Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok abort for en stund siden. Idag gikk jeg innom min tilgangsloggen på helsenorge der hadde en person vært innom og sett på mine dokumenter. Det var en måned etter aboren min. Hun var fra samme land som jeg aå det på navnet hennes. Hvordan kan jeg sjekke opp dette og spørre hvorfor hun var inne og sjekket mine dokumenter.

Anonymkode: 34bee...35f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel helsepersonell på sykehuset som har sjekket da? 

Anonymkode: d7d9e...26e

AnonymBruker
Skrevet

Så du kjenner henne ikke? Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg gjort research og googlet for å finne ut hvem hun er. Kanskje har hun hatt god grunn for å se på dokumentene dine. Neste skritt, hvis det ikke er åpenlyst at hun hadde god grunn, er vel å kontakte sjefen hennes.

Anonymkode: b8607...eab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er vel helsepersonell på sykehuset som har sjekket da? 

Anonymkode: d7d9e...26e

De har jo ikke lov til å gå inn på journaler for gøy.

Anonymkode: d8e33...ffd

AnonymBruker
Skrevet

Det står jo en kode for hvorfor hun har vært inne.

Med dagens journalsystemer er det lite snoking fordi alt registreres. Klart, dårlige epler finnes, men da tar de høy risiko for å bli tatt

Anonymkode: 8a2c1...ef8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det står jo en kode for hvorfor hun har vært inne.

Med dagens journalsystemer er det lite snoking fordi alt registreres. Klart, dårlige epler finnes, men da tar de høy risiko for å bli tatt

Det er riktig, jeg sjekket meg selv nå. Det sto f.eks. poliklinisk besøk, etterarbeide osv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du kjenner henne ikke? Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg gjort research og googlet for å finne ut hvem hun er. Kanskje har hun hatt god grunn for å se på dokumentene dine. Neste skritt, hvis det ikke er åpenlyst at hun hadde god grunn, er vel å kontakte sjefen hennes.

Finner lite om henne,men vi har en del bekjente. Dette var i etterkant av aborten hun har vært der inne,jobber ikke på den avdelingen en gang.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Finner lite om henne,men vi har en del bekjente. Dette var i etterkant av aborten hun har vært der inne,jobber ikke på den avdelingen en gang.

Bare å melde til Helsetilsynet da...

Anonymkode: 25f01...678

Skrevet

Det ville jeg meldt inn. 

Anonymkode: 4f091...b1b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Kontakt behandlingsstedet/sykehuset. Du trenger ikke greie ut så mye i første omgang. Kontakt de og si at du har mistanke om urettmessig oppslag på din journal etter å ha sjekket tilgangsloggen på Helsenorge. De har egne kontakpunkter som håndterer slike henvendelser hvor du kan gi mer informasjon om saken og de kan gjøre undersøkelser internt knyttet til hvorvidt det var tjenstlig behov.

Anonymkode: 1a908...1df

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kontakt behandlingsstedet/sykehuset. Du trenger ikke greie ut så mye i første omgang. Kontakt de og si at du har mistanke om urettmessig oppslag på din journal etter å ha sjekket tilgangsloggen på Helsenorge. De har egne kontakpunkter som håndterer slike henvendelser hvor du kan gi mer informasjon om saken og de kan gjøre undersøkelser internt knyttet til hvorvidt det var tjenstlig behov.

Ikke noe vits i å kontakte behandlingssted. Bare å fyre av gårde til Helsetilsynet, så er man sikret at alt blir håndtert slik det skal.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke noe vits i å kontakte behandlingssted. Bare å fyre av gårde til Helsetilsynet, så er man sikret at alt blir håndtert slik det skal.

Nei herregud. Folk flest har ikke peiling på hvor mye arbeid som gjøres av merkantile på sykehus. Selv statistikk føres på alt mulig rart.

Ts skriver enda ikke hvilken kode som er brukt for å åpne journalnotatene. Svaret ligger mest sannsynlig der

Skrevet

Men hvilken avdeling er hun ansatt ved da? 
Noen ganger er det jo noen fra en dokumentasjonsavdeling som dokumenterer ting. Det kan være å scanne inn dokumenter. Skrive av hva en lege har lest inn med talefunksjon. Internkontroll på en eller annen måte. Det kan sikkert være en bioingeniør også som har måtte sjekket opp i, lagt inn, dokumentert noe fra blodprøver osv også. Det kan være mange grunner. 
Så jeg ville først og fremst sjekket hvilken avdeling dette er.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan være mange grunner til at helsepersonell går inn på et journaldokument. Hvis behandlingsstedet ikke klarer å redegjøre for oppslaget eller man selv er misfornøyd med svaret man får/begrunnelsen kan man kontakte Statsforvalter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...