AnonymBruker Skrevet 17. september #21 Skrevet 17. september Mardina skrev (Akkurat nå): Faktum er at elbiler er kommet for å bli. Det vil ikke bli mindre av dem på veiene. Det er også billigere å drifte, jevnt over. Ingen bryr seg. Anonymkode: 7ef08...5fc 1
AnonymBruker Skrevet 17. september #22 Skrevet 17. september Kan skyte inn at lading heller ikke er en stor utfordring i urbane strøk og langs de fleste europaveier. Dermed er en elbil med lang rekkevidde mindre spennende. Det er heller interessant å ha en elbil som kan lade kjapp. Når det gjelder corolla, så er dette en flott bil. Det stod mellom denne og elbil. Jeg valgte en elbilen, fordi jeg ble skuffet over forbruk og kostnader. Sparer bom med elbil. Sparer parkering med elbil. Strøm er mye billigere enn fossilt. Sparer på servicekostnader. Sparer på forsikring. Grønn billån har bedre rente. Anonymkode: 15137...718 1
AnonymBruker Skrevet 17. september #23 Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hva er det med dere elbilentusiaster som må inn i hver eneste tråd for å spørre om dette? Får dere vervepremie eller? 😅 Å forvente at alle skal redegjøre for hvorfor de ikke vil ha elbil er jo faktisk helt sykt. Anonymkode: 7ef08...5fc Jeg vil ikke ha elbil på grunn av miljøet. Fra utvinning av kjemikalier til oppbrukte batterier. Om 5 år blir det ikke solgt denne type bil mer, det må komme en bedre løsning på batteri. Anonymkode: 2c15b...cce
AnonymBruker Skrevet 17. september #24 Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vil ikke ha elbil på grunn av miljøet. Fra utvinning av kjemikalier til oppbrukte batterier. Om 5 år blir det ikke solgt denne type bil mer, det må komme en bedre løsning på batteri. Anonymkode: 2c15b...cce ...og derfor velger du bil som drives av den mest forurensende industrien noensinne? Makan til stråargument, hva er det du egentlig sier? Til og med industriens enkleste batterier, i Nissan Leaf, varer fint i 12-14 år, andre, mer moderne batterier kommer til 300000 km med 80-85% kapasitet/SOH. Utallige studier viser at elbiler er mer miljøvennlige enn fossilbiler etter noen få kilometer kjørt. Det er enkel, lett tilgjengelig kunnskap som ikke er så vanskelig å ta inn da. Anonymkode: 6b6d2...897
AnonymBruker Skrevet 17. september #25 Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan skyte inn at lading heller ikke er en stor utfordring i urbane strøk og langs de fleste europaveier. Dermed er en elbil med lang rekkevidde mindre spennende. Det er heller interessant å ha en elbil som kan lade kjapp. Når det gjelder corolla, så er dette en flott bil. Det stod mellom denne og elbil. Jeg valgte en elbilen, fordi jeg ble skuffet over forbruk og kostnader. Sparer bom med elbil. Sparer parkering med elbil. Strøm er mye billigere enn fossilt. Sparer på servicekostnader. Sparer på forsikring. Grønn billån har bedre rente. Anonymkode: 15137...718 Dere har jo faen meg psykiske problemer hele gjengen. Anonymkode: 7ef08...5fc
Mardina Skrevet 17. september #26 Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ingen bryr seg. Anonymkode: 7ef08...5fc Tror ikke det du 😄 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vil ikke ha elbil på grunn av miljøet. Fra utvinning av kjemikalier til oppbrukte batterier. Om 5 år blir det ikke solgt denne type bil mer, det må komme en bedre løsning på batteri. Anonymkode: 2c15b...cce Dummeste jeg har hørt på lenge 😄 Elbil er kommet for å bli.
AnonymBruker Skrevet 17. september #27 Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 16.06): Hva er det med dere elbilentusiaster som må inn i hver eneste tråd for å spørre om dette? Får dere vervepremie eller? 😅 Å forvente at alle skal redegjøre for hvorfor de ikke vil ha elbil er jo faktisk helt sykt. Anonymkode: 7ef08...5fc Fordi elbiler er det billigste i drift på det norske markedet, og folk som aldri har hatt elbil tror ofte det er mye «vanskeligere» enn hva realiteten faktisk er… Anonymkode: a69c4...ca5 2 1
Lur Venn Skrevet 17. september #28 Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du har vel ikke noe med hvorfor TS ikke vil ha elbil. Det vil ikke jeg heller, men grunnen til det skal du bare drite i. Anonymkode: 7ef08...5fc Drit å dra 1
AnonymBruker Skrevet 19. september #29 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 17.9.2025 den 11.37): Sparer bom med elbil. Sparer parkering med elbil. Strøm er mye billigere enn fossilt. Sparer på servicekostnader. Sparer på forsikring. Grønn billån har bedre rente. For oss i grisgrendte strøk er bom og parkeringsutgifter lite relevant. Det som stopper mange av oss er LANGT mellom ladestasjonene og mye kulde som trekker strøm om vinteren. Skulle jeg hatt el-bil kunne jeg store deler av året ikke dratt på hytta, ikke besøkt mamma, ikke kjørt til broren min etc. fordi det er ingen ladestasjoner på veien og vi snakker om å skulle kjøre mange mange mil over vidda i både 30 og 40 minus. De fleste som kjøper bil ønsker å ha en bil man faktisk kan bruke og som er tilpasset bruket. El-bil er ikke saligheten for alle Anonymkode: 5819b...767 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. september #30 Skrevet 19. september catman skrev (På 17.9.2025 den 9.40): Corolla stasjonsvogn er en grei og enkel bil. Litt som nåtidens Trabant. Simpel, gammeldags, og forutsigbart å eie. Sammenligner du corolla og trabant? Rareste sammenligningen jeg har sett 😄 Anonymkode: c8552...917
AnonymBruker Skrevet 19. september #31 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): For oss i grisgrendte strøk er bom og parkeringsutgifter lite relevant. Det som stopper mange av oss er LANGT mellom ladestasjonene og mye kulde som trekker strøm om vinteren. Skulle jeg hatt el-bil kunne jeg store deler av året ikke dratt på hytta, ikke besøkt mamma, ikke kjørt til broren min etc. fordi det er ingen ladestasjoner på veien og vi snakker om å skulle kjøre mange mange mil over vidda i både 30 og 40 minus. De fleste som kjøper bil ønsker å ha en bil man faktisk kan bruke og som er tilpasset bruket. El-bil er ikke saligheten for alle Anonymkode: 5819b...767 Jeg har aldri påstått at alle skal kjøre elbil. Jeg tror ikke du burde kjøre en elbil. Vi trenger også folk som kasjer for veiene våre uten rabatt. Tror du er en helt utmerket kandidat til det. Jeg har bare lagt frem hvorfor JEG valgte en elbil fremfor Corolla. Les hva Ts skriver: AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 8.32): Hva tenker dere om Toyota corolla hybrid? Jeg trenger en bil på ca den størrelsen, kjører mye by, og langtur i ny og ne. Vi er en voksen og en ungdom. Ønsker ikke el bil. Anonymkode: 6564a...573 Les: Kjører mye by => Mange Ladestasjoner Kjører mye by => Korte distanser Kjører mye by => Bompenger Kjører mye by => Parkeringskostnader Det er dette som gjør elbilen mer egnet til hva Ta beskriver. Langtur i ny og ne => Turen ka planlegges mtp. lading og stopp Ikke optimalt men gjennomførbar. Besparelsen det gir vs. en Corolla kan være verdt det. AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 15.05): Jeg ønsker ikke el bil da jeg ikke har råd til en med tilfredsstillende rekkevidde, samt dårlig lademulighet hjemme. Anonymkode: 6564a...573 Selv om du lader på hurtigladeren, så er du som oftest bittelitt billigere ut enn hvis du fyller bensin på hybriden din. Men forskjellen er selvsagt ikke stort. Dette med rekkevidde er løst. Du finner mange flotte biler med WLTP400 og mer til prisen av en corolla. Med mye bykjøring vil du sannsynligvis ikke legge merke til så stor forskjell. Husk at corolla har liten tank som krever mange fyll. Anonymkode: 15137...718 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå