Gå til innhold

Litt skuffa over (moralen til?) en jeg er betatt av... hvordan få tilbake den gode følelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere i år fikk jeg ny kollega, som jeg har hatt et godt øye til. Virker veldig hyggelig og oppegående, en person som "har sakene i orden" føler jeg. Har gledet meg mye til å dra på jobb, fordi det alltid er litt spennende å være betatt av noen. Men så hadde vi personalfest i sommer, og jeg fikk se noen andre sider av personen... var som om hn rett og slett skiftet personlighet. Jeg er nesten helt sikker på at hn ble med en eller annen kollega hjem (ja, det var fleire), for det var mye åpenlys klining og tafsing. Etter det har det ikke vært helt det samme... sikkert fordi jeg er betatt og liker litt rolige folk som ikke kaster seg over hvem som helst, men hvordan skal jeg klare å slutte å tenke på at hn sikkert har ligget med en (eller flere) av kollegaene mine? Savner å være litt sånn håpefull betatt, selv om det aldri noensinne hadde blitt oss. Ps: Storish arbeidsplass og fleire avdelinger, vi er ikke på samme.

Anonymkode: 97d4c...926

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville du tenkt det samme om det var deg som ble tafset på, og du var den han ble med hjem?

Anonymkode: bdb4a...32e

• Liker 9
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor du vil ha tilbake følelsen? Den var jo bare enveis, så er vel like så greit at det gikk over for deg? 

Anonymkode: 50f8b...d5e

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

TS here, synes bare det har vært så deilig å være betatt. Nå er det bare tomt, mystikken forsvant. Hadde ingen planer om å bli med denne personen hjem med det første, vertfall ikke på jobbfest, sikkert aldri egentlig. Men jeg elsker å crushe på folk, det gjør hverdagen litt mer spennende.

Skrevet

Er noen av partene i fast forhold? Hvis ikke, har vel ikke dette noe med dårlig moral å gjøre?

Anonymkode: d3f62...38b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke helt hvorfor du vil ha tilbake følelsen? Den var jo bare enveis, så er vel like så greit at det gikk over for deg? 

Anonymkode: 50f8b...d5e

Signerer denne. 

Forstår rett og slett ikke TS sin problemstilling. 

Anonymkode: 056f2...e00

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS here, synes bare det har vært så deilig å være betatt. Nå er det bare tomt, mystikken forsvant. Hadde ingen planer om å bli med denne personen hjem med det første, vertfall ikke på jobbfest, sikkert aldri egentlig. Men jeg elsker å crushe på folk, det gjør hverdagen litt mer spennende.

Da får du finne deg en annen å crushe på, eller gjøre noe mer fornuftig, som å finne en som deler interessen tilbake. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jo, men ser for deg prinsesse Diana eller noe sånt da, eller en kjekk og kongelig fyr (kom ikke på noen spessifikke sånn i farten), og så finner du ut at den ligger med alle så fort det er fest og alkohol inne i bildet. Og at det i tillegg er mye alkohol da, null selvkontroll. Jeg vet at det bare er et bilde i hodet mitt, men jeg savner følelsen jeg hadde før sommeren.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da får du finne deg en annen å crushe på, eller gjøre noe mer fornuftig, som å finne en som deler interessen tilbake. 

Prøver

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tidligere i år fikk jeg ny kollega, som jeg har hatt et godt øye til. Virker veldig hyggelig og oppegående, en person som "har sakene i orden" føler jeg. Har gledet meg mye til å dra på jobb, fordi det alltid er litt spennende å være betatt av noen. Men så hadde vi personalfest i sommer, og jeg fikk se noen andre sider av personen... var som om hn rett og slett skiftet personlighet. Jeg er nesten helt sikker på at hn ble med en eller annen kollega hjem (ja, det var fleire), for det var mye åpenlys klining og tafsing. Etter det har det ikke vært helt det samme... sikkert fordi jeg er betatt og liker litt rolige folk som ikke kaster seg over hvem som helst, men hvordan skal jeg klare å slutte å tenke på at hn sikkert har ligget med en (eller flere) av kollegaene mine? Savner å være litt sånn håpefull betatt, selv om det aldri noensinne hadde blitt oss. Ps: Storish arbeidsplass og fleire avdelinger, vi er ikke på samme.

Han er tydeligvis en mange andre damer også crusher på. Hvis noen av de er utro, så er det lav kvalitets mennesker du jobber med.

Anonymkode: c8553...fdf

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Neste gang prøv å bli betatt av en mann som ikke alle andre damene på jobben også blir betatt av, og som de er potensielt utro med. Faen for en hengemyr av en arbeidsplass 

Anonymkode: c8553...fdf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke litt av poenget med den type crush, at det skal være litt avstand da?

Det virker jo ikke som du hadde tenkt å gjøre noe med det, du sier det aldri hadde blitt dere. 

Jeg har hatt mini-crush på kolleger jeg tenker det aldri hadde blitt noe med, enten er det det at de er gift, eller så har de noen kvaliteter som jeg vet bare ikke gjør oss kompatible, det er ikke vi to som skal få femten barn og bli gamle sammen liksom. 

For min del kan jeg ha to tanker i hodet på en gang der, han er kjekk og morsom og gøy å snakke med, men det er ikke et fiber i kroppen min som helt realistisk sett vil ligge med han.

Anonymkode: 982f3...3c1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 19.29):

Jo, men ser for deg prinsesse Diana eller noe sånt da, eller en kjekk og kongelig fyr (kom ikke på noen spessifikke sånn i farten), og så finner du ut at den ligger med alle så fort det er fest og alkohol inne i bildet. Og at det i tillegg er mye alkohol da, null selvkontroll. Jeg vet at det bare er et bilde i hodet mitt, men jeg savner følelsen jeg hadde før sommeren.

Har du adhd  og er avhengig av masse rare type stimuli  for å føle noe ? Bare nysgjerrig.  Har ikke noe tips.

Anonymkode: dd2c2...1d8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel jeg ville heller ikke vært særlig imponert over en som kliner med kollegaer på fest og har ons med en de treffer på morgenmøte dagen etter. Men her..  alle er fri til å leve slik de selv ønsker. 

Men jeg hadde ikke brydd meg om å anstrenge meg for å bli betatt av en person jeg ikke respekterer, så har ingen tips til å nullstille dette.

Anonymkode: d37b6...fe6

AnonymBruker
Skrevet

Dette handler ikke om moral, du er jo selv betatt av nettopp av en kollega, du er bare sur for at du ikke ble valgt.

Anonymkode: 6b8ee...03f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 19.28):

Du bet at det er tillat å romantisere andre uten at det blir gjengjeldt? Dette er antakelig det mest vanlige. 
Jeg bare skyter dette inn fra siden. Sånn, nå kan du fortsette.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dette handler ikke om moral, du er jo selv betatt av nettopp av en kollega, du er bare sur for at du ikke ble valgt.

Jeg er ikke ts men forstår ikke slike kommentarer. Det er mange i samfunnet som ikke er interessert i ons og klining på fest. Jeg hadde aldri blitt sur for at en person jeg var betatt av ikke ønsket å pushe for ons med meg på en jobb fest. Altså helt greit å slippe å ha måttet avvise en kollega på fylla.

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg er ikke ts men forstår ikke slike kommentarer. Det er mange i samfunnet som ikke er interessert i ons og klining på fest. Jeg hadde aldri blitt sur for at en person jeg var betatt av ikke ønsket å pushe for ons med meg på en jobb fest. Altså helt greit å slippe å ha måttet avvise en kollega på fylla.

Ts vet jo ikke om dette er et ons.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 19.23):

så problemet er ikke at du så han som han er men at du ikke lengre har en forelskelse på gang fordi han viste seg ikke være slik du trodde? Slik sett er ikke han problemet, du får finne en annen å forelske deg i.. 

Anonymkode: 4b11f...77e

• Nyttig 1
Skrevet

Gå videre, og la vær å bli betatt av kollegaer. Det fører bare til drama på jobb. Bli betatt av menn på andre arenaer. Er du betatt av menn bare for å kjenne på den følelsen, kan det jo potensielt føre til at du sårer noen til slutt, eller du selv blir såret.

Kan du ikke melde deg inn i en datingapp eller noe? Og selvfølgelig være ærlig om hva du er ute etter, uansett om det er et fast forhold, ett ligg, en sommerflørt eller hva som helst. Da får du utløp for disse følelsene og mye mer spenning i hverdagen. Bare ikke lur noen, fordi det er dritt

Anonymkode: 34f07...eac

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...