Gå til innhold

Kan vi «kreve» at foreldre er «hushjelp» etter fødsel?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei. Du kan ikke kreve at overnattingsgjester som MANNEN din har invitert mot din vilje skal være hushjelp. Men du kan kreve at MANNEN din skal være hushjelp for DEG, og GJESTENE han har invitert mot din vilje. Det skal være NULL ekstraarbeid for deg, og du trekker deg tilbake med baby for mat og kos og hvile når det passer DEG, selv om "svigermor ikke har fått holdt lenge nok". Er det ikke mat i kjøleskapet, så må mannen handle. Eller han kan delegere videre til overnattingsgjestene. Hvis de skal bo som hotellgjester, så får de faktisk sjekke inn på et hotell.

Anonymkode: 3cb79...d01

Hvor skriver jeg at mannen har invitert dem?

Vi har familie som forventer å bo hos oss, er «så dyrt» på hotell. Noen (ikke alle) klager stadig på hvor dyrt det er å reise til oss. Så de har gitt klart uttrykk for at de forventer gratis sted å bo, sålenge dem betaler reisen til oss. Har ikke vært noe problem frem til nå, så gruer meg allerede til å formidle hva vi har bestemt.

Ts

Anonymkode: 58e88...b4f

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med dere altså! 🫂

(Jeg har ikke tvillinger, men har 2 unger. Har heller ikke bodd i "flyavstand" fra familien, men har hatt alle innen 15-20min. kjøreavstand.)

Jeg har også barnebarn, og de har bodd 10 min unna, og 60 mil unna, så vet hvordan det er fra besteforeldresiden også.

Du må være så snill og sette klare tydelige grenser, for alle, nå før tvillingene er født, ellers blir barseltiden grusom 😭

Hvis de er oppegående, kan de bidra masse, og være til stor og uvurderlig hjelp og avlastning for dere. 🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvor skriver jeg at mannen har invitert dem?

Vi har familie som forventer å bo hos oss, er «så dyrt» på hotell. Noen (ikke alle) klager stadig på hvor dyrt det er å reise til oss. Så de har gitt klart uttrykk for at de forventer gratis sted å bo, sålenge dem betaler reisen til oss. Har ikke vært noe problem frem til nå, så gruer meg allerede til å formidle hva vi har bestemt.

Ts

Anonymkode: 58e88...b4f

Ok. Men mannen sier at det er greit at de får komme, de bryter seg jo ikke inn vinduet. Hvis mannen din godtar gjester, så får han varte de opp. Evt. spandere hotell-suite til deg og babyen.

Anonymkode: 3cb79...d01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...