AnonymBruker Skrevet 16. september #21 Skrevet 16. september Jeg tenker du var på feil side av Drammen… Anonymkode: de8b9...161 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #22 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker du var på feil side av Drammen… Anonymkode: de8b9...161 Hva er "feil" side da? Anonymkode: 84b0d...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #23 Skrevet 16. september Ts her Jeg tror noen har misforstått innlegget mitt. Mine spørsmål var 1. er det jeg beskriver representativt for Drammen, slik de andre fra Oslo forklarte? og 2. om det er det, hvordan har det seg når det ligger så tett opptil Oslo (30 min med tog) jeg er altså interessert i det sosiologiske perspektivet. jeg vil også gjenta at beskrivelsen var gjennomgående, altså observerte jeg det samme da jeg var på andre arenaer i Drammen. det var på ingen måte meningen å fornærme noen med beskrivelsene, men det er fakta at de fleste jenter mellom 15 og 30 jeg så passet karakteristikken. Jeg vet ikke hvordan ellers jeg skulle fremstilt dette og fremdeles fått svar på spørsmålene mine. Forskjellene mellom hva som trender i Drammen og Oslo virker å være markant. Feil side av Drammen? Jeg vet ikke hvilken side jeg var på, men det var gangavstand til et stort kjøpesenter som het Gulskaugen eller noe slikt. Jeg gikk også over vannet/en bro og kom til et område er butikker og slikt var i en gate, altså ikke på et kjøpesenter, og jeg gikk opp spiralen som også var i nærheten. Dette er ikke familie jeg er veldig nær, så jeg kjenner de ikke godt, og det er mulig de kommer og jeg dermed oppholdt meg på feil side av Drammen: Egentlig er det rart jeg ble invitert, men det var det også flere som kjente på, forstod jeg. Anonymkode: 317f2...249
AnonymBruker Skrevet 16. september #24 Skrevet 16. september Jeg bor i Drammen, og ser aldri det du så. Så lurer da virkelig på hvor du var. Har og to tenåringer, og ingen av deres venner ser sånn ut. Har ikke sett noen som går kledd sånn som du beskriver, eller som ser sånn ut. Og jeg kommer fra Oslo. Og synes mine tenåringer, og deres venner går kledd, og ser ganske like ut som tenåringene i Oslo. Anonymkode: d7c35...9d6 5
AnonymBruker Skrevet 16. september #25 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ts her Jeg tror noen har misforstått innlegget mitt. Mine spørsmål var 1. er det jeg beskriver representativt for Drammen, slik de andre fra Oslo forklarte? og 2. om det er det, hvordan har det seg når det ligger så tett opptil Oslo (30 min med tog) jeg er altså interessert i det sosiologiske perspektivet. jeg vil også gjenta at beskrivelsen var gjennomgående, altså observerte jeg det samme da jeg var på andre arenaer i Drammen. det var på ingen måte meningen å fornærme noen med beskrivelsene, men det er fakta at de fleste jenter mellom 15 og 30 jeg så passet karakteristikken. Jeg vet ikke hvordan ellers jeg skulle fremstilt dette og fremdeles fått svar på spørsmålene mine. Forskjellene mellom hva som trender i Drammen og Oslo virker å være markant. Feil side av Drammen? Jeg vet ikke hvilken side jeg var på, men det var gangavstand til et stort kjøpesenter som het Gulskaugen eller noe slikt. Jeg gikk også over vannet/en bro og kom til et område er butikker og slikt var i en gate, altså ikke på et kjøpesenter, og jeg gikk opp spiralen som også var i nærheten. Dette er ikke familie jeg er veldig nær, så jeg kjenner de ikke godt, og det er mulig de kommer og jeg dermed oppholdt meg på feil side av Drammen: Egentlig er det rart jeg ble invitert, men det var det også flere som kjente på, forstod jeg. Anonymkode: 317f2...249 Så du var på Gulskævven, ja. Jeg trodde først du var på Fjell, men Gulskogen passer sikkert fint, det. Anonymkode: de8b9...161
AnonymBruker Skrevet 16. september #26 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ts her Jeg tror noen har misforstått innlegget mitt. Mine spørsmål var 1. er det jeg beskriver representativt for Drammen, slik de andre fra Oslo forklarte? og 2. om det er det, hvordan har det seg når det ligger så tett opptil Oslo (30 min med tog) jeg er altså interessert i det sosiologiske perspektivet. jeg vil også gjenta at beskrivelsen var gjennomgående, altså observerte jeg det samme da jeg var på andre arenaer i Drammen. det var på ingen måte meningen å fornærme noen med beskrivelsene, men det er fakta at de fleste jenter mellom 15 og 30 jeg så passet karakteristikken. Jeg vet ikke hvordan ellers jeg skulle fremstilt dette og fremdeles fått svar på spørsmålene mine. Forskjellene mellom hva som trender i Drammen og Oslo virker å være markant. Feil side av Drammen? Jeg vet ikke hvilken side jeg var på, men det var gangavstand til et stort kjøpesenter som het Gulskaugen eller noe slikt. Jeg gikk også over vannet/en bro og kom til et område er butikker og slikt var i en gate, altså ikke på et kjøpesenter, og jeg gikk opp spiralen som også var i nærheten. Dette er ikke familie jeg er veldig nær, så jeg kjenner de ikke godt, og det er mulig de kommer og jeg dermed oppholdt meg på feil side av Drammen: Egentlig er det rart jeg ble invitert, men det var det også flere som kjente på, forstod jeg. Anonymkode: 317f2...249 Gulskogen senteret. Jeg bor ikke langt unna, er fra Oslo og nå skal jeg ta en ordentlig titt rundt meg i morgen. For dette har jeg aldri fått med meg på de 5 årene her. Anonymkode: c89b5...fc7 3
AnonymBruker Skrevet 16. september #27 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ts her Jeg tror noen har misforstått innlegget mitt. Mine spørsmål var 1. er det jeg beskriver representativt for Drammen, slik de andre fra Oslo forklarte? og 2. om det er det, hvordan har det seg når det ligger så tett opptil Oslo (30 min med tog) jeg er altså interessert i det sosiologiske perspektivet. jeg vil også gjenta at beskrivelsen var gjennomgående, altså observerte jeg det samme da jeg var på andre arenaer i Drammen. det var på ingen måte meningen å fornærme noen med beskrivelsene, men det er fakta at de fleste jenter mellom 15 og 30 jeg så passet karakteristikken. Jeg vet ikke hvordan ellers jeg skulle fremstilt dette og fremdeles fått svar på spørsmålene mine. Forskjellene mellom hva som trender i Drammen og Oslo virker å være markant. Feil side av Drammen? Jeg vet ikke hvilken side jeg var på, men det var gangavstand til et stort kjøpesenter som het Gulskaugen eller noe slikt. Jeg gikk også over vannet/en bro og kom til et område er butikker og slikt var i en gate, altså ikke på et kjøpesenter, og jeg gikk opp spiralen som også var i nærheten. Dette er ikke familie jeg er veldig nær, så jeg kjenner de ikke godt, og det er mulig de kommer og jeg dermed oppholdt meg på feil side av Drammen: Egentlig er det rart jeg ble invitert, men det var det også flere som kjente på, forstod jeg. Anonymkode: 317f2...249 Så baksnakkende dere virker. Og reagere på å bli invitert? Er ikke det bare hyggelig da.. Huff, å invitere deg har sikkert bare vært ment hyggelig og for å samle familien. Hvis jeg hadde brukt penger (for det koster faktisk for mat og drikke osv) på å invitere medlemmer av familien til en konfirmasjon som baksnakket sånn i selskapet for så å legge ut innlegg etterpå hadde jeg blitt så oppriktig trist. Anonymkode: c89b5...fc7 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #28 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette ble faktisk et samtaletema mellom andre fra Oslo. De fortalte meg at sånn har det alltid vært. Drammen er harry-land, sa de, og moten er helt annerledes enn i Oslo. De poengterte at også de som er 40+ kler seg annerledes i Drammen, men sånne tynne skjerf i halsen, korte frisyren og glitterøyenskygge. Og når jeg så det, så stemte det… Anonymkode: 317f2...249 🤣Dette er det dummeste jeg har hørt. Du har møtt på noen Oslofolk som aldri har vært der, eller har kjørt gjennom byen og som elsker å stemple oss. Det er eldgammel myte at Drammen er harry. Vi er ikke så veldig annerledes enn Asker, Bærum og Oslo. "Harry folk" som du sier finnes det overalt. Anonymkode: 100dd...63e 3
AnonymBruker Skrevet 16. september #29 Skrevet 16. september Hysj, dette er interessant 😮 for alt vi vet har TS vært på sopptur. Anonymkode: d2c9e...55a 4
AnonymBruker Skrevet 16. september #30 Skrevet 16. september Kan folk slutte å fortelle hvor bra det er i Drammen?😂 Det er virkelig helt supert at ikke flere finner ut av det, så prisene i boligmarkedet ikke stiger enda mer. «Billige», vakre hus og en fantastisk by med alle fasiliteter, gangavstand til ALT og 30 min fra Oslo. I tillegg mange turmuligheter, nydelige badeplasser og en elv med flott strandpromenade. Hysj, hysj sier bare jeg. Hilsen oppvokst i Oslo Anonymkode: c89b5...fc7 3
AnonymBruker Skrevet 16. september #31 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg var i konfirmasjon i helgen, og var for første gang i Drammen. Jeg kommer fra en annen landsdel, men har pendlerleilighet i Oslo. Jeg har hørt mye rart om folk i Drammen, men jeg ble faktisk sjokkert over hva jeg så Og opplevde. dette er ikke drittslenging, men et oppriktig spørsmål om «alle» i Drammen er slik, eller om det bare er tilfeldig. Jeg brander en langhelg og fikk med meg mye også utenom selskapet. Det var flest unge jenter mellom 15 og 30 der (jeg er i midten av 30 årene, for referanse). Omtrent alle hadde bleket hår med ettervekst, de var oransje i ansiktet og/eller brukte foundation som var to-tre toner for mørke. Samtlige hadde gigantiske øyevipper, og de over 18 hadde store, store fillers. De var jeans med bling på rumpa og på BH stroppene, og korte, korte magetopper med dyp utringning (ikke i selskapet, men overalt ellers jeg så). De færreste gikk på skole eller jobbet fulltid. jeg anser meg som forholdsvis oppdatert på mote og sminke, men er ingen ekspert. siden dette var gjennomgående overalt undrer jeg meg over hvordan det kan være så stor forskjell på kulturen og trender mellom Drammen og Oslo. Dette ble faktisk et samtaletema mellom andre fra Oslo. De fortalte meg at sånn har det alltid vært. Drammen er harry-land, sa de, og moten er helt annerledes enn i Oslo. De poengterte at også de som er 40+ kler seg annerledes i Drammen, men sånne tynne skjerf i halsen, korte frisyren og glitterøyenskygge. Og når jeg så det, så stemte det… Stemmer det virkelig? Og hvordan kan det ha seg at det er slik? jeg er oppriktig nysgjerrig etter mitt første besøk i Drammen (har kun reist forbi Drammen tidligere) Anonymkode: 317f2...249 Du har hørt så mye rart om folk i Drammen? Kan jeg spørre hva da? Ble veldig nysgjerrig Anonymkode: c89b5...fc7
AnonymBruker Skrevet 16. september #33 Skrevet 16. september Bodd i Drammen i 37 år - med andre ord hele livet - sier ikke hvor jeg bor, men har familie på Åssiden, jobbet fra Øren til Toppenhaug, også jobbet på to av kjøpesentrene, har venner på Fjell og jeg har ALDRI sett det du beskriver med mindre det er tenåringsjenter som prøver seg frem i mote- og sminkeverdenen. Anonymkode: a1d3b...7e7 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #34 Skrevet 16. september TheLegendBellaGoth skrev (5 minutter siden): Sånn er det ofte i bygde-Norge Drammen er Norges femte største by, så ville vel ikke akkurat kalle det bygda. Anonymkode: c89b5...fc7 1
TheLegendBellaGoth Skrevet 16. september #35 Skrevet 16. september Norges største bygde-kultur i den byen ihvertfall
AnonymBruker Skrevet 16. september #36 Skrevet 16. september TheLegendBellaGoth skrev (12 minutter siden): Norges største bygde-kultur i den byen ihvertfall Så godt det må føles å se ned på andre. Kos deg med det Anonymkode: c89b5...fc7 1
TheLegendBellaGoth Skrevet 16. september #37 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så godt det må føles å se ned på andre. Kos deg med det Anonymkode: c89b5...fc7 Jeg ser ikke ned på andre, kjære deg! LItt sarkasme må til av og til
AnonymBruker Skrevet 16. september #38 Skrevet 16. september TheLegendBellaGoth skrev (2 minutter siden): Jeg ser ikke ned på andre, kjære deg! LItt sarkasme må til av og til Vel det du skriver fremstår jo slik da, så da må du klare å få frem sarkasmen din selv uten tilgjengelighet av tonefall, vet du. Og det går ikke når man kommuniserer noe skriftlig, så da blir du riktig så misforstått av alle. Anonymkode: c89b5...fc7 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #39 Skrevet 16. september TheLegendBellaGoth skrev (21 minutter siden): Norges største bygde-kultur i den byen ihvertfall Når du ikke engang visste hvor stor byen er, vet du garantert ingenting om den Anonymkode: 100dd...63e 2
AnonymBruker Skrevet 16. september #40 Skrevet 16. september Bor 20 min fra Drammen, så er der støtt og stadig. Aldri sett det du skriver, så antar du prøver å provosere. Anonymkode: f69a9...5af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå