Gå til innhold

Nei takk, til elektriske sparkesykler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var det enda en ulykke med sparkesykkel….Synes det er på tide å stille sterkere krav til bruk av de elektriske sykkelene, samt begrense antallet. De står overalt på gater og torg. Folk bruker ikke hjelm, kjører i høy hastighet, gjerne to på en sykkel og dessuten har flere brukt fremkomstmiddelet i ruspåvirket tilstand. Det er nå en gang slik at ungdom tror de er udødelige, det er de faktisk ikke.
Dessuten blir folk tykkere og tykkere. Og de trenger absolutt ikke et fremkomstmiddel der de ikke forbruker en kalori, men det er en helt annen debatt/problemstilling…c’’.)!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bra for folkehelsa, heller.

Det er i grunnen veldig rart at folk betaler dyrt for sparkesykkel, elsykkel og kollektivtransport for å unngå å få puls og holde seg i form, og etterpå betaler de enda mer for å få lov til å holde seg i form på treningssenter. De kunne jo droppet å bruke penger på begge deler og allikevel være i god fysisk form....

Folk er rare....

Anonymkode: af362...dd7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Bonusjenta mi fikk det nettopp av mor. Hun er overvektig fra før, sliter med astma og generelt stillesittende hos mor. 

Her må hun sykle og bruke beina. Noe som merkes godt de ukene vi har henne. Både på helse og psyke. 

Hvert flere ulykker i området med barn som har slått seg kraftig og blitt påkjørt. Er en risiko med tanke på brann også.

Anonymkode: d07ad...345

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle i vennegjengene til mine barn har el sparkesykkel, unntatt mine. De har vanlig sykkel. Ikke El sykkel som også mange har. 
Jeg får nesten dårlig samvittighet, men jeg vet også at du verden så snill jeg er med de til tross. Ja de blir slitne og svetter og stiv i lårene osv, men jeg ser og at kroppen dems er derimot mye bedre stilt enn de andres om noe skulle skje eller når de blir gamle

Anonymkode: 0d7c0...58b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har holdt på å bli kjørt ned mer enn en gang. Gikk på vanlig fortau og gangvei, så kommer de bakfra, stille, og jeg tok et uforvarende skritt til siden. Det kunne gått fryktelig galt, mer enn en gang.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (19 timer siden):

Jeg har holdt på å bli kjørt ned mer enn en gang. Gikk på vanlig fortau og gangvei, så kommer de bakfra, stille, og jeg tok et uforvarende skritt til siden. Det kunne gått fryktelig galt, mer enn en gang.

da må du følge med på hva som skjer bak deg.. 

Anonymkode: ae7fe...5f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

da må du følge med på hva som skjer bak deg.. 

Anonymkode: ae7fe...5f2

Men assa herregud. Gå baklengs kanskje? 

Skrevet

Jeg bruker de fordi jeg etter en lang dag på jobb, er helt mørbanka i beina. Da er de gode å ha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...