Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (31 minutter siden):

Hjelper uansett ikke. Da jeg klagde fikk jeg bare høre at det var sånn det måtte bli for håret mitt bare var sånn så det var vanskelig å klippe

Det er det hun sier for å maskere egen udugelighet. For en frisør! Advar alle du kjenner mot å klippe seg der!

Anonymkode: 630f5...196

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette må være det dummeste jeg har lest på lenge... Uansett. Sett håret opp i en tutt. Du skal jo ikke noe spesielt med det første uansett

Anonymkode: 34b77...4e5

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Poenget er jo at hun er så opptatt av hvordan hun ser ut når hun skal føde. 😅 Hvordan jeg så ut på håret var nok det siste jeg tenkte på mens jeg lå der i smerter, og jordmor var mer opptatt av fødselen enn noe annet. Er liksom ikke den situasjonen man er mest forfengelig i.

Hår vokser ut igjen, og man blir vant til den frisyren man har. Hva er så ille med kort på toppen? Synes det er fint, jeg, når alt ikke ligger helt flatt. Forøvrig er det jo bare å ha i stylingprodukter (gele, hårspray e.l.) som holder det nede.

Anonymkode: c0f66...886

Maleficenta skrev (22 minutter siden):

Litt spesielt tidspunkt å ville se bra ut på håret... Håret blir jo herja etter en fødsel

Skjerp dere. Det er helt normalt å ville ha litt selvpleie før fødsel og ville føle seg fin på bilder hvor man akkurat har født. Fødsel er ikke en sexy ting akkurat og man tenker ikke på hvordan man ser ut akkurat der og da, men det føles godt både før og etter. Jeg gikk til frisør og neglsalong før fødsel og det var det lille som hjalp meg litt med fødeangsten siden jeg følte meg litt bedre tross alt. 

Anonymkode: 49dd2...866

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hei! Var hos frisøren i dag og er fornøyd med fargen og lengden på håret, men frisøren skam klipte layers på toppen av hodet. Ser ut som jeg har en bob oppå hodet også er resten av håret under helt flatt ned til skuldrene. Hvordan kan jeg style dette så man ikke ser de tykke layers tustene stikke ut av toppen på hodet? Bare litt vind på hodet så ser det ut som tuster som stikker ut av toppen på hodet. 

Anonymkode: 24f24...ee4

Blir alltid like overrasket når jeg hører slike historier. Lar dere virkelig folk gjøre som de vil med håret deres mens dere sitter stilltiende i stolen og godtar skamplippen?? Hva med å være tydelig på hva du ønsker og ikke?? Jeg har langt hår til midjen og pannelugg. Går alltid til samme frisør og hun vet hva hun får lov til: Stusse tuppene og stusse luggen og tynne den. Har et par ganger vært hos andre (aldri vært fornøyd men..) og da er jeg KLINKENDE TYDELIG på at de skal KUN stusse to cm av tuppene, ingen tynning eller oppklipp av håret, kun stuss i tuppene. Luggen skal stusses i svak bue, og tynnes ut. Ikke mer, ikke mindre. Og jeg følger med som en hauk mens de holder på for å forsikre meg om at de gjør som forventet. Det er mange uskikkede mennesker rundt om, som ikke eier respekt for andre, og som aldri lærer det. I de fleste andre menneskeyrker (ambulanse, sykepleie, sosionomer, hudpleie, barnehage, fysio osv osv) blir slike luket ut i praksisperioder og kastet ut av studie eller skole på ulike måter når det vurderes at de ikke har noe med mennesker å gjøre grunnet sin grandiose personlighet. Desverre er det ikke samme krav til frisørfaget hva angår skikkethet. Derfor må man føle med, alltid. Om så gå ut av stolen og nekte de å klippe om de ikke tar til seg veiledning.

Anonymkode: 9a454...f64

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skjerp dere. Det er helt normalt å ville ha litt selvpleie før fødsel og ville føle seg fin på bilder hvor man akkurat har født. Fødsel er ikke en sexy ting akkurat og man tenker ikke på hvordan man ser ut akkurat der og da, men det føles godt både før og etter. Jeg gikk til frisør og neglsalong før fødsel og det var det lille som hjalp meg litt med fødeangsten siden jeg følte meg litt bedre tross alt. 

Man er stygg på bilder rett etter fødsel. Altså jeg har forståelse for at ts ikke vil se jævlig ut på håret altså. Det er ikke det. Poenget mitt var bare at jo man ser jævlig ut under og rett etter fødsel uansett

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er det hun sier for å maskere egen udugelighet. For en frisør! Advar alle du kjenner mot å klippe seg der!

Anonymkode: 630f5...196

Ja ble dritsur. Sa det til henne at det skulle jeg iallefall ikke tilbake og ja jeg advarte andre mot henne og satte aldri min fot i den salongen igjen

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Man er stygg på bilder rett etter fødsel. Altså jeg har forståelse for at ts ikke vil se jævlig ut på håret altså. Det er ikke det. Poenget mitt var bare at jo man ser jævlig ut under og rett etter fødsel uansett

Deg om det. Synes bildene av min mor og meg er fine selv om hun ser litt sliten ut. 

Anonymkode: 757cb...2fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Ehh, nei takk, jeg er ikke stygg på bildene fra etter fødsel. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Poenget er jo at hun er så opptatt av hvordan hun ser ut når hun skal føde. 😅 Hvordan jeg så ut på håret var nok det siste jeg tenkte på mens jeg lå der i smerter, og jordmor var mer opptatt av fødselen enn noe annet. Er liksom ikke den situasjonen man er mest forfengelig i.

Hår vokser ut igjen, og man blir vant til den frisyren man har. Hva er så ille med kort på toppen? Synes det er fint, jeg, når alt ikke ligger helt flatt. Forøvrig er det jo bare å ha i stylingprodukter (gele, hårspray e.l.) som holder det nede.

Anonymkode: c0f66...886

Jeg er ganske sikker på at poenget er at hun er skam klipt... Om hun i tileg skal føde, så endrer ikke det at man bør se ok ut eter å ha brukt 4000 hos frisøren!

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er ikke dumt å forvente å se fin ut på håret etter å ha brukt 4000 kr hos frisøren. Jeg antar ts ikke vil gå med en tutt på toppen av hodet. Og viss hun har layers på 3 cm på toppen av hodet vil jo dette ta laaaang tid å gro ut. Hvor lenge mener du mann skal være tvunget til å gå med tutt etter et dyrt frisør besøk? Og hvorfor skal det ha noen betydning hva slags planer ts har i livet sitt fremover?

Viss ts planla å gå med en tutt daglig hele neste året antar jeg at fargejobben var totalt bortkastet og ikke noe ts ville brukt penger på.

Der var jo det uthevede , altså når hun skal føde. Hvem er fin på håret når de føder egentlig ? Vet ikke helt hva tutt er 

Anonymkode: f4db9...c51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke la frisøren bare slippe unna hvis klippen ikke ble bra. Krev pengene tilbake. Høres ut som en utenlandsk frisør🙊 De bruker jeg aldri.

Anonymkode: 7df31...820

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (3 timer siden):

Hjelper uansett ikke. Da jeg klagde fikk jeg bare høre at det var sånn det måtte bli for håret mitt bare var sånn så det var vanskelig å klippe

Hvis du ser ut som på bildet du la til her tidligere så er det masse å gjøre, noe bør iallfall gjøres.

Så hvis hun sier at det måtte bli sånn da håret ditt var vanskelig å klippe er hun en udugelig frisør så iallfall bør rapporteres oppover. Ta det med distriktssjef! 

Selv om man ikke er skamklipp men kun misfornøyd rette da enhver frisør. Så at hun bare avfeide deg får bli hennes tabbe, du kan ikke bare gå videre og godta dette.

Anonymkode: aa526...b9d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du ser ut som på bildet du la til her tidligere så er det masse å gjøre, noe bør iallfall gjøres.

Så hvis hun sier at det måtte bli sånn da håret ditt var vanskelig å klippe er hun en udugelig frisør så iallfall bør rapporteres oppover. Ta det med distriktssjef! 

Selv om man ikke er skamklipp men kun misfornøyd rette da enhver frisør. Så at hun bare avfeide deg får bli hennes tabbe, du kan ikke bare gå videre og godta dette.

Er noen år siden så er litt sent nå men jeg angrer på at jeg ikke tok det lengre. Var drit kjipt å måtte betale full pris selv om jeg sa jeg var misfornøyd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner kjempegodt at det der var superkjipt og at selvfølgelig forventer man mer når man bruker 4000 hos frisøren. Du kan sjekke om du kan gå til forbrukerombudet hvis det ikke går igjennom å klage hos frisøren. Du bør få tatt bilder så raskt som mulig av håret. 

MEN hvis det er en trøst så finnes det kanskje ikke noe bedre tidspunkt å ha herpa hår på. Du vil ikke ha tid eller mulighet til å ha noe annet enn en dott på hodet med en nyfødt baby uansett der du går gatelangs med vogna i jakt på litt søvn hos den lille. 😅 Jeg har ofte ikke hatt tid til å få på meg sko engang med en hylende unge på vei ut døra og har gått rundt i slippers i nesten all slags vær.. Håret kan ikke være løst for da blir du lugga så kraftig av små fingre så du får enda mer chunks i 1 års tid fremover uansett. 

Anonymkode: 6518e...94d

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (13 minutter siden):

Er noen år siden så er litt sent nå men jeg angrer på at jeg ikke tok det lengre. Var drit kjipt å måtte betale full pris selv om jeg sa jeg var misfornøyd

Noen år siden? Sto da virkelig igår i HI.... Eller er det plutselig to historier i en i denne tråden?

I så fall til TS: Hvis frisøren som klipte deg igår nekter å gjøre noe går du til distriktssjefen, de har mer slagkraft og vil ikke bare avfeie det. Alle frisører retter opp på missfornøyde kunder, du skal ikke trenge være skamklipt engang. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har veldig lyst til å klage men frisøren har allerede lagt skylden på meg. Jeg sa ifra der og da at jeg ikke var fornøyd med layersene men hun hadde ikke tid til meg pågrunn av neste kunde og mente på at håret mitt så sånn ut fra før pågrunn av stripe behandling, men jeg så jo at hun klippet chunks av hodet mitt… i tillegg reiser hun om noen dager og blir bortreist i en måned. I mellomtiden føder jeg. 
TS

Da skriver du en skikkelig dårlig anmeldelse på Google e.l  slik at alle blir advart. Legg også ut bilder. Skriv tydelig at du ikke spurte om layers men at frisøren anbefalte det. Jeg hadde gått tilbake selv om sjefen ikke var der. Får du ikke noe svar så dukk opp også om en måned. Ikke gi deg!

Forhåpentligvis får du tilbake litt penger mot at du sletter den dårlige anmeldelsen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du ringer forbrukerrådet, og sjekker opp i lovverk. Det kan være tricky fordi det er en håndverkstjeneste, og ikke rent forbrukersalg, men alltid greit å ha lover og regler å slå i bordet med. Og ikke minst vite om du har en god sak eller ikke. At frisøren reiser på ferie, er ikke ditt problem, men problemet hennes eller sjefen hennes. Så ta telefonen til forbrukerrådet nå, dra ned igjen å krev prisavslag(minste du kan forvente!) og dra saken videre hvis du må. Frisører bør IKKE slippe unna med å ødelegge kundenes hår lenger!  

Anonymkode: 29588...c0b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner kjempegodt at det der var superkjipt og at selvfølgelig forventer man mer når man bruker 4000 hos frisøren. Du kan sjekke om du kan gå til forbrukerombudet hvis det ikke går igjennom å klage hos frisøren. Du bør få tatt bilder så raskt som mulig av håret. 

MEN hvis det er en trøst så finnes det kanskje ikke noe bedre tidspunkt å ha herpa hår på. Du vil ikke ha tid eller mulighet til å ha noe annet enn en dott på hodet med en nyfødt baby uansett der du går gatelangs med vogna i jakt på litt søvn hos den lille. 😅 Jeg har ofte ikke hatt tid til å få på meg sko engang med en hylende unge på vei ut døra og har gått rundt i slippers i nesten all slags vær.. Håret kan ikke være løst for da blir du lugga så kraftig av små fingre så du får enda mer chunks i 1 års tid fremover uansett. 

Anonymkode: 6518e...94d

Haha takk, denne var egentlig veldig oppmuntrende. Jeg ser på det som at jeg får spare ut håret denne tiden og aldri nærme meg en frisør i livet mitt igjen. 

grunnen til at jeg er så lei meg som jeg er, er fordi jeg har allerede brukt 10 000 kr hos frisør de siste 5 årene for å stripe håret mitt. Nå var håret endelig ned til midjen, tykt og fint og blondt, men pågrunn av en toner lagt av en annen frisør for noen måneder siden ble håret veldig mørkt. Nå har jeg gått i flere måneder med det mørke håret og ettervekst og skulle gi meg selv en treat før barsel. Men denne frisøren jeg gikk til nå - som også er sjefen, hun svidde av hele lengden, og jeg sa ja til skulderklipp. Og naiv som jeg var sa ja til layers hun sa ikke kom til å ses. Nå sitter jeg er med en chunk av en mullet som stikker i alle retninger oppå toppen av hodet. 4 år med hår sparing og masse penger brukt på hår bare svidd av og skam klipt av i løpet av to timer. Jeg har klagd men får ingenting tilbake, frisøren mener på at alt er min feil, som kan finne på å få lagt toner i håret, og så spørre om striping. Jeg viste henne hva som var min ettervekst og hva som allerede var bleket og likevel klarte hun å svi det av å si at « ja men jeg har brukt det mildeste, så det var ditt hår som ikke tålte det, det var dumt, for håpe du aldri bruker toner i håret ditt igjen».

Jeg får ta saken til forbrukerombudet om ikke hennes øvrige sjefer kan ta dette.

TS

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville bare gi deg et tips for fremtiden. Ikke møt opp hos frisøren med tørrshampoo i håret det kan få uheldige konsekvenser når håret blekes eller fargebehandles. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen år siden? Sto da virkelig igår i HI.... Eller er det plutselig to historier i en i denne tråden?

I så fall til TS: Hvis frisøren som klipte deg igår nekter å gjøre noe går du til distriktssjefen, de har mer slagkraft og vil ikke bare avfeie det. Alle frisører retter opp på missfornøyde kunder, du skal ikke trenge være skamklipt engang. 

Det er jo ikke ts du siterer , er det? 

Anonymkode: f4db9...c51

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 15.04):

Kan ikke krølle det siden hun klipte layersene såpass korte, er snakk om 3 cm fra hodebunn ut til tustene🙁

HÆ? 🫠

Der hadde jeg krevd gratis extensions. 

Har du bilde av klippen? Litt lettere å vurdere mulighetene sånn

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...