeg snakker om noe helt annet. Jeg har sendt bud og til og med forklart hvorfor budet er lavt, meldingen min står som sett, men det er null respons.

Fikk også kontakt med en dame på messenger. Spurte om varen er solgt, hun svarte nei, jeg sendte dermed mitt bud, som hun har sett og bare ignorerer. Sistnevnte er medlem av en salgsgruppe, som er en nisjegruppe og ikke salg av alt mulig. Likevel velger hun å ignorere.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg setter alltid prisen litt høyere enn jeg først hadde tenkt og skambud svarer jeg ikke på. Det står en pris i annonsen og jeg bestemmer hva jeg vil selge for, ikke du. 

Anonymkode: 786cd...d6a

Verdien nærmer seg null som sagt. Håper nesten at slike folk ikke får solgt i tide. Jeg byr flere hundre kroner, men noen vil ha det dobbelte eller mer. Uvisst om de har skjønt hvor mye det haster og at etterspørselen er begrenset.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke verre enn at selger bestemmer pris. Det er kun hvis man MÅ blir kvitt noe at det er kjøpers marked. Jeg har flere ting ute på finn, som bare kan fortsette å stå i skapet hvis de ikke hadde den verdien jeg trodde. Jeg svarer på bud, men ikke skambud.

Hvis man kan svarteliste selgere som ikke svarer på skambud, bør man også kunne svarteliste skambydere.

Anonymkode: fd9db...865

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Verdien nærmer seg null som sagt. Håper nesten at slike folk ikke får solgt i tide. Jeg byr flere hundre kroner, men noen vil ha det dobbelte eller mer. Uvisst om de har skjønt hvor mye det haster og at etterspørselen er begrenset.

Hva er det som haster?? 

Anonymkode: 6ea5b...788

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke verre enn at selger bestemmer pris. Det er kun hvis man MÅ blir kvitt noe at det er kjøpers marked. Jeg har flere ting ute på finn, som bare kan fortsette å stå i skapet hvis de ikke hadde den verdien jeg trodde. Jeg svarer på bud, men ikke skambud.

Hvis man kan svarteliste selgere som ikke svarer på skambud, bør man også kunne svarteliste skambydere.

Anonymkode: fd9db...865

Man må aldri kvitte seg med noe, men dette er kanskje noe av det nærmeste man kommer mtp at verdien nærmer seg null. Dette er ikke salg av bøker eller vinylplater. Det var stor etterspørsel inntil nå nylig, men nå er det kjøpers marked.

Noen vil kanskje ha litt is i magen og håper at det skal dukke opp en kjøper som vil betale prisen eller rett under, men det blir bare mindre og mindre sannsynlig. Virker som at selgerne ikke sitter på nok info om markedet, men bør jo tenke seg litt om og dessuten se at her er det begrenset etterspørsel.

AnonymBruker
Skrevet

Det er hakket mer irriterende når du byr akkurat det selger ber om, og likevel svarer de ikke på budet. De har sikkert skrudd av varsler fra finn og tise, men hva er poenget med å legge ut ting da. Veldig irriterende.

Anonymkode: 7822a...1d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er hakket mer irriterende når du byr akkurat det selger ber om, og likevel svarer de ikke på budet. De har sikkert skrudd av varsler fra finn og tise, men hva er poenget med å legge ut ting da. Veldig irriterende.

Anonymkode: 7822a...1d4

Som nevnt, meldingene er sett. En del av meldingene jeg har sendt (har kontaktet mange selgere) står som sendt og ikke sett. Enten er de mer erfarne selgere og leser i det skjulte, eller så er det bare for sent på kvelden.

Produktsituasjonen er så spesiell at Finn nesten bør stoppe nye annonser, men man kan kanskje ikke forvente at Finn skal ha innsikt i alle markeder. Når markedet er så kritisk er det bare å selge unna, i hvert fall ikke vente til det er for sent å akseptere de "skambudene" som har kommet. Man begynner å nærme seg en grense for "lovligheten", det er hovedårsaken til at etterspørselen har stupt dramatisk.

AnonymBruker
Skrevet

Mange som ikke gidder å svare på skambud. Der har du svaret ditt. 

Anonymkode: 8c1d8...947

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Svarer aldri på skambud eller pruting.

Anonymkode: 3fc53...153

• Liker 5
Skrevet

Jeg ga nylig bud på den prisen som var oppgitt. Det ble hverken godkjent eller avvist, men deaktivert. 

Har sendt melding til to stk om ytterligere detaljer, begge skulle sjekke. Men ikke hørt noe mer. 

Leste noe på nett om at folk vil unngå mest mulig kommunikasjon. Noe jeg forsåvidt forstår, spesielt om man opplever folk som går frem og tilbake osv. Men.. 

AnonymBruker
Skrevet

På Facebook  opplever jeg avogtil at jeg ikke får varsler, men får alltid melding på finn.  
svarer uansett - selvom jeg takker nei til budet.  Har også ei som flere ganger skal ha ting og er intr også blir hun stille 😂 - svarer hu og 

Anonymkode: e01a7...1c4

AnonymBruker
Skrevet

Ts høres ut som en masete " kjøper". Hvis du ser de har lest melding med skambud, uten å svare, så er de ikke interessert i å selge til deg. Da er det heller ikke noe som haster for selgeren. 

Anonymkode: fc075...ff1

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts høres ut som en masete " kjøper". Hvis du ser de har lest melding med skambud, uten å svare, så er de ikke interessert i å selge til deg. Da er det heller ikke noe som haster for selgeren. 

Anonymkode: fc075...ff1

Handler om anstendighet, og det er ingenting som tyder på at jeg har vært masete. Husk å alltid kun forholde deg til det som står i trådene når du svarer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Mange som ikke gidder å svare på skambud. Der har du svaret ditt. 

Anonymkode: 8c1d8...947

Dette er nok derfor . Jeg pleier å svare. Men da kun,  nei.  Eller nei takk.  Skambud folk pleier ofte og mase og diskutere på det, for de føler de har fasiten, eller mener de er så spesielle at den ekstra dealen må gis dem. Opplever igjen og igjen at sånne kommer tilbake flere ganger for å forsøke seg hvis varen ikke er solgt. Og blir frekke, typ , vil du ikke selge eller ol. Som en annen over skrev, beholder heller varen selv .  Eller også faktisk gir bort til innsamling enn masete og frekke skambud folk.  

Anonymkode: 2fdb6...2df

Skrevet

Svaret ligger jo i ditt eget innlegg. Du kommer med skambud. Skjønner godt at folk ikke gidder svare, du er ikke alene om å komme med helt urealistisk bud.

Annonserte en helt ubrukt dunjakke på Facebook vinteren som var. Til en tredjedel av nypris da det var forrige modell. Jakken lå ute til fastpris, 1000 kr. Det var presisert i annonsen at det var fastpris. Første kommentaren var :" jeg byr 80 kr. Når er budslutt? " Han fikk et høflig avslag, mens jeg tenkte for en idiot. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sånne bør man egentlig svarteliste og ikke handle med senere. Tenker at jeg begynner å føre en liste med slike for å holde oversikt.

På Finn bør man i hvert fall ikke gjøre det mulig å oppdage at man har sett meldingen. Man får vel lest meldingene via e-post uansett.

Mine bud vil nok oppfattes som skambud, men virker ikke som at folk skjønner at verdien til produktene nærmer seg null med stormskritt, i ferd med å gå ut på dato. Det er altså gode grunner til å gi lave bud og bud svarer man på om man er et anstendig menneske.

Gidder ikke kaste bort tiden min på bud under prisantydning.

Hvis jeg vil selge billigere så setter jeg heller ned prisen på Finn.no

Anonymkode: 97c22...bcf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som MÅ selge til deg. 

Om du insisterer på att varen de selger er utgått og burde helst vere gratis, og att du er raus som kommer med skambud, så er du faktisk masete. 

Ergo, du er en irriterende og bedrevitende kjøper, og slike gidder ikke alle bruke energi på, enkleste er egentlig å blokkere deg først som sist. 

Anonymkode: d50ea...409

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...