Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom sammen seint i livet. Barn fra før osv.

Har god kjemi, klikker egentlig bra på alle punkt. 

I det siste har det vært litt tension i forholdet. Han har hatt litt utfordringer på jobb og det sliter veldig på han. Jeg tror nok ikke jeg har forstått eller forstår hvor mye det preger han. Det har resultert i at sexen har fått lide, gått ut helt enkelt. Jeg tar initiativ,men han orker rett og slett ikke. Sist ble det en krangel ut av det, fordi jeg blir så frustrert og lei meg. For denne situasjonen har vart siden mars og hvor lenge skal jeg "forstå" han, ta hensyn til han ? For jeg føler jeg blir glemt, mine behov er ikke viktig. Etter krangelen har jeg fryktelig dårlig samvittighet fordi jeg krever noe av han som han ikke klarer å innfri akkurat nå. Så nå er jeg redd hele forholdet går i dass. 

Han har vært bortreist siden forrige uke på jobb, vi har snakket sammen hver dag og han kommer hjem imorgen. Savner han som en gal,men er samtidig redd for at han føler seg fortsatt utilstrekkelig og jeg har ødelagt noe. At krangelen gjør at han ikke gidder mer. Problem på jobb og problem hjemme. Overtenker at han er på jobb lengst mulig for å slippe meg, men det er jo ikke tilfelle, men tenker det likevel. Helt crazy.  

Det siste han trenger når han kommer hjem er ei stressa kjerring som er helt all over the place mentalt. Hvordan roe meg ned ?

Tips ?

Anonymkode: 5a26e...8da

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er mye borte, ingen sex lenger, mer krangling…Jeg tror at han er utro, sorry. 

Anonymkode: ffd6b...a49

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det samme gjelder her som i de andre trådene der den ene parten ønsker mer sex enn den andre, du må finne ut hva du ønsker og hva som er vikrigst for deg - sex eller en god realsjon til en partner? Å mase om sex, bli sur, starte krangler osv er ugreit, da får man heller ta ansvar og gjøre slutt på begges lidelser og gå videre alene. 

Anonymkode: 2d366...570

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han er mye borte, ingen sex lenger, mer krangling…Jeg tror at han er utro, sorry. 

Eg har vert mye borte i jobbsammenheng, aldri utro!!!!

ble ofte litt uenigheter når eg kom hjem og begynte å forandre rutiner som kona hadde laget seg, for å få hverdagene til å gå opp når hun var aleine.

å konkludere med at han er utru er en veldig stygg ting, men eg tror mange damer er slik

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (3 minutter siden):

ble ofte litt uenigheter når eg kom hjem og begynte å forandre rutiner som kona hadde laget seg, for å få hverdagene til å gå opp når hun var aleine.

å konkludere med at han er utru er en veldig stygg ting, men eg tror mange damer er slik

Takk

Tror ikke han er utro, nei

Jeg vet at å mase om sex ikke er bra, men redd hvis vi mister en ting, så eskalerer det og vi mister enda mer. En dårlig spiral som jeg ikke vil inn i. Derfor spør jeg om råd her. Sikkert dumt.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk

Tror ikke han er utro, nei

Jeg vet at å mase om sex ikke er bra, men redd hvis vi mister en ting, så eskalerer det og vi mister enda mer. En dårlig spiral som jeg ikke vil inn i. Derfor spør jeg om råd her. Sikkert dumt.

Ts

Mange som trur det verste om alle menn her inne. 

hvor gammel er han?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville prøvd å roe meg helt, som du selv råder deg til. Kanskje la være med å mase eller spørre om ting annet enn hvordan det var?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (18 minutter siden):

Roe seg ned litt…? 
Jeg skrev at jeg «tror» og «sorry», drama queen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt en prat med ham når han kommer hjem. Sagt unnskyld for at du ikke respekterte grensene hans og forsøkt å få høre hvordan han har det.

Anonymkode: d3c30...08b

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Sett deg ned å ta en ordentlig prat med han, spør ofte hvordan han har det. Det intime er såklart viktig,  men prøv å vær der og finn ut hvordan han egentlig har det og hva som plager han. Når man mister lysten og så lenge så kan han jo være deprimert,  da er ikke sex det som frister mest

Anonymkode: 5842c...49f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Roe seg ned litt…? 
Jeg skrev at jeg «tror» og «sorry», drama queen. 

Hvis du bare tror så er det ikke vits å legge det ut til noen som skriver at de over-tenker allerede, kan vise litt empati😉

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ts

SÅ i redselen din for å miste mer skaper du en setting hvor det er mer å miste? Det gir ikke mening TS.. Hvis du var så redd for å miste mannen din ville du fokusert på hva han trenger fra deg for å hjelpe han heller enn hva du føler mangler for egen del. 

Anonymkode: 2d366...570

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen i en del av dette, "problem på jobb og problem hjemme" er noe jeg har tenkt selv også.. og det at hans behov ble viktigst. Jeg vet ikke om jeg er god til å gi råd da, for det ble slutt mellom oss. Han sto i så mye, rundt jobb og også andre ting, og jeg støttet han lenge. Men det gikk jo mer og mer på tvers av mine behov.. han hadde jo lite og ingenting å gi til forholdet til slutt. Og selv om jeg hadde bestemt meg for å legge meg selv til side litt, og bare være den trygge havn som ikke krevde noe av han, som ikke la nok en stein til byrden, så ble jeg jo til slutt gal av det. Man blir selvutslettende, mister litt selvtilliten. Så det ble mye vondt og mye tårer, til det til slutt ikke gikk mer.

Det er synd at vi endte, for det er pga utenforstående ting. Han er ikke en egoistisik mann, han er raus og bryr seg, men kanskje en som går litt inn i sitt skall når det er krise, og skal inn i en eller annen overlevelsesmodus med å løse en oppgave av gangen - og da følte jeg meg plutselig som noe som han skulle komme til når alt annet var ordnet. Som det aldri ble.. Så der satt jeg på venterommet, og ble også lukket litt ute av alt som foregikk inni han.

Så et sted fra veien gikk vi fra par som støttet hverandre, til at jeg ikke hadde det bra i forholdet, som igjen jo gjorde at han ikke hadde det bra i forholdet. 

I ettertid vet jeg ikke helt hva jeg skulle gjort annerledes. Faktisk er det vel at jeg ville vernet bedre om egen psyke og trukket meg tidligere. Uten å gå inn på detaljer, så var vi egentlig dødsdømt fra starten av. Så ta vare på deg selv i dette, er mitt råd. 

Så må dere jo snakke sammen om det, uten å krangle... det kan være han er deprimert, kanskje han bør gå til psykolog. Min eks gjorde det, og fikk veldig mye ut av det, han er på et mye bedre sted nå. Han mistet meg på veien da, men jeg tror det har vært bedre for han å være singel akkurat da det var mye å håndtere.

Anonymkode: 5c9f7...4e6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du hører ikke ut som en jeg ville tatt med i krigen, TS. 

Anonymkode: 0243f...46b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette må komme fra en som aldri har vært kjørt skikkelig av f eks jobb.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kom sammen seint i livet. Barn fra før osv.

Har god kjemi, klikker egentlig bra på alle punkt. 

I det siste har det vært litt tension i forholdet. Han har hatt litt utfordringer på jobb og det sliter veldig på han. Jeg tror nok ikke jeg har forstått eller forstår hvor mye det preger han. Det har resultert i at sexen har fått lide, gått ut helt enkelt. Jeg tar initiativ,men han orker rett og slett ikke. Sist ble det en krangel ut av det, fordi jeg blir så frustrert og lei meg. For denne situasjonen har vart siden mars og hvor lenge skal jeg "forstå" han, ta hensyn til han ? For jeg føler jeg blir glemt, mine behov er ikke viktig. Etter krangelen har jeg fryktelig dårlig samvittighet fordi jeg krever noe av han som han ikke klarer å innfri akkurat nå. Så nå er jeg redd hele forholdet går i dass. 

Han har vært bortreist siden forrige uke på jobb, vi har snakket sammen hver dag og han kommer hjem imorgen. Savner han som en gal,men er samtidig redd for at han føler seg fortsatt utilstrekkelig og jeg har ødelagt noe. At krangelen gjør at han ikke gidder mer. Problem på jobb og problem hjemme. Overtenker at han er på jobb lengst mulig for å slippe meg, men det er jo ikke tilfelle, men tenker det likevel. Helt crazy.  

Det siste han trenger når han kommer hjem er ei stressa kjerring som er helt all over the place mentalt. Hvordan roe meg ned ?

Tips ?

https://www.soberrecovery.com/forums/friends-family-alcoholics/457421-push-pull-relationships-why-i-struggle.html

Han sliter ikke på jobb, han sliter med følelser. 

Anonymkode: 71558...dbb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

KG i et nøtteskall.

Anonymkode: 39fed...2b7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Ulla Ullsokk skrev (8 minutter siden):

Dette må komme fra en som aldri har vært kjørt skikkelig av f eks jobb.

I flere måneder siden mars? En ting er råkjør på jobb, eller privat, med seg selv eller familie eller whatever. Denne fyren velger å stenge av helt mens ts freaker ut fordi han er avstengt. Det er ikke slik man takler stress på jobb, ved å clam up og lukke igjen for alt annet. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I flere måneder siden mars? En ting er råkjør på jobb, eller privat, med seg selv eller familie eller whatever. Denne fyren velger å stenge av helt mens ts freaker ut fordi han er avstengt. Det er ikke slik man takler stress på jobb, ved å clam up og lukke igjen for alt annet. 

Flott, enda en ekspert.

Anonymkode: 39fed...2b7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...