AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Jeg har siden siste fødsel for snart to år siden fått en kraftig forverring av en tilstand som før bare var plagsom. Jeg har tidligere hatt noe uregelmessige, kraftige blødninger. Noen ganger med store smerter, andre ikke. Jeg har også hatt en del smerter mellom eggløsning og mensen og tenkt at dette er cyster, da jeg har fått bekreftet at jeg har det etter at ei cyste sprakk under samleie og jeg endte opp på sykehus pga smertene. Det siste året har jeg nå hatt store smerter og plager fra eggløsning og under mensen, og jeg blør forferdelig mye. Blødningene starter mellom 7-10 dager før mensen og trigges av dobesøk, jeg kan trykke litt på do og da er det som om det åpnes et stort sår og det renner friskt blod. Jeg vet at dette ikke er mensen fordi det merkes når den begynner! Da er det voldsom blødning med tilhørende smerter og ekstrem trykkfølelse i underlivet. Hvis jeg står oppreist lenge føles det ut som om hele skjeden er så hoven og oppsvulmet at kjønnsleppene sprekker 😭 Jeg blør svære klumper med blod på størrelse av ping pong-baller. Menstruasjonsblødningen avtar drastisk etter 3 dager, men varer totalt i 7-8 dager. I luteal- og menstruasjonsfasen har jeg også store smerter knyttet til endetarmen og ved vannlating. Ved en liten bevegelse i endetarmen, om det er luft som vil ut for eks, er det som om noen kjører et skrujern opp gjennom endetarmsveggen og mot livmoren 😭 Er også plaget med forstoppelse generelt som forverrer akkurat den smerten. Jeg har vært hos lege, men jeg blir bare anbefalt hormonell prevensjon. Ble henvist til gyn og det ble tatt ultralyd. Alt så fint ut akkurat da utenom litt fortykket livmorslimhinne, og gyn mente dette var problemet og at alt ville ordne seg med prevensjon. Endometriose vises vel ikke alltid på ul? Jeg vil helst unngå prevensjon da jeg ikke tåler det så godt, og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Er det noen med endometriose som har opplevd samme symptomer? Er redd dette bare blir verre. Anonymkode: 43a93...3ff
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Sikkert noen med endometriose som har opplevd/opplever det samme men også noen uten endometriose. Jeg hadde tatt meg til en annen gyn og bedt om en utredning rettet spesifikt mot endometriose. Anonymkode: 4d962...184 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå