Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve sånn hjemmebleking fra tannlege. Det står man skal unngå te og kaffe i bleieperioden. Og også 2-3 uker etter blekingen. Men hvordan skal jeg klare det. 
Dere andre som har bleket tenner hjemme når tok dere første te / kaffekopp. 
Eller drakk dere ingen av delene på flere uker? 

Anonymkode: 3a669...4fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha ha skrive feil. Ikke bleieperioden men bleke perioden . 

Skrevet

Jeg kutta helt ut mat og drikke med fargestoffer, og har ikke tenkt tik å begynne med det igjen heller. Da blir jo tennene kjapt misfarget på nytt.

Anonymkode: ca08d...1dc

Skrevet

Jeg droppet bare alt med fargestoffer og også midler som etset og sli, i hele perioden tannblekingen foregikk.

Kaffe og rødvin var et savn. 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg kutta helt ut mat og drikke med fargestoffer, og har ikke tenkt tik å begynne med det igjen heller. Da blir jo tennene kjapt misfarget på nytt.

Anonymkode: ca08d...1dc

Nei.

Den første blekingen gjorde stor forskjell. Jeg fortsatte med kaffe og rødvin, og annet, som før. Etter to år så jeg kanskje litt forskjell igjen, tok en oppfriskning. Men det var marginalt sett mot første gang. Tennene blir misfarget over veldig lang tid. Så størst effekt vil du alltid få første gang du bleker. 

Anonymkode: 6246a...0ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg droppet bare alt med fargestoffer og også midler som etset og sli, i hele perioden tannblekingen foregikk.

Kaffe og rødvin var et savn. 

Nei.

Den første blekingen gjorde stor forskjell. Jeg fortsatte med kaffe og rødvin, og annet, som før. Etter to år så jeg kanskje litt forskjell igjen, tok en oppfriskning. Men det var marginalt sett mot første gang. Tennene blir misfarget over veldig lang tid. Så størst effekt vil du alltid få første gang du bleker. 

Klarte du å holde deg unna kaffe og rødvin i flere uker? Jeg er veldig avhengig av te. Tror ikke jeg klarer flere uker uten te🙄

Skrevet

Dentin kanalene er åpne rett etter at du har bleket tennene, derfor kan matvarer med mye farge, sette igjen farge rett etterpå, men etter de ukene kan du spise og drikke det du vil. 

Du må spørre deg selv om en kopp te nå er verdt det. Kanskje du kan drikke hvit eller grønn te som ikke inneholder så mye farge? 

Anonymkode: d5dd7...f77

Skrevet

Drikk med sugerør! Det gjorde jeg ihvertfall

Anonymkode: 3f74b...7e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klarte du å holde deg unna kaffe og rødvin i flere uker? Jeg er veldig avhengig av te. Tror ikke jeg klarer flere uker uten te🙄

Jeg holdt meg også unna ting med sterk farge den første tiden. Både matvarer og drikke. Byttet ut rødvinen med hvit, så det gikk fint :D Savnet kaffeen da. 

Anonymkode: 3ff95...312

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dentin kanalene er åpne rett etter at du har bleket tennene, derfor kan matvarer med mye farge, sette igjen farge rett etterpå, men etter de ukene kan du spise og drikke det du vil. 

Du må spørre deg selv om en kopp te nå er verdt det. Kanskje du kan drikke hvit eller grønn te som ikke inneholder så mye farge? 

Mener å ha lest at hvit og grønn te missfarger tennene like mye som sort?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mener å ha lest at hvit og grønn te missfarger tennene like mye som sort?

Nei, det går på farge tetthet, du kan ikke spise karri eller kumin heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er fargestoffer som kan skade, ikke te i seg selv. 

Jeg husker ikke hvor lang første perioden var.. Men er den jeg husker. Etter det har det vært snakk om noen dager. Og da planlegger man jo det hele inn i en periode der det skjer veldig lite. 

Drakk hvitvin som helgekos, i stedet for hvitvin. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...