Gå til innhold

Hvorfor påvirkes relasjoner etter voldtekt? Hvordan si i fra uten å fortelle om voldtekten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg lurer på dette med traumer og relasjoner. Jeg merker at det er en relasjon som trigger meg veldig. Jeg har alltid hatt trøblete relasjon til dette menneske, noe som er synd fordi vi er nær familie. Hun har en tedens til å gå over mine grenser gang på gang, sier jeg i fra så blir det bagatilisert og jeg har skylden. Jeg har aldri visst hvor jeg har henne. Men noe trigger meg, det er spesielt ille etter et voldtekt jeg opplevde fra en annen jeg kjenner. Selvom det alltid har vært et problematisk relasjon, er det ekstra ille etter voldtekten. Voldtekten skjedde for snart 2 år siden, men etter det har relasjoner vært vanskelig. Spesielt relasjonen til hun i nær familie som jeg skrev om. Det er vanskelig, fordi jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Jeg vil ikke fortelle familien om voldtekten, det eneste mine foreldre vet er at jeg har problematisk forhold til denne personen. Og de må jo begynne å lure. De vil at jeg skal snakke om det med henne når jeg er klar. Men hvordan skal jeg ta den samtalen når ingen vet om voldtekten? De vet jo ikke hvor dette kommer fra, bare jeg vet det og noen andre profesjonelle folk. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Jeg blir bare veldig trigget av denne relasjonen, og jeg klarer ikke ta den samtalen med henne. Fordi det tar så mye av meg. Hun tuller så mye om sex, fysiske grenser som hun pusher på meg hele tiden (ikke seksuelt), men det er ting som er sårende og utrygt for meg som kan minne om overgrepet. 

Jeg har prøvd å si i fra når ting skjer, men får høre at jeg tåler lite. Eller så blir det bagatilisert 

Anonymkode: 3e3b5...b46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun har holdninger om deg at du tåler lite, tror jeg ikke du skal dele sårbare ting med henne, hverken direkte eller indirekte. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (6 minutter siden):

Hvis hun har holdninger om deg at du tåler lite, tror jeg ikke du skal dele sårbare ting med henne, hverken direkte eller indirekte. 

Jeg deler ikke sårbare ting med henne. Men hun har en tendens til å si mye rart og gjøre mye rart som er triggende. Derfor mine foreldre mener jeg burde snakke med henne. Fordi jeg blir trigget uten at jeg selv trenger å si eller gjøre noe. Det er flere år siden jeg sluttet å dele ting med henne. Men noen ganger møtes vi uplanlagt og da kan jeg ikke bare gå heller. Jeg må forholde meg til henne i ulike situasjoner siden jeg fortsatt bor hos mine foreldre en periode. Ts

Anonymkode: 3e3b5...b46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...