Gå til innhold

Overvektig, men lav puls

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått meg fancy klokke som måler blant annet puls.

På instruksene står det at normal hvilepuls ligger på mellom 60 - 100 slag i minuttet.

Jeg er kraftig overvektig og har dårlig kondisjon. Allikevel ligger min hvilepuls på 58. Når jeg sitter og hviler kan den til og med gå ned til 52.

Jeg har den siste måneden hatt en streng diett hvor jeg har kuttet alt av hvete, gluten, sukker og melk. Jeg har spist utelukkende grønnsaker, frukt, nøtter, egg og litt kjøtt.

Kan denne siste måneden med streng diett være grunnen til den lave pulsen, eller er jeg syk?😅

PS. jeg føler meg tipp topp, lett i kroppen tross vekta, ikke svimmer eller noen ting, opplagt gjennom dagen.

Anonymkode: caffd...893

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilepuls er ikke bare avhengig av hvor godt trent man er, det har også en genetisk komponent. Jeg har fra naturens side veldig lav hvilepuls ("rekorden" er vel 42, gjennomsnitt ca 48-49) til tross for ar jeg er både syk og utrent. Hadde jeg omutselig ligget på 80 ville det vært veldig rart, selv om 80 er innenfor normalområdet.

Anonymkode: a50c5...f3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvilepuls er ikke bare avhengig av hvor godt trent man er, det har også en genetisk komponent. Jeg har fra naturens side veldig lav hvilepuls ("rekorden" er vel 42, gjennomsnitt ca 48-49) til tross for ar jeg er både syk og utrent. Hadde jeg omutselig ligget på 80 ville det vært veldig rart, selv om 80 er innenfor normalområdet.

Anonymkode: a50c5...f3c

Sier du det ja! Da kan det jo være jeg også har en noe lavere puls fra naturens side. Hadde vært spennende å se hvor lav den ble om jeg endelig hadde klart å kommet i god form😆

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sier du det ja! Da kan det jo være jeg også har en noe lavere puls fra naturens side. Hadde vært spennende å se hvor lav den ble om jeg endelig hadde klart å kommet i god form😆

Er ikke det bare å sette i gang da? Skal ikke så mye til, jeg er pensjonist og går i bakker så fort jeg klarer i 15-20 minutter tre ganger i uka. Både kondis og puls er blitt mye bedre.

Anonymkode: 00b98...73c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke det bare å sette i gang da? Skal ikke så mye til, jeg er pensjonist og går i bakker så fort jeg klarer i 15-20 minutter tre ganger i uka. Både kondis og puls er blitt mye bedre.

Det er inspirerende å høre! Jeg er i gang, føler meg mye bedre etter en måned med utelukkende næringsrik mat. Så ønsket om å bevege meg mer kom av seg selv etter kroppen fikk mer energi. Nå forsøker jeg å gå turer noen dager i uka og selv om kondisen fremdeles er dårlig er den bedre enn før😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er inspirerende å høre! Jeg er i gang, føler meg mye bedre etter en måned med utelukkende næringsrik mat. Så ønsket om å bevege meg mer kom av seg selv etter kroppen fikk mer energi. Nå forsøker jeg å gå turer noen dager i uka og selv om kondisen fremdeles er dårlig er den bedre enn før😄

Kjempebra! Og husk at man bare konkurrerer med seg selv, fremgang er motiverende samme hvilket nivå man er på. Selv har jeg gått fra 5-6 brødskiver morgen/lunsj til 1,5 brødskive + en gulrot 2 glass vann + en neve mandler og en med valnøtter. Skal visstnok være sunt for seniorer. Middag som vanlig, men null kveldsmat eller snop. Magen er blitt mindre👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kjempebra! Og husk at man bare konkurrerer med seg selv, fremgang er motiverende samme hvilket nivå man er på. Selv har jeg gått fra 5-6 brødskiver morgen/lunsj til 1,5 brødskive + en gulrot 2 glass vann + en neve mandler og en med valnøtter. Skal visstnok være sunt for seniorer. Middag som vanlig, men null kveldsmat eller snop. Magen er blitt mindre👍

Det er så herlig å føle formen bli bedre. Gratulerer med sunnere kropp!💪 Jeg tok nettopp beina fatt for å hente i barnehagen, det er bare 2 km tilsammen, men jeg har det siste året utelukkende tatt bilen. De siste to ukene derimot har jeg hatt energi til å gå🥳 Nå må jeg bare klare å fortsette å spise sunt, for av erfaring er det ikke så mange glipp som skal til før jeg mister motivasjonen🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...