Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til ungdommens venner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Ungdommen konfirmerte seg forrige helg. Tre av hans beste venner skal konfirmeres kommende helg. Jeg hadde planlagt å gi 500 kr til hver av vennene. Kjøpte kort og tok ut kontanter for en stund tilbake. Nå er det sånn at sønnen min ikke fikk gave fra noen av de. Blir det teit om vi likevel gir de gave….? Dette er hans beste venner som han har vært med nesten daglig siden barnehagen. Er redd de vil synes det er rart…. Hjelp! 

Anonymkode: 69332...c5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det blir litt rart å gi 500,- når ditt barn ikke fikk noe. Så hadde droppet det 😊

Det kan bli ubegagelig for de som ikke gav. Jeg hadde fått panikk 😅🫣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ved å gi gave stiller du dem i en veldig vanskelig, og pinlig, situasjon. Det er nok best å droppe det, ja.

Anonymkode: b72bd...84d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Best å droppe det. 

Mange dropper til venner fordi det kun blir bytte av penger. Vi har kun gitt til en kompis, men det var fordi han også er nabo og vi har gitt til andre naboer tidligere, og broren hans. 

Blir jo fryktelig dyrt i tillegg om man skal gi til alle. 

Anonymkode: 964e0...4d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her ga vi 300 kr i konf gave til venner. Dette var i konfirmasjon hvor hen var invitert som gjest. Der hen ikke var gjest ga vi ingenting.

Jeg ville ikke sendt hen tomhendt til en konfirmasjon,  det er vanlig kutyme å ha med gave til konfirmant, viss mann er gjest.

Anonymkode: 7c4eb...610

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gitt gave om jeg ønsket å gi gave. 
Om det blir pinlig eller ei for mottaker er da ikke mitt problem. 

Vil jeg gi gave, så gir jeg gave. Om mottaker ikke ønsker gaven, kan den gies videre eller i retur 😊 

Anonymkode: 2f826...754

Skrevet

Ikke gi gave til vennene! Det vil føles kjempe teit og rart nå, både for konfirmantene din og også for vennenes foreldrene.  Mange gutter tenker ikke på å gi til vennene i den alderen. Helt innafor.  Bare la det ligge. 😀😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hei,

Ungdommen konfirmerte seg forrige helg. Tre av hans beste venner skal konfirmeres kommende helg. Jeg hadde planlagt å gi 500 kr til hver av vennene. Kjøpte kort og tok ut kontanter for en stund tilbake. Nå er det sånn at sønnen min ikke fikk gave fra noen av de. Blir det teit om vi likevel gir de gave….? Dette er hans beste venner som han har vært med nesten daglig siden barnehagen. Er redd de vil synes det er rart…. Hjelp! 

Jeg hadde gitt, uansett. 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Her fikk vi bare av én (heldigvis), og gav da tilbake til han. Her er de en stor gjeng, og det ville jo bare blitt bytte av penger. 

Anonymkode: bf6c2...904

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nå er det sånn at sønnen min ikke fikk gave fra noen av de. Blir det teit om vi likevel gir de gave….? Dette er hans beste venner som han har vært med nesten daglig siden barnehagen. Er redd de vil synes det er rart…. Hjelp! 

Hva er det du vil oppnå med å gi gave når han ikke fikk gave?

Anonymkode: abc3a...a48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppnå? Jeg har hele tiden tenkt at det er hyggelig å gi til de beste vennene på en stor dag. Ble usikker nå. Mulig jeg dropper det. Ungdommen skal selvfølgelig få være med å bestemme. 👍

AnonymBruker
Skrevet

At ungdommen skal gi gave til sine venner og de til han blir jo bare bytting av penger. Hadde heller sendt de ut for å spise sammen eller noe enn det der.

Anonymkode: afa79...260

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde gitt gave om jeg ønsket å gi gave. 
Om det blir pinlig eller ei for mottaker er da ikke mitt problem. 

Vil jeg gi gave, så gir jeg gave. Om mottaker ikke ønsker gaven, kan den gies videre eller i retur 😊 

Anonymkode: 2f826...754

For du gir gave for å være kjip?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...