Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

…og man selv blir snakket stygt om bak ryggen på en. Det er litt rart at foreldrene til de som mobber, ikke skjemmes over hvordan de holder på mot enkelte. For det er veldig synlig. 

Når man vet at ens eget barn har blitt kalt for ord som ikke lengre brukes, og barnet må oppleve å få kallenavn som er helt hinsides… og man vet at slike gammeldagse ord kun (så å si aldri til dags) brukes av voksne… At de ikke skjemmes over hva de har forårsaket.

Har opplevd å bli baksnakket på foreldremøte av folk som jeg har ingenting med å gjøre, som sitter der og peker og fniser og sier løgner om en og oppfører seg som om de går ungdomsskolen selv. Ja, jeg ser dere. 

Hva er det egentlig som foregår i hodene på slike foreldre? Som gjør sport i å mobbe. Barnet til den som gjorde dette, mobba barnet mitt vekk fra fritidsaktiviteten sin for mange år siden. Forelderen selv oppfører seg ubehagelig på foreldremøter. Og det er så synlig for alle oss andre. 

Hvordan kan slike være forbilder for barna sine, som skal gå inn i de voksnes krets snart? Hva med å være et ordentlig og redelig menneske? Et forbilde? Voksen?

Anonymkode: 4f09b...8c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

…og man selv blir snakket stygt om bak ryggen på en. Det er litt rart at foreldrene til de som mobber, ikke skjemmes over hvordan de holder på mot enkelte. For det er veldig synlig. 

Er det så rart, sånn egentlig? Det er jo ikke som om mobbing plutselig slutter i det man når en viss alder. Det mobbes i alle aldre.

Merk at jeg ikke forsvarer mobbing, jeg bare stusset over at det virket som at du ikke har forstått at det meste av barns atferd er plukket opp fra deres miljø.

Anonymkode: e9db1...4ff

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre føler også mange voksne behovet for å tilhøre en gruppe og det å mene at barn er skyld i mobbingen selv er noe som er samlende, spesielt om det er åpenbart at barnet har noen karaktertrekk som skiller seg ut. Folks toleranse er ikke så stor, så ikke rart bsrn/unge mobber. 

Som over, å konstatere tingenes tilstand er ikke det samme som å synes noe er greit.  

Anonymkode: c935e...3f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

...

Har opplevd å bli baksnakket på foreldremøte av folk som jeg har ingenting med å gjøre, som sitter der og peker og fniser og sier løgner om en og oppfører seg som om de går ungdomsskolen selv. Ja, jeg ser dere. 

...

Hvordan vet du at det er deg de snakker om? Om du ikke har hatt noe med dem å gjøre og du ikke kjenner dem, så er det veldig rart om de skulle sitte der og baksnakke deg. Det kreves liksom et minstemål av interaksjon mellom folk før man i det hele tatt anser det som interessant å prate om noen.

Anonymkode: 26a0e...a8b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må bytte skole. Ungdomsskolen blir et helvetesild.

Anonymkode: 0c608...f0b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan vet du at det er deg de snakker om? Om du ikke har hatt noe med dem å gjøre og du ikke kjenner dem, så er det veldig rart om de skulle sitte der og baksnakke deg. Det kreves liksom et minstemål av interaksjon mellom folk før man i det hele tatt anser det som interessant å prate om noen.

Anonymkode: 26a0e...a8b

Fordi vedkommende var såpass at hun rett og slett pekte. Null takt og tone. Leide leilighet av hennes far en kort periode. Så de vet hvem vi er og hennes barn har plaget og mobba mitt barn så mye at vi ba om å slippe samme klasse som vedkommende da begynte u.skolen.  De voksne i familen har hørt helt ufyselige  mot mitt barn siden. 

Bare tenk over hva som kan bli følger av at ungdommer mobber andre. Og at det vil slå tilbake på en når de skal ut i livet… Ingen mobber har fordel av å ha rykte på seg for å være den mobberen han er heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Vært skulle det stå. Ikke hørt.

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg, voksne kan være bedritene 

Anonymkode: 564d0...9be

• Liker 1
Skrevet

Jeg ba mine barn ta igjen om det var noe, det fungerte etterhvert :) 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med lærer/ledelse.

Anonymkode: c14ba...9ba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...