Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2002 #1 Skrevet 23. november 2002 Jeg er har et litt pinlig problem! Etter jeg har brukt et par sko bare en bitte liten stund STINKER beina mine tåfis.Når jeg kjenner det så godt så kan jeg tenke meg hvordan andre kjenner det, og det er så pinlig. Har hørt om en deo som heter yerka..er det mulig at denne kan hjelpe beina mine? Sefølgelig vasker jeg skoene, skifter såle osv, men det går ikke vekk! Har også fotspray. Gangen min er proppfull av sko (elsker sko...) men den lukter forferdelig!!! Beklager for et lite delikat innlegg men jeg trenger RÅD!! Skifter sokker 3 ganger til dagen..
Lisen Skrevet 23. november 2002 #2 Skrevet 23. november 2002 Hei jeg har desverre ingen navn å gi deg, men jeg vet det fins kremer og rollon for disse problemene. Et annet tips: legg skoene i en pose og legg de i fryseren. Enklere enn å vaske, og det dreper bakteriene. Lisen
starie Skrevet 24. november 2002 #3 Skrevet 24. november 2002 Jeg har hørt at garvesyre skal drepe bakteriene som skaper lukten, det får man kjøpt på apoteket. Mener å huske at man skal ta en tesje i hver sko.
Gjest Virvel Skrevet 24. november 2002 #4 Skrevet 24. november 2002 Jeg bruker Yerka selv, og har også prøvd den på føttene, men kan ikke si jeg merket noen forskjell. Det kommer vel imidlertid av at jeg ikke svetter noe særlig på føttene... Ellers er jeg veldig fornøyd med Yerka, så det er kanskje verdt et forsøk...? Scholl har dessuten en deodorant som er beregnet på føtter, og en spray til sko som lukter. Sistnevnte har i hvert fall forlenget levetiden på mine joggesko betraktelig...!
Gjest Chili1 Skrevet 24. november 2002 #5 Skrevet 24. november 2002 Det kan hjelpe å holde seg til ekte skinnsko, ikke syntetiske stoffer. Skinn puster og føttene blir ikke så ekstremt klamme når de blir varme. Verdt et forsøk!
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Om du er plaget av ståtiss ...nei, jeg mener jo selvsagt tåfis så bruk sokker. Det blir som regel alltid tåfisluktdersom du har bare føtter i skoene dine
Ginen Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Om du er plaget av ståtiss ...nei, jeg mener jo selvsagt tåfis så bruk sokker. Det blir som regel alltid tåfisluktdersom du har bare føtter i skoene dine Tror det står at hun bytter sokker opp til 3 ganger daglig.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Talkum på føttene kan hjelpe noe. Ellers så fikk jeg et råd om å bruke te som fotbad en gang. Vanlig, svart te; at det skulle hjelpe mot fotsvette. Men jeg rakk aldri å teste det ut selv før problemene mine bedret seg av andre grunner, så jeg aner ikke om det virker. Verdt et forsøk, kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 En kompis av meg bruker Alldays extra long truseinnlegg m odørkontroll i bunnen av skoene. Innleggene skiftes etter behov. Han påstår det virker....
Ce'Nedra Skrevet 15. august 2007 #10 Skrevet 15. august 2007 Har sett at de gir sånne fotbad hos fotpleier/hudpleier som skal få bukt med fotsvette. Det står at det skal virke i 2 måneder eller noe.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2007 #11 Skrevet 15. august 2007 Jeg bruker parfymen min i skoene jeg. Da lukter det alltid godt. Jeg er plaget med sterk svette og dertil tåfis men en god slump parfyme døyver lukta. Bruker Poisen , lukter litt sterkt men det må til skal ta det ta tåfisen. Etter at jeg begynte med dette har jeg blitt kvitt problemet i alle fall. Lykke til i alle fall - det er ikke moro å være plaget med dette.
minemor Skrevet 15. august 2007 #12 Skrevet 15. august 2007 Hei;) Jeg er fotterapeut og kan anbefale et middel som heter Peusek. Du får kjøpt d hos fotterapeuter og d virker!!! D er et pulver, eller i to poser. D ene bruker du i ett fotbad i 5 min, og det andre heller du over føttene mens de enda er våte og litt i sokken. Etter dette er d viktig at du ikke vasker føttene på 24 t. Har aldri fått tilbakemld negativt på dette, og d skal holde i 6 mnd før du må gjøre d på nytt. Men på noen ekstreme har vi gjort d en gang til etter 3 mnd... Koster ca 149,- i fotsalongen min;)
Gjest SmellyMissy Skrevet 16. august 2010 #13 Skrevet 16. august 2010 Kjøp deg en KLENZ - tar knekken på bakterier og vond lukt. Så slipper du å kaste sko som allerede stinker av tåfis! Fås kjøpt i Norge
AnonymBruker Skrevet 16. august 2010 #14 Skrevet 16. august 2010 Om du er plaget av ståtiss ...nei, jeg mener jo selvsagt tåfis så bruk sokker. Det blir som regel alltid tåfisluktdersom du har bare føtter i skoene dine Sokker hjelper mot begge deler---
Gjest Roy Skrevet 19. januar 2011 #15 Skrevet 19. januar 2011 Jeg er har et litt pinlig problem! Etter jeg har brukt et par sko bare en bitte liten stund STINKER beina mine tåfis.Når jeg kjenner det så godt så kan jeg tenke meg hvordan andre kjenner det, og det er så pinlig. Har hørt om en deo som heter yerka..er det mulig at denne kan hjelpe beina mine? Sefølgelig vasker jeg skoene, skifter såle osv, men det går ikke vekk! Har også fotspray. Gangen min er proppfull av sko (elsker sko...) men den lukter forferdelig!!! Beklager for et lite delikat innlegg men jeg trenger RÅD!! Skifter sokker 3 ganger til dagen..
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #16 Skrevet 19. januar 2011 Yerka fungerte ypperlig for meg da jeg svettet mye under armene i tenårene, så kanskje det kan hjelpe på føttene dine og? Jeg tror det står i pakningsvedlegget at det også kan brukes på føtter, så det er jo verdt et forsøk Forresten, hvor gammel er du? Hvis du er i tenårene så kan du trøste deg med at det godt kan hende at det går over av seg selv. Mine føtter luktet innimellom en del da jeg var rundt 14-16 år, men så gikk det over da jeg ble eldre. Samme med søsteren min. Lykke til
Gjest Oda Skrevet 12. juni 2013 #17 Skrevet 12. juni 2013 Det jeg har funnet som funker best er sokker laget av bambus. Bambusfiber er visstnok antibakterielle, og motvirker derfor fotlukt. Synes det hørtes veldig merkelig ut første gangen, men etter at jeg prøvde kommer jeg aldri til å gå tilbake til bomull eller ull igjen... Kjøper mine på nett hos doyoubamboo.no. Der er det lavest pris + at jeg synes kvaliteten på disse er mye bedre enn det jeg har funnet noe annet sted.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå