Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært samboere i 2 år. Han blir vanskeligere å vanskeligere å kommunisere med. Når jeg tar opp ting med han så klikker han i vinkel. Det er brøling å smelling, får høre hvor dum jeg er i hodet osv. 

Han er veldig på at han kjører sitt løp, å jeg mitt. Så spør jeg han hvorfor han er sammen med meg, men det nekter han å svare meg på. For han sier at det vet jeg jævla godt selv, men jeg aner faktisk ikke. Han tar null hensyn til meg og barna mine. Samtidig klager han på at han ikke får nærhet eller sex. Men jeg orker faktisk ikke sex med en som ikke bryr seg opp i oss. Her hjemme gjør han null nix ingenting, utenom å skifte dekk på bilen. Det er jeg som er oppe på natta med barna, er jeg som står opp med dem, smører matpakke osv. J Han er for tiden arbeidsledig, men gjør heller ingenting for å prøve å få seg ny jobb. 

Nå har til og med yngste barnet sagt til meg at han vil jeg skal slå opp han, spurte han hvorfor, å da sa han at han bryr ikke seg opp i oss uansett. Jeg nevte det til samboeren, da får jeg smelt i trynet at jeg gjør alt for å trykke han ned, alt for å ødelegge for han å at jeg lyver å at ungen min hadde aldri sagt noe sant. 

Har før prøvd å fått han ut, men han nekter. Han sier at han har like mye rett på å bo her som jeg. Å jada, det har han. Vi eier, å mine foreldre er kausjonister. Men han sier at jeg må pakke tingene mine å dra, om det er slutt. Vurderer nå å ta kontakt med advokat evt.. 

Anonymkode: 2f25b...eb9

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Finn deg et alternativt bosted - krisesenter, billig leieleilighet, hos foreldre (?) og krev boligen solgt. Han der kan du ikke være sammen med, det er skadelig for både deg og barna dine. 

Anonymkode: b5285...256

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

To så tiltaksløse voksne kan ikke ha ansvaret for barn. En av dere må vokse opp og fikse situasjonen, når barnet er den mest fornuftige her er noe veldig galt. Ring BV og si dere trenger veileding.

Er det felles eller dine barn?

Anonymkode: 26fca...eff

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

To års krisa. Kom deg bort, dere passer ikke sammen. Han blir verre, trenger ikke prøve mer nå. 

Anonymkode: 50629...a77

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke felles barn, jeg hadde barn fra før av. Han var jo superhelt første årene vi var sammen, å første året vi bodde i lag. Siste året har det bare gått nedover. 

Skrevet

Når du har barn er det viktig at du komer deg ut og helst fort! Han slår med dører og høres ut som han psykisk voldelig, dette er veldig skadelig for barna! Jeg tror heller ikke det er lurt å involvere barna i avgjørelsen om å gå eller "skylde" på de. Du er voksen og du bestemer at det er slut fordi det er din avgjørelse.

Jeg er ikke hekt sikker på hva som blir riktig fremgangsmåte her, men jeg tror krise senter er et bra sted å begynne. De kan gi deg råd og støte, og de har erfaring med lignende situasjoner. Du er ikke nødt til å flytte inn på senteret selv om du får rådgivning der, så om du har foreldre eller venner du kan bo hos så er de fremdeles der med råd og støte. Så ring dit nærmeste krisesenter i dag! Det viktigste er at du begyner prosesen og at du får hjelp til å gjøre det på en trygest mulig måtte for deg og barna dinne. Lyke til!!!

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Når det er du som vil ut av forholdet, så fkyttee du, ikke verre enn det 

Anonymkode: 59a68...35b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Når jeg tar opp ting med han så klikker han i vinkel. Det er brøling å smelling, får høre hvor dum jeg er i hodet osv. 

Har ikke lest lenger enn dette, men dette er et voldelig forhold, han trykker deg ned, du skal pakke sammen og DRA, han trenger ikke å forstå og være enig i at det er over. Bare stikk og jobb med skadene dette forholdet har påført deg emosjonellt. 

Anonymkode: 5ade1...8c7

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Flytt så fort du kan. Enten hos dine foreldre midlertidig eller noe billig midlertidig. Du lever i et voldelig forhold, og slike ting blir ikke bedre. De blir verre med tiden. Når til og med dine barn hinter til at de ønsker at du avslutter forholdet og drar, da har det allerede gått for langt. 
Så krever du boligen solgt, og går videre med livet ditt :) 

Anonymkode: a2ba0...919

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Barna dine er allerede skadet av at du har valgt å bli i forholdet etter at denne mannen ble psykisk voldelig! Selv ditt minste barn ber deg om å slippe å bo med ham. 

Da vet du hva du har å gjøre, og at du må gjøre det raskt, sant? Eller?

Hjelper ikke at han var "superhelt" første året. Nå er han en voldelig mann som skader både deg og ungene dine psykisk!

Hjelper heller ikke hvis han er blitt voldelig fordi han eventuelt er blitt deprimert fordi han er arbeidsledig! For saken er den at han viser at han tar null ansvar for eget liv, han tar null ansvar for egen psykiske helse, han tar null ansvar for den volden han utsetter deg og ungene for, han tar null ansvar for å finne seg nytt arbeid.

Og ja, du må flytte ut med barna siden han nekter. Alternativt kan du - hvis du ved hjelp av dine foreldre - har råd til å ta over hele boligen. Men da må du både kjøpe ham ut, og trolig også få hjelp av politiet for å få ham ut (det er mulig siden du har barn, han ikke har barn - og han er voldelig og nekter å flytte ut, da kan politiet i visse tilfeller pålegge ham å flytte!). 

Om du ikke kan ta over huset, så må det selges raskt, for når du flytter ut og han skal bli boende, så skal han egentlig betale husleie til deg for bruk av din halvdel av huset. Men penger har han sikkert ikke nå som arbeidsledig. Blir du boende og han flytter har han krav på leieinntekt fra deg inntil du har kjøpt ham ut.

Om du skal fortsette å bo der - sørg for å bytte låser på alle dører etter at han er flyttet.

Snakk med Krisesenter og dine foreldre slik at du kan komme deg trygt ut av dette forholdet sammen med barna dine!

Jeg ville også ha varslet hans fastlege om hvordan han er blitt og også det at han virker å ikke takle normale hverdagsaktiviteter, langt mindre greier å søke på jobber.

Du har barn fra før. Når han er blitt så voldelig som han nå er, så har du ikke råd til å fortsette å bo med ham under parterapi, at han går i behandling for hva enn som plager han osv. Dine barn traumatiseres av å bo med ham, det er ditt ansvar å beskytte dem, og det kan du ikke gjøre og samtidig bo med denne mannen!

Kontakt også advokat som du selv sier, for noe må skje, og det må skje raskt. Din samboer virker dessuten å ikke være rasjonell for tiden, så du MÅ tenke sikkerhet!

Anonymkode: 15273...995

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har vært samboere i 2 år. Han blir vanskeligere å vanskeligere å kommunisere med. Når jeg tar opp ting med han så klikker han i vinkel. Det er brøling å smelling, får høre hvor dum jeg er i hodet osv. 

Han er veldig på at han kjører sitt løp, å jeg mitt. Så spør jeg han hvorfor han er sammen med meg, men det nekter han å svare meg på. For han sier at det vet jeg jævla godt selv, men jeg aner faktisk ikke. Han tar null hensyn til meg og barna mine. Samtidig klager han på at han ikke får nærhet eller sex. Men jeg orker faktisk ikke sex med en som ikke bryr seg opp i oss. Her hjemme gjør han null nix ingenting, utenom å skifte dekk på bilen. Det er jeg som er oppe på natta med barna, er jeg som står opp med dem, smører matpakke osv. J Han er for tiden arbeidsledig, men gjør heller ingenting for å prøve å få seg ny jobb. 

Nå har til og med yngste barnet sagt til meg at han vil jeg skal slå opp han, spurte han hvorfor, å da sa han at han bryr ikke seg opp i oss uansett. Jeg nevte det til samboeren, da får jeg smelt i trynet at jeg gjør alt for å trykke han ned, alt for å ødelegge for han å at jeg lyver å at ungen min hadde aldri sagt noe sant. 

Har før prøvd å fått han ut, men han nekter. Han sier at han har like mye rett på å bo her som jeg. Å jada, det har han. Vi eier, å mine foreldre er kausjonister. Men han sier at jeg må pakke tingene mine å dra, om det er slutt. Vurderer nå å ta kontakt med advokat evt.. 

Det er nesten like skremmende at du lar barna dine vokse opp i dette. Du er medskyldig.  Sykt,stakkars barn!!! Hva venter du på? Fullmånen?  Blir faktisk provosert.  

Anonymkode: 50fe7...459

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takk for svar. Skal være sagt at han brøler aldri, kjefter aldri eller er stygg i kjeften med meg når ungene er her. Det som er typisk er at han kan kjefte på meg osv. Å i det dem kommer inn døra er han blid som en sol. Så blir jeg påvirket av det, å da får jeg høre fra han senere hvorfor jeg er så sur 🤯 

Han er veldig opptatt av å ha en viss fasade, for alle utenom meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts her. Takk for svar. Skal være sagt at han brøler aldri, kjefter aldri eller er stygg i kjeften med meg når ungene er her. Det som er typisk er at han kan kjefte på meg osv. Å i det dem kommer inn døra er han blid som en sol. Så blir jeg påvirket av det, å da får jeg høre fra han senere hvorfor jeg er så sur 🤯 

Barn skjønner mye mer enn man tror... Og barn merker stemningen i huset. At du tror barna ikke skjønner, samtidig som yngste barnet har SAGT TIL DEG AT DU BURDE SLÅ OPP FORDI FYREN GIR FAEN I DERE.... 

Kom deg bort for faen..... Herregud. 

Anonymkode: 25b50...a78

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg forstår at du prøver å beskyte barna så godt du kan, men de får med seg mye mer en du tror! Så de kan ikke bo mer med han. De fortjener også en lykelig mamma, selv om brude er tøft vill du få det bedre når det er over. Så ring krisesenter med en gang! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Beklager men de ser det på deg, det gjør alle. Jeg trodde ikke at det var synlig da jeg var i et sånt forhold, men det er det. Jeg ser bilder av meg selv fra den tiden og jeg ser død ut, i blikket og hele ansiktet. Helt.. ja, blank ut. Man ser det på noen, når de har det som dette. Er som livet er vekke fra dem. 

Anonymkode: 5ade1...8c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...