Gå til innhold

Jeg får vondt i rompa når jeg sitter

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja. Jeg får altså vondt i rompa når jeg sitter. Å sitte på balkongen og lese en bok, er en maks ti minutters affære. Og det gjør ekstremt vondt å reise seg. Å gå på teater å sitte gjennom en forestilling, kun avbrutt av en pause, er et helvete. 

Dette er ikke noe som forringer livskvaliteten min. Sånn egentlig. Men det er plagsomt i hverdagen. Noen andre som har det sånn? Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre, men så leit av å sitte og vrikke meg for å finne en ikke så ubehagelig stilling. Jeg tror jeg har ganske sterke rompemuskler, men kanskje ikke sterke nok...? 

Endret av Stor pike
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde samme problem, ble så galt at jeg måtte sitte på "ring" pute om jeg skulle jobbe foran pc.

Fikk henvisning til proktolog, fjernet hemoroider som var problemet. Kan endelig sitte igjen. Passer bedre på for at det ikke skal komme tilbake.

Anonymkode: 81bda...6ea

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke hemoroider. Det virker muskulært. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det halebeinet? Eller er det noe annet som er vondt (når du sitter litt bakoverlent)? 

Høres ut som du burde tatt en tur til legen.

Anonymkode: 68ee1...13a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (2 minutter siden):

Det er ikke hemoroider. Det virker muskulært. 

Kontakt legen, så finner han ut hvor du skak henvises. Er et kjedelig problem, lykke til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kontakt legen, så finner han ut hvor du skak henvises. Er et kjedelig problem, lykke til.

Takk! 

Er så lei av å være "støl i rompa". Hvor merkelig det høres, så har jeg faktisk ikke tenkt på at det kan være et medisinsk problem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vondt i rompa av å sitte da jeg var veldig tynn og utrent.

Det som hjalp var å trene, så jeg fikk bygget litt setemuskulatur (og så la jeg på meg litt fett i samme periode, det hjalp nok også)

Anonymkode: 3128f...a89

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (49 minutter siden):

Takk! 

Er så lei av å være "støl i rompa". Hvor merkelig det høres, så har jeg faktisk ikke tenkt på at det kan være et medisinsk problem. 

Det kan komme av problemer med ryggen faktisk, jeg kjenner det du snakker om, jeg fikk mindre vondt i skinkene etter å ha startet med fysio. Bygge opp støttemuskler for å avlaste rygg avlaster rumpe og. Samt egne øvelser for å styrke rumpemuskler spesielt. Ikke trening med vekter men spesielle fysio øvelser.

Du kan jo høre med en fysioterapeut som har avtale og det går på frikort om de kan se på deg, jeg tror ikke det kreves henvisning fra lege lenger 

Anonymkode: 1f173...9f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (1 time siden):

Takk! 

Har du prøvd å bruke en ball for å presse ut spenninger fra musklene? Jeg bruker en hard gummiball på størrelse med tennisball. Bruker den stående mellom meg og veggen og ruller den rundt i seteområdet. Der det gjør skikkelig vondt stopper jeg og presser ekstra til smerten slipper. 

du kan og gå til naprapat som kan behandle deg, om du ikke får det til selv.

Anonymkode: eb327...a3f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...