tulletallball Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden I gamle dager var det menn som styrte, og ting som fremmedfrykt var i senter hos de som styrte. Mange menn fryktet fascismen, og mange kommunismen, en så fremmede farer over alt. Men kvinner hadde en litt annen tilnærming, når tyskerne kom ble mange kvinner, mulig så mange som 15% av dem, heller sammen med dem frivillig, de hadde en mer inkluderende og varm holdning til nazistene, enn mannfolket hadde. Innerst inne var jo soldatene bare mennesker som deg og meg, og de var bare ofre for en dårlig ideologi og mange ble lurt og visste ikke hva de kom hit for engang, invadererne var ofre på sett og vis de også, mente kvinnene. Det fikk meg til å tenke, hva ville skjedd under 2.verdenskrig dersom feminismen var den dominerende ideologien slik den er nå i 2025, kunne tyskerne blitt inkludert/integrert på en måte, slik vi gjør med fremmede (forkastelige) kulturer idag, hvor de ved å bli nordmenn over tid sluttet å tro på de tyske slemme tingene og heller ble gode nordmenn, slik vi angivelig opplever i Norge nå under feminismen og inkluderingen vi nå bedriver ? Kunne Tyskland blitt beseiret innenfra, gjennom påvirkning av norsk kultur og andre kulturer. Var Rifler og bomber eneste mulige løsning ? Tror dere det kunne gått på et vis? Hva ville skjedd om feminismen styrte Norge når Tyskerne invaderte oss, tror dere? (passet delvis i mange forum, bare flytt om dette er feil forum 🙃)
Kristin70 Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden tulletallball skrev (2 minutter siden): (passet delvis i mange forum, bare flytt om dette er feil forum 🙃) Dette passer egentlig ikke noe sted, bare svada. 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden Regner med det er vi realistiske og handlingsorienterte feminister som må ordne opp når igjen når fascistgutta krutt har revet ned alt av rasjonalitet, modernitet og fornuft igjen. Antar det er grunnen til at den misfargede mannen i det hvite hus ikke har begynt å kødde ordentlig med kvinnene ennå. Anonymkode: 2bf2d...cc6 1 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden For ordens skyld: Det er ikke sånn at dette surret er sånt alle vi menn liksom tenker og bare ikke sier høyt. Jeg synes tråder som dette er like stusselig incel-visvas som kvinner som leser det gjør. Anonymkode: 18742...741 3
syk og gal Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Hitler ble jo valgt like etter at kvinner fikk stemmerett 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden Kristin70 skrev (Akkurat nå): Dette passer egentlig ikke noe sted, bare svada. Så du har ingen tanker, om, feminismen kunne løst historiske utfordringer på en bedre måte? Tror du det, eller er det utenkelig. Fungerer feminismen kun i nyere tid og ville ikke løst fortidens problemer kun nåtidens problemer ? Svada er veldig vagt og vanskelig å diskutere. Om du finner faktafeil, skriv det. om du tror ting ville blitt bedre eller dårligere med en slik ideologi da, skriv det. Det blir jo hypotetisk siden vi ikke har en tidsmaskin, men et greit tankeeksperiment synes jeg. Hva er problemet egentlig ? AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For ordens skyld: Det er ikke sånn at dette surret er sånt alle vi menn liksom tenker og bare ikke sier høyt. Jeg synes tråder som dette er like stusselig incel-visvas som kvinner som leser det gjør. Anonymkode: 18742...741 wow for en modig mann, som står opp for, et eller annet?? Er det noe jeg skrev du mener er feil? faktafeil ? eller er du enig i alt jeg skrev, men ikke liker at det stilles slike spørsmål vedrørende din ideologi ? Jeg har ikke konkludert i ene eller andre retningen, jeg spør DERE hva dere tror... Selv det er visst for uakseptabelt? Gjerne svar hva du tror, på det du ble spurt om, hvis du vil.... Anonymkode: fe589...0cf
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden Hitler var vel feminist? Anonymkode: 15304...f6a
Kristin70 Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du har ingen tanker, om, feminismen kunne løst historiske utfordringer på en bedre måte? Tror du det, eller er det utenkelig. Fungerer feminismen kun i nyere tid og ville ikke løst fortidens problemer kun nåtidens problemer ? Svada er veldig vagt og vanskelig å diskutere. Om du finner faktafeil, skriv det. om du tror ting ville blitt bedre eller dårligere med en slik ideologi da, skriv det. Det blir jo hypotetisk siden vi ikke har en tidsmaskin, men et greit tankeeksperiment synes jeg. Hva er problemet egentlig ? wow for en modig mann, som står opp Anonymkode: fe589...0cf Det er ikke så interessant for andre å diskutere det surret som foregår i ditt hode. Feminisme er ikke den dominerende ideologien i Norge i dag, men populisme står tydeligvis høyt i kurs for noen...
tulletallball Skrevet 5 timer siden Forfatter #9 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hitler var vel feminist? Anonymkode: 15304...f6a Nei. syk og gal skrev (9 minutter siden): Hitler ble jo valgt like etter at kvinner fikk stemmerett Gjerne utdyp hva du mener/tror dette indikerer av relevans for trådens tema ? Noe Uklart. 1. Tyskeren ville hatt mye større oppslutning uten kvinners stemmerett, han ble "valgt" på tross av, ikke pga, kvinners stemmerett. 2. Kvinner da, vokste ikke opp under feminismen, de var påvirket av patriarkatet som dominerte på den tiden, slik at deres rene feministiske natur ble undertrykket til en viss grad. 1
tulletallball Skrevet 5 timer siden Forfatter #10 Skrevet 5 timer siden Kristin70 skrev (15 minutter siden): Det er ikke så interessant for andre å diskutere det surret som foregår i ditt hode. Feminisme er ikke den dominerende ideologien i Norge i dag, men populisme står tydeligvis høyt i kurs for noen... Ah så det var "faktafeilen" du fant. Da forstår jeg problemet, ditt. Igjen vanskelig å forholde seg til, er visst en gjenganger her, god bedring, er vel eneste respons tror jeg. Så får vi se om andre har andre ting å komme med, er litt skuffet egentlig 😕
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden tulletallball skrev (2 minutter siden): Nei. Gjerne utdyp hva du mener/tror dette indikerer av relevans for trådens tema ? Noe Uklart. 1. Tyskeren ville hatt mye større oppslutning uten kvinners stemmerett, han ble "valgt" på tross av, ikke pga, kvinners stemmerett. 2. Kvinner da, vokste ikke opp under feminismen, de var påvirket av patriarkatet som dominerte på den tiden, slik at deres rene feministiske natur ble undertrykket til en viss grad. Nasjonalsosialismen vant fram fordi det var en samlende bevegelse som tilbydde tilhørighet og énhet til et folk traumatisert og splittet av krig og fattigdom. Det var en grasrot-ideologi hvis unike karakteristikk var at det var en ideologi som trosset tradisjonelle kategorier som handlet om å bygge folket og frigjøre det fra gjeldsslaveri. Slik du beskriver feminismen høres ut som noe tilsvarene bare med kjønn i stedet for folk. Anonymkode: c07d1...8b2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden Ok, forstår at folk misliker evt "misliker" ordet feminisme i denne sammenhengen (inkludering/woke er jo en del av feminist ideologien, men samme det). Heldigvis er ordet helt irrelevant her, så bytt ut ordet med "norske holdninger i år 2025" (som definitivt ikke er feministiske, *sukk*) så kan debatten fortsette. Ny trådtittel : Kunne dagens feminisme norske holdninger i år 2025 løst 2 verdenskrig på en bedre måte ? Nytt Spørsmål : Tror dere det kunne gått på et vis? Hva ville skjedd om feminismen norske holdninger i år 2025 styrte Norge når Tyskerne invaderte oss, tror dere? Anonymkode: fe589...0cf
tulletallball Skrevet 5 timer siden Forfatter #13 Skrevet 5 timer siden Er TS anonym knappen kom på ^
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden Feministene hadde fikset problemet lett, de kunne sendt noen sosionomer med boller, brus og tilbud om ungdomsklubber som kunne tatt en koseprat med Hitler. Det er jo en glimrende løsning på Russland sin krig mot Ukraina eller Hamas sin fiendtlighet mot jøder. Putin hadde sikkert hørt på feministene og Hamas er jo som kjent veldig vennlige ovenfor kvinner, spesielt kvinner som ikke er muslimer. Anonymkode: d37e7...e6c 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Feministene hadde fikset problemet lett, de kunne sendt noen sosionomer med boller, brus og tilbud om ungdomsklubber som kunne tatt en koseprat med Hitler. Det er jo en glimrende løsning på Russland sin krig mot Ukraina eller Hamas sin fiendtlighet mot jøder. Putin hadde sikkert hørt på feministene og Hamas er jo som kjent veldig vennlige ovenfor kvinner, spesielt kvinner som ikke er muslimer. Anonymkode: d37e7...e6c Steg 1 innfør feminisme Steg 2 Folk spør hvordan feminismen skal fungere i praksis eller ovenfor ondskap Steg 3 Si det er ikke feminisme som er innført, så en trenger ikke svare på spørsmålet Steg 4 ???? Steg 5 Profit Anonymkode: fe589...0cf 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden tulletallball skrev (1 time siden): I gamle dager var det menn som styrte, og ting som fremmedfrykt var i senter hos de som styrte. Mange menn fryktet fascismen, og mange kommunismen, en så fremmede farer over alt. Men kvinner hadde en litt annen tilnærming, når tyskerne kom ble mange kvinner, mulig så mange som 15% av dem, heller sammen med dem frivillig, de hadde en mer inkluderende og varm holdning til nazistene, enn mannfolket hadde. Innerst inne var jo soldatene bare mennesker som deg og meg, og de var bare ofre for en dårlig ideologi og mange ble lurt og visste ikke hva de kom hit for engang, invadererne var ofre på sett og vis de også, mente kvinnene. Det fikk meg til å tenke, hva ville skjedd under 2.verdenskrig dersom feminismen var den dominerende ideologien slik den er nå i 2025, kunne tyskerne blitt inkludert/integrert på en måte, slik vi gjør med fremmede (forkastelige) kulturer idag, hvor de ved å bli nordmenn over tid sluttet å tro på de tyske slemme tingene og heller ble gode nordmenn, slik vi angivelig opplever i Norge nå under feminismen og inkluderingen vi nå bedriver ? Kunne Tyskland blitt beseiret innenfra, gjennom påvirkning av norsk kultur og andre kulturer. Var Rifler og bomber eneste mulige løsning ? Tror dere det kunne gått på et vis? Hva ville skjedd om feminismen styrte Norge når Tyskerne invaderte oss, tror dere? (passet delvis i mange forum, bare flytt om dette er feil forum 🙃) Hvordan kan man tro at kvinnelig ledelse løser alt, når Sylvi Listhaug finnes? Anonymkode: 471c4...5f3
Kristin70 Skrevet 3 timer siden #17 Skrevet 3 timer siden tulletallball skrev (1 time siden): Ah så det var "faktafeilen" du fant. Da forstår jeg problemet, ditt. Igjen vanskelig å forholde seg til, er visst en gjenganger her, god bedring, er vel eneste respons tror jeg. Så får vi se om andre har andre ting å komme med, er litt skuffet egentlig 😕 Du verden... du kan ikke sammenligne dagens innvandrere med den tyske invasjonen. Jeg vil anbefale at du bruker tid på å lese en bok eller gå på skolen fremfor å poste helt meningsløse innlegg. 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Skrevet 3 timer siden Kristin70 skrev (5 minutter siden): Du verden... du kan ikke sammenligne dagens innvandrere med den tyske invasjonen. Jeg vil anbefale at du bruker tid på å lese en bok eller gå på skolen fremfor å poste helt meningsløse innlegg. Så du tror ikke at tyskerne som kom, kunne endre mening av å omgås oss og bli som nordmenn, og vi kunne bli venner ? Hvorfor er deres ideologi umulig å endre ? Hvilke ideologier kan endres gjennom å eksponeres for Norsk Kultur, og hvilke kan ikke. mener du og hvorfor det ? Jeg har ingen svar, kun spørsmål. Jeg spør for å bli opplyst, prøv å legg godviljen til og forklar hvordan disse tingene fungerer og ikke fungerer, om ikke for min del så for folk som støter på tråden gjennom google Anonymkode: fe589...0cf
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Skrevet 1 time siden Kristin70 skrev (2 timer siden): Du verden... du kan ikke sammenligne dagens innvandrere med den tyske invasjonen. Jeg vil anbefale at du bruker tid på å lese en bok eller gå på skolen fremfor å poste helt meningsløse innlegg. Dette. TS kommer bare med kunnskapsløst vås og forstår åpenbart ikke de historiske årsakene bak annen verdenskrig. Fakta er jo at mange kvinner også støttet Hitler på den tiden og ville sett på feminisme på samme måte som de så på andre radikale venstreekstreme ideologier, som en trussel mot Tyskland. Anonymkode: 308a0...6d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå