AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #1 Skrevet 16. september 2025 Dette er veldig flaut og jeg tørr ikke spørre andre om det. Jeg har innvendig og utvendig hemoroider etter tre svangerskap. Etter siste ble det ekstra ille. Hver gang jeg har avføring og jeg tørker og tørker til det ikke er mer på papiret, men allikevel ved neste dobesøk kommer det mer på papiret. Føler jeg aldri blir ren nok. Og jeg har ingen mulighet til å dusje etter hvert dobesøk flere ganger daglig heller. Jeg har prøvd å bruke våtservietter men personlig så liker jeg det bare ikke. Har noen gode råd? Ikke shame meg vær så snill, jeg prøver så godt jeg kan i en flau og belastende situasjon. Er nå jeg så gjerne skulle hatt spylefunksjon i doen. Anonymkode: 01f0f...06b 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #2 Skrevet 16. september 2025 Jeg har stort sett avføring hjemme, og da setter jeg meg på huk i dusjen og vasker meg etter dobesøket. Null stress med det. Anonymkode: f2d72...abe 1
Soft mann Skrevet 16. september 2025 #3 Skrevet 16. september 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er veldig flaut og jeg tørr ikke spørre andre om det. Jeg har innvendig og utvendig hemoroider etter tre svangerskap. Etter siste ble det ekstra ille. Hver gang jeg har avføring og jeg tørker og tørker til det ikke er mer på papiret, men allikevel ved neste dobesøk kommer det mer på papiret. Føler jeg aldri blir ren nok. Og jeg har ingen mulighet til å dusje etter hvert dobesøk flere ganger daglig heller. Jeg har prøvd å bruke våtservietter men personlig så liker jeg det bare ikke. Har noen gode råd? Ikke shame meg vær så snill, jeg prøver så godt jeg kan i en flau og belastende situasjon. Er nå jeg så gjerne skulle hatt spylefunksjon i doen. Anonymkode: 01f0f...06b Du får legge om kosthold slik at du har bare en avføring til dagen. Så prøve å snu den avføringe til du er hjemme. min kjærest har nett samme opplevelse i forhold til hemorider. Men hun og setter seg på huk i dusjen og vasker seg bak. Noe eg og gjør, men eg var ikke hemorider da, men liner å føle meg rein der bake🤭
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #4 Skrevet 16. september 2025 Hva er galt med våtservietter? Jeg er nødt å bruke det selv, selv om det ser rent på papiret, så får jeg alltid rester på våtservietter Anonymkode: d5616...735
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #5 Skrevet 16. september 2025 Jeg har det akkurat sånn, og jeg har bare født ett barn. Jeg bruker våtservietter eller klut. Er ikke alltid jeg gidder å dusje, så da blir det en av de andre mulighetene. Hater å være borte over lengre tid, for da må jeg på do mens jeg er borte... Liker best å være hjemme sånn at jeg kan ordne meg i kjente omgivelser. Anonymkode: 0131e...fe0
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #6 Skrevet 16. september 2025 Jeg skjønner ikke hva som er galt med våtservietter? Jeg bruker de fra Libresse, og det svir ikke eller noe, blir bare rent og fint. Tørker over et sveip med tørt papir etterpå, for at det ikke skal bli værende fuktighet der bak. (Kast alltid våtservietter i søppeldunken på badet, ikke i do. De tetter til rørene) https://oda.com/no/products/28446-libresse-intimservietter-pure-sensitive/ Anonymkode: 1c70b...a66
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #7 Skrevet 16. september 2025 Våtservietter eller dusj er løsningen her. Vet ikke om andre løsninger. Men det kan være mulig å få fjernet noen hemoroider 😊 Anonymkode: 63ddb...1cc
Soft mann Skrevet 16. september 2025 #8 Skrevet 16. september 2025 Hva er grunnen for å ikke fjerne hermoridene, at det er på en flau plass?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #9 Skrevet 16. september 2025 Har du vært hos legen. Blir mye bedre hvis du får dem fjernet. Anonymkode: 0685d...1a3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #10 Skrevet 16. september 2025 Hvordan vet man at man har hemoroider? Orker ikke å google, da får jeg så mange reklamer. Anonymkode: f659e...cc0
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #11 Skrevet 16. september 2025 Kom deg til legeeeee. Herregud. Anonymkode: 44c1d...d41
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #12 Skrevet 16. september 2025 Vaskeklut funker jo om du ikke vil bruke våtservietter. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan vet man at man har hemoroider? Orker ikke å google, da får jeg så mange reklamer. Anonymkode: f659e...cc0 Mange mulige symptomer. Typisk smerter i åpningen. Det er utbulinger av slimhinnen i åpningen. Vondt å ta på, vondt å gå på do. En vanlig åpning ser ut som en kaviarstjerne, men hemorider ser/føles mer ut som en drueklase. Man kan også ha innvendige hemorider som ikke vises fra utsiden, men gir plager likevel. Men joda, du kan google, og så bare ignorere reklamene. Anonymkode: f4ab2...03f
AnonymBruker Skrevet 16. september 2025 #13 Skrevet 16. september 2025 Nei det er ikke bare å få fjernet dem lenger. De må være av x antall plagsom karakter. jeg skal til lege nå og gruer meg skikkelig. Fått henvisning til kirurgi for fjerne. Hadde samme problem som deg! Anonymkode: 379ca...da0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå