AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Jeg var i konfirmasjon i helgen, og var for første gang i Drammen. Jeg kommer fra en annen landsdel, men har pendlerleilighet i Oslo. Jeg har hørt mye rart om folk i Drammen, men jeg ble faktisk sjokkert over hva jeg så Og opplevde. dette er ikke drittslenging, men et oppriktig spørsmål om «alle» i Drammen er slik, eller om det bare er tilfeldig. Jeg brander en langhelg og fikk med meg mye også utenom selskapet. Det var flest unge jenter mellom 15 og 30 der (jeg er i midten av 30 årene, for referanse). Omtrent alle hadde bleket hår med ettervekst, de var oransje i ansiktet og/eller brukte foundation som var to-tre toner for mørke. Samtlige hadde gigantiske øyevipper, og de over 18 hadde store, store fillers. De var jeans med bling på rumpa og på BH stroppene, og korte, korte magetopper med dyp utringning (ikke i selskapet, men overalt ellers jeg så). De færreste gikk på skole eller jobbet fulltid. jeg anser meg som forholdsvis oppdatert på mote og sminke, men er ingen ekspert. siden dette var gjennomgående overalt undrer jeg meg over hvordan det kan være så stor forskjell på kulturen og trender mellom Drammen og Oslo. Dette ble faktisk et samtaletema mellom andre fra Oslo. De fortalte meg at sånn har det alltid vært. Drammen er harry-land, sa de, og moten er helt annerledes enn i Oslo. De poengterte at også de som er 40+ kler seg annerledes i Drammen, men sånne tynne skjerf i halsen, korte frisyren og glitterøyenskygge. Og når jeg så det, så stemte det… Stemmer det virkelig? Og hvordan kan det ha seg at det er slik? jeg er oppriktig nysgjerrig etter mitt første besøk i Drammen (har kun reist forbi Drammen tidligere) Anonymkode: 317f2...249 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Seriøst, hva tror du selv helt ærlig?Selvfølgelig ikke! Ingenting er er vel svart hvitt og ingen byer har vel bare mennesker med en type stil. Drammen er en stor by! Jeg er selv fra Oslo vest og flyttet til Drammen på grunn av at vi må bo her for barna. Jeg er så lei alle på nett som fortsatt prøver å harry stemple Drammen. Det har blitt en kjempe fin by og helt fantastisk å bo her. Jeg ser ungdom og voksne hele tiden som kunne sett ut som de «bodde på Frogner». Du vet, når du leter etter harry folk med blikket ditt så er det klart du oppdager de i folkemengden! Anonymkode: c89b5...fc7 5 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden En konfirmasjon er ikke representativt for en hel by! Svært så sneversynt og generaliserende. Tenk å bruke tiden din på å lage et innlegg om dette, du fremstår så utrolig overfladisk og umoden (og du er over 30🤔). Anonymkode: c89b5...fc7 7
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden Glemmer ikke Juni i Hotel Cæsar, som kjefter fordi broren har blitt sammen med en «utsuger fra DRAMMEN!?» Anonymkode: 41504...2f6 2 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden Det er billige boliger der. Anonymkode: 5700b...7fa 2 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden Reiste du til Drammen, eller til 2005? Anonymkode: 46fc5...10a 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var i konfirmasjon i helgen, og var for første gang i Drammen. Jeg kommer fra en annen landsdel, men har pendlerleilighet i Oslo. Jeg har hørt mye rart om folk i Drammen, men jeg ble faktisk sjokkert over hva jeg så Og opplevde. dette er ikke drittslenging, men et oppriktig spørsmål om «alle» i Drammen er slik, eller om det bare er tilfeldig. Jeg brander en langhelg og fikk med meg mye også utenom selskapet. Det var flest unge jenter mellom 15 og 30 der (jeg er i midten av 30 årene, for referanse). Omtrent alle hadde bleket hår med ettervekst, de var oransje i ansiktet og/eller brukte foundation som var to-tre toner for mørke. Samtlige hadde gigantiske øyevipper, og de over 18 hadde store, store fillers. De var jeans med bling på rumpa og på BH stroppene, og korte, korte magetopper med dyp utringning (ikke i selskapet, men overalt ellers jeg så). De færreste gikk på skole eller jobbet fulltid. jeg anser meg som forholdsvis oppdatert på mote og sminke, men er ingen ekspert. siden dette var gjennomgående overalt undrer jeg meg over hvordan det kan være så stor forskjell på kulturen og trender mellom Drammen og Oslo. Dette ble faktisk et samtaletema mellom andre fra Oslo. De fortalte meg at sånn har det alltid vært. Drammen er harry-land, sa de, og moten er helt annerledes enn i Oslo. De poengterte at også de som er 40+ kler seg annerledes i Drammen, men sånne tynne skjerf i halsen, korte frisyren og glitterøyenskygge. Og når jeg så det, så stemte det… Stemmer det virkelig? Og hvordan kan det ha seg at det er slik? jeg er oppriktig nysgjerrig etter mitt første besøk i Drammen (har kun reist forbi Drammen tidligere) Anonymkode: 317f2...249 Hvilke venner/familie er det du tydeligvis har?😁 Anonymkode: c89b5...fc7 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Reiste du til Drammen, eller til 2005? Anonymkode: 46fc5...10a Drammen er det nærmeste man kommer en tidsreise til 2005. Anonymkode: 7e4cf...cdf 2 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er billige boliger der. Anonymkode: 5700b...7fa Billigere enn Oslo ja, men det er virkelig noen dyre og flotte boliger der også. Som det også er i Oslo, at du får både billig og dyrt. Anonymkode: 53f3b...4be 4
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden Så rart, jeg har et helt annet inntrykk av Drammen. Jeg er også fra en annen landsdel, men siden min svigerinne har giftet seg med en drammensmann, har jeg vært i bryllup, dåp og andre selskaper med andre drammensere. Vil si at de jeg har møtt er på skalaen upper class/høyere middelklasse, og kler og ter seg deretter. Pen i tøyet, naturlig og sunt hår, veldig nedtonet sminke og har mer peiling på etikette enn jeg selv har. Dannede mennesker, for å si det slik. Hadde de blitt invitert til slottet, hadde de neppe trengt opplæring på hvordan de skulle sitte ved kongens bord. Bortsett fra det er Drammen en by jeg alltid bare har sust rett forbi. Anonymkode: e2a5f...71d 3 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden Jeg er tilflyttet Drammen. Kjenner meg ikke igjen beskrivelsen du skriver her dessverre. Høres egentlig ut som du beskriver 2007... Jeg pendler og reiser derfor daglig imellom knutepunktet Strømsø , og det du skriver er ikke ett vanlig syn. Anonymkode: 1dbcc...f28 3 1
tvertimot Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden Det største problemet her er ikke folk fra Drammen, snarere er det din snevre tankegang og dine holdninger og hvordan du ser ting. Om du oppriktig tror at dine erfaringer fra en tur til en komfirmasjon i Drammen, at det forteller det meste om Drammensere, da tenker du forholdsvis snevert og jeg har hardt for å forstå noen som konkluderer med noe på et så tynt grunnlag og sågar tror at de kan ha rett. Så sier mest om deg selv dette, er det inntrykket det du vil gi omverden om deg selv? Tenker at mange ville skjemmes dersom de hadde hatt et slik tankesett, langt mindre delt noe såpass dumt i full offentlighet, klart at normaliteten er at man ikke vil sende et inntrykk av at man tenker såpass ulogisk. 3 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Drammen er det nærmeste man kommer en tidsreise til 2005. Anonymkode: 7e4cf...cdf Nei, det finnes mange plasser i Norge som viser 2005 mye bedre. For eksempel Haram, Brønnøysund eller Kristiansund. Drammen har jo til og med Starbucks, og det var ikke i Norge i 2005. Anonymkode: 1dbcc...f28
Ny Bruker Skrevet 6 timer siden #14 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg var i konfirmasjon i helgen, og var for første gang i Drammen. Jeg kommer fra en annen landsdel, men har pendlerleilighet i Oslo. Jeg har hørt mye rart om folk i Drammen, men jeg ble faktisk sjokkert over hva jeg så Og opplevde. dette er ikke drittslenging, men et oppriktig spørsmål om «alle» i Drammen er slik, eller om det bare er tilfeldig. Jeg brander en langhelg og fikk med meg mye også utenom selskapet. Det var flest unge jenter mellom 15 og 30 der (jeg er i midten av 30 årene, for referanse). Omtrent alle hadde bleket hår med ettervekst, de var oransje i ansiktet og/eller brukte foundation som var to-tre toner for mørke. Samtlige hadde gigantiske øyevipper, og de over 18 hadde store, store fillers. De var jeans med bling på rumpa og på BH stroppene, og korte, korte magetopper med dyp utringning (ikke i selskapet, men overalt ellers jeg så). De færreste gikk på skole eller jobbet fulltid. jeg anser meg som forholdsvis oppdatert på mote og sminke, men er ingen ekspert. siden dette var gjennomgående overalt undrer jeg meg over hvordan det kan være så stor forskjell på kulturen og trender mellom Drammen og Oslo. Dette ble faktisk et samtaletema mellom andre fra Oslo. De fortalte meg at sånn har det alltid vært. Drammen er harry-land, sa de, og moten er helt annerledes enn i Oslo. De poengterte at også de som er 40+ kler seg annerledes i Drammen, men sånne tynne skjerf i halsen, korte frisyren og glitterøyenskygge. Og når jeg så det, så stemte det… Stemmer det virkelig? Og hvordan kan det ha seg at det er slik? jeg er oppriktig nysgjerrig etter mitt første besøk i Drammen (har kun reist forbi Drammen tidligere) Anonymkode: 317f2...249 Hvilket år var du her? 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Skrevet 6 timer siden Drammen, Jessheim, samma det Anonymkode: 812e4...673 1 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Skrevet 6 timer siden Ts, jeg synes du blir litt vel dømmende når du beskriver andre kvinner sånn – «bleket hår med ettervekst, oransje ansikt og for mørk foundation». Mange unge jenter prøver seg fram med sminke og uttrykk. De får allerede mer enn nok kritikk for hvordan de ser ut, så kanskje vi kan la dem slippe mer av det. Anonymkode: bc80e...364 2 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Skrevet 6 timer siden Det er kretsen rundt nettopp din konfirmant som er på den måten. Anonymkode: 9e895...e21 5 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Skrevet 6 timer siden Alltid noen som må stemple Drammen som harry......Drammen har blitt en by som har hatt stor innflytting fra Osloområdet. Setter man seg på toget er man i Oslo på 30 min. Folk bruker like lang tid på å komme seg til sentrum fra bydeler i Oslo. Forsåvidt områder I Asker og Bærum også . Lurer jeg virkelig på hva slags type mennesker du var sammen med, fordi det er så langt fra majoriteten du kan komme. Har aldri sett eller vært sammen med folk mennesker slik du beskriver. Folk i disse aldersgruppene har både naturlig sminke, hår og er "trendy". Verken bling, magetopper, fillers, lårkorte kjørt eller dype utrigninger. Hjelpes! Anonymkode: 100dd...63e 3 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #20 Skrevet 6 timer siden Drammens folk er som alle andre byer på Østlandet i stil. De er hyggelige og prater litt mere enn andre bare syns jeg. Kjenner mange folk fra Drammen . Anonymkode: 4ef6a...656 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå