Gå til innhold

Hva er det med folk fra Drammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vel det du skriver fremstår jo slik da, så da må du klare å få frem sarkasmen din selv uten tilgjengelighet av tonefall, vet du. Og det går ikke når man kommuniserer noe skriftlig, så da blir du riktig så misforstått av alle.

Anonymkode: c89b5...fc7

Og bruk av emoji kunne hjulpet deg litt på vei, men ikke den du brukte som er en fnisende emoji, som uttrykker nedlatenhet 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts her

Jeg tror noen har misforstått innlegget mitt. Mine spørsmål var 

1. er det jeg beskriver representativt for Drammen, slik de andre fra Oslo forklarte?

og 

2. om det er det, hvordan har det seg når det ligger så tett opptil Oslo (30 min med tog)

jeg er altså interessert i det sosiologiske perspektivet. 

jeg vil også gjenta at beskrivelsen var gjennomgående, altså observerte jeg det samme da jeg var på andre arenaer i Drammen. 

det var på ingen måte meningen å fornærme noen med beskrivelsene, men det er fakta at de fleste jenter mellom 15 og 30 jeg så passet karakteristikken. Jeg vet ikke hvordan ellers jeg skulle fremstilt dette og fremdeles fått svar på spørsmålene mine. Forskjellene mellom hva som trender i Drammen og Oslo virker å være markant. 

Feil side av Drammen? Jeg vet ikke hvilken side jeg var på, men det var gangavstand til et stort kjøpesenter som het Gulskaugen eller noe slikt. Jeg gikk også over vannet/en bro og kom til et område er butikker og slikt var i en gate, altså ikke på et kjøpesenter, og jeg gikk opp spiralen som også var i nærheten. Dette er ikke familie jeg er veldig nær, så jeg kjenner de ikke godt, og det er mulig de kommer og jeg dermed oppholdt meg på feil side av Drammen: Egentlig er det rart jeg ble invitert, men det var det også flere som kjente på, forstod jeg. 

Anonymkode: 317f2...249

Men det jeg lurer på, er hvordan du kan vite at alle disse unge jentene du så rundtforbi verken gikk på skole eller jobbet fulltid? Spurte du alle sammen? Eller gikk du bare ut fra det, basert på dine fordommer?

Anonymkode: e7762...d7b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

0/10

Enten troller du, eller du helt ute og flyr. Forundrer meg stadig at folk tror de kan "diagnosere" ett sted basert på førsteinntrykk. Absolutt alle plasser i Norge har ytterpunkter. Ja, noen tenåringer (av begge kjønn), kjører glitter, stas og fjas. Drammen har disse. Det har også så og si alle andre plasser/ større steder i Norge (ja, det er en påstand, nei, jeg har ikke vært "alle" steder i Norge).

Leser deg dessverre som sneversynt og lite forståelsesfull basert på HI. Ønsker deg god bedring, og flere opplevelser. Tror du trenger det desperat.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så du var på Gulskævven, ja. :ler: 

Jeg trodde først du var på Fjell, men Gulskogen passer sikkert fint, det. 

Anonymkode: de8b9...161

På fjell ser du ingen bleka røtter, alle går i hjab der.

Anonymkode: 84b0d...cfc

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke helt hvem du har sett om alle passet inn i det fra alderen 18-30. Født og oppvokst i Drammen, bodd andre steder og er tilbake igjen nå, og har tidvis jobbet på Gulskogen senter så jeg ser mange unge personer når jeg var på jobb. Jo da, det er noen av de, som det alltid har vært når de starter med sminke og prøver seg frem. Men jeg ser like mange av de når jeg nå jobber i Oslo. Men de jeg ser er type ungdom/VGS elever, ikke voksne mennesker. Men jeg ferdes mest på Strømsø og jeg ser de kun fordi de da kommer fra Drammen VGS som ligger like ved. Men de fantes også når jeg vokste opp der, så ikke noe nytt.

Anonymkode: b0f15...7a2

• Liker 1
Skrevet

Det er noe eget med folk fra Drammen ja... i det minste de som kommer derfra. Nå blir det sikkert annerledes om en generasjon til eller to, det er så stor tilflytning dit... -eller ikke? 😅

Anonymkode: ad266...8de

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vel det du skriver fremstår jo slik da, så da må du klare å få frem sarkasmen din selv uten tilgjengelighet av tonefall, vet du. Og det går ikke når man kommuniserer noe skriftlig, så da blir du riktig så misforstått av alle.

Jeg hadde det med emoji :) 

Skrevet

Du har helt rett, ts. Alle som bor i Drammen kommune, dvs rundt 100.000 mennesker, ser akkurat slik ut 😉

Anonymkode: b5ad6...673

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 19.28):

Nei, det finnes mange plasser i Norge som viser 2005 mye bedre. For eksempel Haram, Brønnøysund eller Kristiansund. 

Drammen har jo til og med Starbucks, og det var ikke i Norge i 2005.

Anonymkode: 1dbcc...f28

Har enda til gode å møte noen som ikke er harrytass som nevner Starbucks som et kvalitetstegn.

Anonymkode: 7e4cf...cdf

AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre med en dram i timen enn en time i Drammen lærte en klok mann meg. 

Anonymkode: 812e4...673

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 17.23):

Det var flest unge jenter mellom 15 og 30 der (jeg er i midten av 30 årene, for referanse). Omtrent alle hadde bleket hår med ettervekst, de var oransje i ansiktet og/eller brukte foundation som var to-tre toner for mørke. Samtlige hadde gigantiske øyevipper, og de over 18 hadde store, store fillers. De var jeans med bling på rumpa og på BH stroppene,  og korte, korte magetopper med dyp utringning (ikke i selskapet, men overalt ellers jeg så). De færreste gikk på skole eller jobbet fulltid. 

jeg anser meg som forholdsvis oppdatert på mote og sminke

Du er nok tydeligvis ikke så oppdatert på mote blant unge jenter som du tror for det du beskriver her er helt vanlig å i Oslo også 

Anonymkode: 3e088...52d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...