AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Vi kjøpte felles bolig for 10 år siden, og 5 år etterpå ble det slutt. Jeg flyttet ut og han ønsket å bli boende, men han hadde ikke penger til å kjøpe meg ut pga stram økonomi. Nå er jeg lei av å vente, og vil ha min del av pengene. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: b6a23...edc
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Kreve tvangssalg av felles bolig Anonymkode: 264f9...c61 4 11
Mezzosoprena Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi kjøpte felles bolig for 10 år siden, og 5 år etterpå ble det slutt. Jeg flyttet ut og han ønsket å bli boende, men han hadde ikke penger til å kjøpe meg ut pga stram økonomi. Nå er jeg lei av å vente, og vil ha min del av pengene. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: b6a23...edc Da må jo boligen selges da! Han kan ikke forvente å sitte i det huset hvis han ikke kan betale deg det du har rett på! 2 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Den må selges. Sannsynligvis har den steget i verdi også så du vil få mer enn om han hadde kjøpt deg ut med en gang. Anonymkode: 6a3c9...b9b 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden har han ikke betalt husleie heller til deg i disse 5 årene??? Det har du hatt krav på! Krev at boligen skal selges! Anonymkode: 0a7cf...10c 2 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Han skal betale husleie tilsvarende halv markedsleie til deg for hver måned. Og du kan kreve boligen tvangasolgt. Snakk med advokat. Anonymkode: d1cfb...e79 3
Rødvinsfilosofen Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden • Send ham et skriftlig krav om å bli kjøpt ut. Skaff tre forskjellige meglere for verdivurdering. • Vil han ikke svare krev offentlig skifte • Tvangssalg taper dere begge på Håper det løser seg! Og at du får kjempe mye igjen for verdistigning de siste 10 (!) årene 🥳 1 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Vi har et barn sammen som bor annenhver uke hos faren, og hvis jeg krever at han må selge, sier han at det er vanskelig for han å finne noe i nærheten av barnets skole, venner og meg. Ts Anonymkode: b6a23...edc
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har et barn sammen som bor annenhver uke hos faren, og hvis jeg krever at han må selge, sier han at det er vanskelig for han å finne noe i nærheten av barnets skole, venner og meg. Ts Anonymkode: b6a23...edc Det er godt mulig. Du må gjøre det allikevel. Anonymkode: d1cfb...e79 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): har han ikke betalt husleie heller til deg i disse 5 årene??? Det har du hatt krav på! Krev at boligen skal selges! Anonymkode: 0a7cf...10c Det har han ikke hatt råd til i tillegg til banklånet og fellesutgifter Ts Anonymkode: b6a23...edc
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det har han ikke hatt råd til i tillegg til banklånet og fellesutgifter Ts Anonymkode: b6a23...edc Hans problem, du skal ikke tape enda mer penger pga han Anonymkode: 6e1a8...847 5
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det har han ikke hatt råd til i tillegg til banklånet og fellesutgifter Ts Anonymkode: b6a23...edc Høres ut som han har det veldig godt, noe han er fullt klar over og utnytter. Selvfølgelig vil han si det blir vanskelig å flytte, når han kan bo i deres felles bolig. Ts, du har vært alt for snill. Følg rådene til de andre her å få det du har rett på. Anonymkode: 02353...831 1 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 5 timer siden #13 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi har et barn sammen som bor annenhver uke hos faren, og hvis jeg krever at han må selge, sier han at det er vanskelig for han å finne noe i nærheten av barnets skole, venner og meg. Ts Anonymkode: b6a23...edc Noe må jo boligen deres ha steget i verdi? Hva hadde han forventet? At du skulle betale for boligen du ikke bor i frem til barnet skal flytte for å studere? 😬
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden Hvordan har det gått med din økonomi i alle disse årene? Har du hatt mulighet til å kjøpe deg bolig eller måtte su ut på leiemarkedet? Anonymkode: 116ce...efb 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er godt mulig. Du må gjøre det allikevel. Anonymkode: d1cfb...e79 Da får han leie. Dette er et ikke problem. Det er iallefall ikke ditt problem å løse for ham. Anonymkode: f8cec...e87
Soft mann Skrevet 3 timer siden #17 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det har han ikke hatt råd til i tillegg til banklånet og fellesutgifter Ts Anonymkode: b6a23...edc Hei ts. eg sitter og i samme situasjon som deg. Ungene ønsket at mor skulle ha huset. I utgangspunktet så skulle vi ha ett barn hver på vår adresse, for å få mest mulig støtte. Så eg kjøpte en leilighet med 3 soverom i skolekretsen, men ungene( 14-17) ville fortsatt bo i barndomsheimen. Eg betaler nå bidrag, i stede for 50/50, hun har ikke betalt ut min del 2,5 mill da hun ikke har råd. men er ikke lett å forlange tvangssalg. Det er tross alt barna som er tapere her, å de har det vondt nok som det er. Å ta barndomshjemmet fra dem føler eg blir feil. men at ha bør betale leie til deg, eller barnebidrag er i vertfall sikkert 1
Fru Uperfekt Skrevet 3 timer siden #18 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi kjøpte felles bolig for 10 år siden, og 5 år etterpå ble det slutt. Jeg flyttet ut og han ønsket å bli boende, men han hadde ikke penger til å kjøpe meg ut pga stram økonomi. Nå er jeg lei av å vente, og vil ha min del av pengene. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: b6a23...edc Krev salg, antar du har fått husleie for din del
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå