AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:12 #1 Skrevet tirsdag kl. 21:12 Hei Hvordan gjør jeg det med forsikringen? Mannen mener de ikke dekker skade da jeg ikke vet hvem det er som har gjort det, får på den måten ikke stilt dem til ansvar. Da får ikke forsikringen dekket skaden fra den andre bilen sin Forsikringsselskap. Dermed ikke kan dekke min skade. Jeg vet ikke hva som er riktig. Skal jeg ikke melde ifra til forsikringen min da? Bulken skjedde idag. Jeg har bare kjørt til jobben og ikke truffet noe. Det er en relativt stor arbplass og ikke typ 5 ansatte, dermed blir det ikke lett å finne ut hvem. Selve skaden antar vi vil ta 10-15k for å fikse. Anonymkode: 938d9...f34
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:19 #2 Skrevet tirsdag kl. 22:19 Man får da alltid tatt en skade på kasko. Sjelden på delkasko, aldri på ansvarsforsikring. Men du får egenandel og bonustap, hvis du ikke har forsikring som spesifiserer parkeringsskade uten bonustap. Så du må skaffe en takst, og finne ut om det er verdt å ta på forsikring eller ikke. Jeg fikk en skade på en nesten ny bil. Det er bare såvidt man ser flekken, så jeg tenkte dette blir uten forsikring. Men nei da, måtte lakkere både der og motstående del. Så en skade mye mindre enn et kronestykke kom på nesten 20.000 kroner… så han som gjorde det tok det på forsikring. Anonymkode: 8444e...0ca 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 00:56 #3 Skrevet onsdag kl. 00:56 Forsikringen dekker det selv om du ikke vet hvem synderen er. Men du må betale egenandel og mister bonus. Samlet sett vil dette bli langt mer enn 10-15 tusen. Så ville ikke tatt dette på forsikringen. Husk at forsikring er for å dekke ting du ikke har råd til. Som f.eks store ulykker og skader på deg selv og andre. Forsikring er ikke ment for småting under 100 tusen. Du kan bruke forsikring på ting under 100 tusen, men det lønner seg ikke i lengden. At noen bulker borti bilen din og stikker av, kan sammenlignes med tyveri. Noen har stjålet fra deg. Og med mindre du kan bevise hvem det er, så lønner det seg ikke å bruke forsiking. Dette er bare en del av livets risiko. Anonymkode: 9a656...685 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 01:06 #4 Skrevet onsdag kl. 01:06 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Forsikringen dekker det selv om du ikke vet hvem synderen er. Men du må betale egenandel og mister bonus. Samlet sett vil dette bli langt mer enn 10-15 tusen. Så ville ikke tatt dette på forsikringen. Husk at forsikring er for å dekke ting du ikke har råd til. Som f.eks store ulykker og skader på deg selv og andre. Forsikring er ikke ment for småting under 100 tusen. Du kan bruke forsikring på ting under 100 tusen, men det lønner seg ikke i lengden. At noen bulker borti bilen din og stikker av, kan sammenlignes med tyveri. Noen har stjålet fra deg. Og med mindre du kan bevise hvem det er, så lønner det seg ikke å bruke forsiking. Dette er bare en del av livets risiko. Anonymkode: 9a656...685 Gjelder jo kun om du har kasko. Har du kun ansvar må du ta hele beløpet selv. Anonymkode: d60b4...264 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:28 #5 Skrevet onsdag kl. 05:28 Ts her. Jeg har kasko Anonymkode: 938d9...f34
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:41 #6 Skrevet onsdag kl. 05:41 Ts her igjen. Hva hvis jeg klarer å finne den som bulket bilen og melder inn? Mister jeg ikke bonusen og ikke betaler egendlandel? Fordi dette ble gjort på jobben og de har parkeringskamera på området. Tenkte jeg å spørre dem om å få se denne. Anonymkode: 938d9...f34 1
Wilma89 Skrevet onsdag kl. 05:41 #7 Skrevet onsdag kl. 05:41 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ts her. Jeg har kasko Anonymkode: 938d9...f34 Da må du få skaden taksert. Finn ut hva egenandelen hos forsikringsselskapet ditt er og ta deretter en vurdering på om det er verdt å bruke forsikringen med tanke på bonustap osv 3
Wilma89 Skrevet onsdag kl. 05:44 #8 Skrevet onsdag kl. 05:44 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her igjen. Hva hvis jeg klarer å finne den som bulket bilen og melder inn? Mister jeg ikke bonusen og ikke betaler egendlandel? Fordi dette ble gjort på jobben og de har parkeringskamera på området. Tenkte jeg å spørre dem om å få se denne. Anonymkode: 938d9...f34 Hvis du finner personen og det skrives skademelding slipper du egenandel og bonustap, men skal litt til at du får se overvåkningsvideo. Dette lagres ofte ikke veldig lenge. 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:56 #9 Skrevet onsdag kl. 05:56 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ts her igjen. Hva hvis jeg klarer å finne den som bulket bilen og melder inn? Mister jeg ikke bonusen og ikke betaler egendlandel? Fordi dette ble gjort på jobben og de har parkeringskamera på området. Tenkte jeg å spørre dem om å få se denne. Anonymkode: 938d9...f34 Dette skjedde meg, bilen min fikk speil knust og sidedør bulket av idiot som åpnet sin dør, de stakk av. Kjøpesenteret ved siden av sjekket sin overvåking og de fant synderen, da ble det levert til politiet som automatisk anmeldte det. Så det er en lærepenge, hvis vedkommende hadde sagt fra til meg kunne vi bare fiksa det, nå ble det en politisak. Skynd deg og be de sjekke overvåkningen. Anonymkode: 43eb6...290 4 2
MiominMio Skrevet onsdag kl. 05:59 #10 Skrevet onsdag kl. 05:59 Tror ikke du får se overvåkingsbilder sånn uten videre.....mener det må foreligge en anmeldelse i bunn for at de skal frigi dette. Personvern osv. Men fryktelig kjedelig at uærlige bulker og ikke gir beskjed..... 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:00 #11 Skrevet onsdag kl. 06:00 De fleste forsikringer med kasko mister du ikke nå bonus ved parkeringsskader. Bare egenandel du må betale. Noe som selvfølgelig er surt fordi en idiot stikker av. Det er verdt å spørre. Men en bedrift har ikke lov å vise deg video uten samtykke fra de som er på videoen. Bare politiet kan kreve å få se video fra overvåkningskamera. Det får du takke Norge og Datatilsynet for.. Og som du kanskje vet, så er dette en typisk "fillesak" politiet kommer til å henlegge. De vil ikke engang ta seg bryderiet å kikke gjennom video. Siden 8 av 10 stikker av fra parkeringsskader (så høyt ja) kan det være smart å installere sensorbasert overvåkningskamera i bilen. Anonymkode: 21e50...95a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:01 #12 Skrevet onsdag kl. 06:01 MiominMio skrev (1 minutt siden): Tror ikke du får se overvåkingsbilder sånn uten videre.....mener det må foreligge en anmeldelse i bunn for at de skal frigi dette. Personvern osv. Men fryktelig kjedelig at uærlige bulker og ikke gir beskjed..... Ts får nok ikke sett, de kan finne det og dermed kontakte politiet slik det skjedde i mitt tilfelle. Anonymkode: 43eb6...290 1
MiominMio Skrevet onsdag kl. 06:02 #13 Skrevet onsdag kl. 06:02 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts får nok ikke sett, de kan finne det og dermed kontakte politiet slik det skjedde i mitt tilfelle. Anonymkode: 43eb6...290 jepp var akkurat det jeg og mente, men måtte du anmelde da for at politiet skulle se det?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:06 #14 Skrevet onsdag kl. 06:06 MiominMio skrev (1 minutt siden): jepp var akkurat det jeg og mente, men måtte du anmelde da for at politiet skulle se det? Kjøpesenteret ringte for å si at de fant hele hendelsen, men det måtte overleveres politi, så jeg spurte politiet om hjelp til å finne personen basert på skiltene osv, de så da videoen og de tok ut anmeldelse for hit and run. Anonymkode: 43eb6...290 2
DesmondMiles Skrevet onsdag kl. 06:22 #15 Skrevet onsdag kl. 06:22 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei Hvordan gjør jeg det med forsikringen? Mannen mener de ikke dekker skade da jeg ikke vet hvem det er som har gjort det, får på den måten ikke stilt dem til ansvar. Da får ikke forsikringen dekket skaden fra den andre bilen sin Forsikringsselskap. Dermed ikke kan dekke min skade. Jeg vet ikke hva som er riktig. Skal jeg ikke melde ifra til forsikringen min da? Bulken skjedde idag. Jeg har bare kjørt til jobben og ikke truffet noe. Det er en relativt stor arbplass og ikke typ 5 ansatte, dermed blir det ikke lett å finne ut hvem. Selve skaden antar vi vil ta 10-15k for å fikse. Anonymkode: 938d9...f34 Mannen din har rett, hør på ham. Dere velger om dere vil betale selv, eller ta det på forsikringen. Selskapet mitt var ærlig på hva totalkostnaden på skade etter liknende hendelse ville bli inkludert bonustapet. Det var fortsatt rimeligere for meg å ta det gjennom forsikringen enn å betale selv.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:32 #16 Skrevet onsdag kl. 06:32 Ts her. Sjekket og jeg har toppkasko fra sparebank1 Anonymkode: 938d9...f34
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:48 #17 Skrevet onsdag kl. 06:48 Fikk du sjekket om de har overvåkningskamera mot parkeringen, TS? Anonymkode: a031c...24a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:50 #18 Skrevet onsdag kl. 06:50 Hei ts her. Jobben har det, men jeg får ikke se Anonymkode: 938d9...f34
Blåttvann Skrevet onsdag kl. 07:07 #19 Skrevet onsdag kl. 07:07 MiominMio skrev (1 time siden): Tror ikke du får se overvåkingsbilder sånn uten videre.....mener det må foreligge en anmeldelse i bunn for at de skal frigi dette. Personvern osv. Men fryktelig kjedelig at uærlige bulker og ikke gir beskjed..... Dette. Du kan høre om du får sjekket kameraene, men det er ikke vanlig å få lov til det. Det må politiet gjøre. Dessverre er det også sånn at politiet ikke gidder å bruke 5 minutter på å sjekke slikt heller, de henlegger alt sånt som dette. Dessverre. Jeg har vært der du er, men begge bilene ble totalskadet. Den andre bilisten tok ikke på seg skyld selv om skylden var åpenbar. Pga sammenstøtet forflyttet bilene seg såpass mye at det var umulig å se hvem som faktisk hadde skylden (jeg ble påkjørt bakfra). Likevel henla politiet saken uten å sjekke kameraene som plukket opp ulykken og jeg måtte bruke min forsikring. Politiet prioriterer heller å etterforske folk som kanskje tar med seg 1g hasj over grensa... 1
Blåttvann Skrevet onsdag kl. 07:09 #20 Skrevet onsdag kl. 07:09 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hei ts her. Jobben har det, men jeg får ikke se Anonymkode: Sånn er det dessverre. Og politiet kommer aldri i verden til å prioritere denne saken. Men du kan jo prøve å anmelde og skrive at overvåkningen er enkel å sjekke. Du kan også spørre om de med ansvarer for overvåkningen på jobben din kan lagre akkurat den dagen på det aktuelle kameraet ekstra lenge tilfelle politiet gidder å gjøre noe i saken din. Føler med deg, det er så utrolig urettferdig! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå