Arild37 Skrevet 31. oktober #61 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes ingen som faktisk opererer i den virkelige verden ut fra noe prinsipp om at fremtiden ikke kan estimeres med høy grad av pålitelighet med basis i fortiden. Sånne folk ville være ute av stand til å lære av erfaring. De ville ikke klart å krysse en trafikkert vei 5 ganger uten å bli meiet ned. Alle vet at fortid i stor grad avslører fremtid, også når det gjelder menneskelig oppførsel. Det vi står ovenfor her er forsøk på gaslighting. Og slikt skal man ikke ta til seg. Anonymkode: 7ef29...9dd Hvis alle vet dette, så er det merkelig mange er som gir utrykk for at de ikke forstår dette, det blir jo sagt rett ut. Men joda, jeg tror de fleste vet dette innerst inne, selv om åpenbart ikke alle vil innrømme det
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #62 Skrevet 31. oktober Arild37 skrev (Akkurat nå): Hvis alle vet dette, så er det merkelig mange er som gir utrykk for at de ikke forstår dette, det blir jo sagt rett ut. Men joda, jeg tror de fleste vet dette innerst inne, selv om åpenbart ikke alle vil innrømme det Igjen: Det er gaslighting vi står ovenfor her. At de gir uttrykk for "å ikke forstå det" er kun et forsøk på manipulasjon. Og så kan man jo prøve å gjette hvor det behovet kommer fra… Anonymkode: 7ef29...9dd 5
Arild37 Skrevet 31. oktober #63 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Igjen: Det er gaslighting vi står ovenfor her. At de gir uttrykk for "å ikke forstå det" er kun et forsøk på manipulasjon. Og så kan man jo prøve å gjette hvor det behovet kommer fra… Anonymkode: 7ef29...9dd For meg er det åpenbart hva som ligger bak. Hvis en hardnakket hevder at fortid er ingen eller dårlig indikator for fremtidig oppførsel, så er det for å føle seg bedre med de dårlige valgene de har tatt i livet 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #64 Skrevet 31. oktober Arild37 skrev (1 minutt siden): For meg er det åpenbart hva som ligger bak. Hvis en hardnakket hevder at fortid er ingen eller dårlig indikator for fremtidig oppførsel, så er det for å føle seg bedre med de dårlige valgene de har tatt i livet Og det har du selvsagt helt rett i. Ingen oppfører seg sånn som dette i forhold til ting de faktisk ikke anser å være av betydning. Kan noen forestille seg en mann spørre dama om f.eks hvor mange land hun har vært i, eller hvor mange biler hun har hatt, eller hvor mange steder hun har bodd… og som svar freser hun at det har faen ikke han noe med, og at det er et rødt flagg at han overhodet våger å spørre? Selvfølgelig ikke. 😄 Reaksjonene alene avslører at damene her er fullstendig inneforståtte med at seksuell fortid betyr noe. Anonymkode: 7ef29...9dd 2 3
TLR Skrevet 31. oktober #65 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 11.31): Kjæresten min er plaget av body counten min. Fra jeg var 18 til jeg ble 20 lå jeg med 24 stk. Det var for å få den toxice male validation og jeg hadde det absolutt ikke bra med meg selv. Hadde aldri noe fast. Alle var ons. Jeg er nå 23 og har ligget med 8 stk. Nr 7 (31) er eksen min og nr 8 (32) er min nåværende kjæreste. Hvordan kan jeg betrygge han at det ikke er meg i det hele tatt lenger? Anonymkode: 3891d...84b Hvorfor må man si hvor mange partnere enn har hatt når man går inn i et forhold. En mann som spør om det er i mine øyne ikke bra. Hvis man er interessert i partneren så spør man ikke om det eller er jeg bak mål? 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #66 Skrevet 31. oktober Enten la være å si det, eller velge en partner med samme type fortid. Anonymkode: 60655...1d5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #67 Skrevet 31. oktober TLR skrev (1 minutt siden): Hvorfor må man si hvor mange partnere enn har hatt når man går inn i et forhold. En mann som spør om det er i mine øyne ikke bra. Hvis man er interessert i partneren så spør man ikke om det eller er jeg bak mål? En mann som spør om slikt er like bra som enhver dame som har et hvilket som helst spørsmål til mannen. Han viser hvem han er, og svaret/reaksjonen viser hvem hun er. Det er slik man blir kjent med hverandre, og det er slik man kan velge å gå videre eller avslutte Anonymkode: 6298b...f7c 5 1
TLR Skrevet 31. oktober #68 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En mann som spør om slikt er like bra som enhver dame som har et hvilket som helst spørsmål til mannen. Han viser hvem han er, og svaret/reaksjonen viser hvem hun er. Det er slik man blir kjent med hverandre, og det er slik man kan velge å gå videre eller avslutte Anonymkode: 6298b...f7c Jeg er enig i at han viser hvem han er på en frekk måte synes jeg men vi er forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #69 Skrevet 31. oktober TLR skrev (2 minutter siden): Jeg er enig i at han viser hvem han er på en frekk måte synes jeg men vi er forskjellige. Og da er det jammen en god ting at han spør 😉 for da slipper han å gå på eggeskall rundt deg. Han kan jo risikere å utvikle sterke følelser for deg, og da lønner det seg å utvikle disse for en som tar imot han som han er. Dette burde flere damer her inne tenke litt mer på før de konkluderer med at løgn er veien til et forhold Anonymkode: 6298b...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #70 Skrevet 31. oktober TLR skrev (5 minutter siden): Jeg er enig i at han viser hvem han er på en frekk måte synes jeg men vi er forskjellige. På ingen måte frekk, nei. Er det "frekt" om hun spør ham om han noen gang har vært utro? Det er da en langt mer alvorlig insinuasjon enn om han spør hvor mange menn hun har ligget med? Både kvinner og menn må da for faen ha lov til å be om et sannferdig grunnlag for å vurdere noen de potensielt skal dele livet med opp mot sine egne verdier og preferanser? Finnes det noe mer selvfølgelig? Hva er det for et fascist-system dere legger opp til? Anonymkode: 7ef29...9dd 1 4
Maleficenta Skrevet 31. oktober #71 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 11.31): Kjæresten min er plaget av body counten min. Fra jeg var 18 til jeg ble 20 lå jeg med 24 stk. Det var for å få den toxice male validation og jeg hadde det absolutt ikke bra med meg selv. Hadde aldri noe fast. Alle var ons. Jeg er nå 23 og har ligget med 8 stk. Nr 7 (31) er eksen min og nr 8 (32) er min nåværende kjæreste. Hvordan kan jeg betrygge han at det ikke er meg i det hele tatt lenger? Anonymkode: 3891d...84b Denne forstod jeg ikke. Har du ligget med 24 stk eller 8 stk eller er det 24 + 8? Altså 32?
Maleficenta Skrevet 31. oktober #72 Skrevet 31. oktober (endret) AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 12.41): Tillitsbrudd når man lyver. Dette var virkelig dårlig skrevet. Du bestemmer ikke hva andre skal mene om temaet, det er ikke noe rett og galt. Vi snakker om ulike verdier, og dine verdier er ikke mer verdt enn denne mannens verdier. Dersom ts og denne mannen vil ha hverandre, så er dette begges problem, de må finne en felles løsning på dette. TS, tror du er inne på noe selv, du må forklare han, gjenta det og forsikre han om at dette er et tilbakelagt kapittel for deg. Du synes i dag at det ikke er en bra historikk, og det er derfor bra du tar et oppgjør med din egen fortid. Jeg tror mange mennesker forandrer seg med årene, derfor må du legge sterk vekt på hva som er dine verdier i dag. Anonymkode: 88e88...5f3 Om man bryr seg om hverandre henger man seg ikke opp i slikt tull. Dette er fortid og ikke noe han har rett til å bruke mot henne i ettertid. Hvorfor er han fortsatt sammen med henne da dersom dette plager han så mye? Og hvor mange ganger skal hun forklarer da? Det holder med en gang Endret 31. oktober av Maleficenta
Maleficenta Skrevet 31. oktober #73 Skrevet 31. oktober Majer skrev (På 16.9.2025 den 15.18): Ja, men hun har jo telling. Man skal ikke lyve. Da er det bedre å bare holde srult om han ikke spør, men være ærlig eller su man ikke ønsker å svare ved spørsmål Selv gikk jeg fra en jente etter tre år fordi jeg fant ut ting om henne gjennom en full venninne av hennr og en fyr på byen. Hadde vært mye bedre om jeg fikk alle detaljene fra starten av Hvorfor er eksakt antall så nøye da?
Maleficenta Skrevet 31. oktober #74 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (33 minutter siden): På ingen måte frekk, nei. Er det "frekt" om hun spør ham om han noen gang har vært utro? Det er da en langt mer alvorlig insinuasjon enn om han spør hvor mange menn hun har ligget med? Både kvinner og menn må da for faen ha lov til å be om et sannferdig grunnlag for å vurdere noen de potensielt skal dele livet med opp mot sine egne verdier og preferanser? Finnes det noe mer selvfølgelig? Hva er det for et fascist-system dere legger opp til? Anonymkode: 7ef29...9dd Ja men da får de tåle svaret
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #75 Skrevet 31. oktober Maleficenta skrev (6 minutter siden): Hvorfor er eksakt antall så nøye da? Spørsmålet handler ikke om 5 vs 6. Det handler om 5 vs 60. Og det forstår du også. Anonymkode: 7ef29...9dd 3
TLR Skrevet 31. oktober #76 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 11.31): Kjæresten min er plaget av body counten min. Fra jeg var 18 til jeg ble 20 lå jeg med 24 stk. Det var for å få den toxice male validation og jeg hadde det absolutt ikke bra med meg selv. Hadde aldri noe fast. Alle var ons. Jeg er nå 23 og har ligget med 8 stk. Nr 7 (31) er eksen min og nr 8 (32) er min nåværende kjæreste. Hvordan kan jeg betrygge han at det ikke er meg i det hele tatt lenger? Anonymkode: 3891d...84b Du kan jo spørre han om hvor mange han har hatt siden han spør deg.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #77 Skrevet 31. oktober TLR skrev (2 minutter siden): Du kan jo spørre han om hvor mange han har hatt siden han spør deg. Ja… bør hun ikke det? Hvis hun vil vite det, altså? Er det et problem? Anonymkode: 7ef29...9dd 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #78 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja… bør hun ikke det? Hvis hun vil vite det, altså? Er det et problem? Anonymkode: 7ef29...9dd Ikke noe problem i det hele tatt Anonymkode: 6298b...f7c
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #79 Skrevet 31. oktober Du var ung og umoden og gjorde feil. Du ble et offer for noen menns giftige atferd. Du hadde antagelig ikke fått den mentale rustiningen og verktøyene for å se slikt toxic og hva som var skadelig for deg. Du hadde ikke ons fordi du var så kåt, men for en måte å få validation og "kjærlighet" fra menn. Nå har du heldigvis lært. Og sluttet med denne atferden. Det vil likevel være VELDIG mange unge menn som bare ikke forstår dette, at det ikke representerer deg. Noen vil kanskja aldri forstå. Derfor skal du ikke si dette tallet, bodycount til noen. Du har IKKE avtrykk i vagina (alle skjønner at Durek er blåst, likevel tenker mange menn likedan), du er ikke lett på tråden, du er ikke promiskuøs. Du er en helt vanlig ung kvinne, og ingen tar skade av å ikke vite tallet ditt mellom 18-20 år. Nåværende kjæreste som har et problem med det... Mulig du må glemme ham. Til senere så holder du dine feil for deg selv. Du har ingen plikt til opplysning. Denne "ingen opplysningsplikt" må du nok jobbe litt mentalt med å laste opp i mentaliteten din. Jeg gjetter at du er en people pleaser. Anonymkode: 023e7...53a 5 1
TLR Skrevet 31. oktober #80 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du var ung og umoden og gjorde feil. Du ble et offer for noen menns giftige atferd. Du hadde antagelig ikke fått den mentale rustiningen og verktøyene for å se slikt toxic og hva som var skadelig for deg. Du hadde ikke ons fordi du var så kåt, men for en måte å få validation og "kjærlighet" fra menn. Nå har du heldigvis lært. Og sluttet med denne atferden. Det vil likevel være VELDIG mange unge menn som bare ikke forstår dette, at det ikke representerer deg. Noen vil kanskja aldri forstå. Derfor skal du ikke si dette tallet, bodycount til noen. Du har IKKE avtrykk i vagina (alle skjønner at Durek er blåst, likevel tenker mange menn likedan), du er ikke lett på tråden, du er ikke promiskuøs. Du er en helt vanlig ung kvinne, og ingen tar skade av å ikke vite tallet ditt mellom 18-20 år. Nåværende kjæreste som har et problem med det... Mulig du må glemme ham. Til senere så holder du dine feil for deg selv. Du har ingen plikt til opplysning. Denne "ingen opplysningsplikt" må du nok jobbe litt mentalt med å laste opp i mentaliteten din. Jeg gjetter at du er en people pleaser. Anonymkode: 023e7...53a Jeg synes at hun bør spørre han om hvor mange partnere han har hatt for å se hans reaksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå