Gå til innhold

Har det så bra, men vil jeg sabotere forholdet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter samlivsbrudd etter 25 år, flere år på datingapper og et forhold med en narsissist som nesten tok livet av meg har jeg nå funnet en fantastisk mann. Vi har bare vært sammen i 3 måneder men alt er helt fantastisk. Han har møtt hele familien og vi har begge blitt veldig glade i hverandre. Vi savner hverandre og er begge veldig åpne om hva vi føler.

Jeg burde svevd på en sky men det gjør jeg ikke. Jeg er livredd. Jeg gråter når jeg er alene og tenker at denne bobla snart sprekker. Jeg prøver å forberede meg på at alt går til helvete og at jeg vil bli knust av kjærlighetssorg slik jeg ble i forholdet jeg var i sist. Han var narsissist og var ikke snill mot meg. Til slutt ble jeg suicidal og han ghostet meg.

Jeg tenker at jeg bare burde slutte å kontakte den nye mannen i mitt liv. Bare forsvinne og ta kjærlighetssorgen nå. For å bli ferdig med det. Dette er jo helt syke tanker siden vi bare har det fint sammen. Vi er så like, er begge gode på å bekrefte hverandre og vise at vi bryr oss om hverandre. Jeg burde være verdens lykkeligste kvinne etter 30 år uten noen form for kjærlighet. Hvorfor gjør jeg det her? Hvorfor kan jeg ikke bare være glad og nyte kjærligheten?

Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Hvordan skal jeg slutte å tro det går til helvete og bare stole på han? Han sier han ikke blir borte. At han har det så bra og at han er seriøs….. Og jeg bare venter på slutten…. 😔

Anonymkode: 9fde7...1fa

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør gå i behandling for de traumene du ble påført av narsissisten!

Psykolog!

❤️

Anonymkode: f3aaf...661

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du bør gå i behandling for de traumene du ble påført av narsissisten!

Psykolog!

❤️

Støtter denne ❤️

Anonymkode: d9c5a...8fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at du blir trigget av at forholdet går fort frem og at det er så sterke følelser, og dette minner kroppen om narsissisten/det du sto i da?

Anbefaler sterkt psykolog så du får bearbeidet det du har vært igjennom. 

Anonymkode: b94b3...f55

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke normalt

Anonymkode: 2d55d...60c

AnonymBruker
Skrevet

Savner exen? 🤷‍♀️

Anonymkode: cf028...0d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er ikke normalt

Joda, det er forholdsvis normalt for personer som har vært utsatt for fysisk og/eller psykisk vold over mange år.

Det som er bra er at hvis man går i behandling for de traumene man har fått så kan man snu det slik at man får det godt igjen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Savner exen? 🤷‍♀️

Anonymkode: cf028...0d7

Nei! Jeg savner ikke en som mishandlet meg emosjonelt og fikk meg suicidal.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Etter samlivsbrudd etter 25 år, flere år på datingapper og et forhold med en narsissist som nesten tok livet av meg har jeg nå funnet en fantastisk mann. Vi har bare vært sammen i 3 måneder men alt er helt fantastisk. Han har møtt hele familien og vi har begge blitt veldig glade i hverandre. Vi savner hverandre og er begge veldig åpne om hva vi føler.

Jeg burde svevd på en sky men det gjør jeg ikke. Jeg er livredd. Jeg gråter når jeg er alene og tenker at denne bobla snart sprekker. Jeg prøver å forberede meg på at alt går til helvete og at jeg vil bli knust av kjærlighetssorg slik jeg ble i forholdet jeg var i sist. Han var narsissist og var ikke snill mot meg. Til slutt ble jeg suicidal og han ghostet meg.

Jeg tenker at jeg bare burde slutte å kontakte den nye mannen i mitt liv. Bare forsvinne og ta kjærlighetssorgen nå. For å bli ferdig med det. Dette er jo helt syke tanker siden vi bare har det fint sammen. Vi er så like, er begge gode på å bekrefte hverandre og vise at vi bryr oss om hverandre. Jeg burde være verdens lykkeligste kvinne etter 30 år uten noen form for kjærlighet. Hvorfor gjør jeg det her? Hvorfor kan jeg ikke bare være glad og nyte kjærligheten?

Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Hvordan skal jeg slutte å tro det går til helvete og bare stole på han? Han sier han ikke blir borte. At han har det så bra og at han er seriøs….. Og jeg bare venter på slutten…. 😔

Jeg har det helt likt. Skilt fra en mann som mishandlet meg fysisk og psykisk i mange år !

Traff en ny som ga meg alt jeg hadde savnet. En helt annen type mann. Vi kan snakke sammen, vi har god kjemi og er veldig like i tankegang og holdninger.  Men jeg har en redsel inni meg, at jeg skal miste alt dette gode. I begynnelsen var jeg ikke redd, da gikk jeg inn i forholdet uten å "tenke". Men nå er jeg blitt så glad i han, at jeg får helt vondt inni meg om han skal forsvinne eller forlate meg. Helt jævlig. Jobber daglig med å ikke overtenke eller krisemaksimere alt. Han har (u-) heldigvis jobbreise og i de periodene når jeg er alene, får jeg ting litt på avstand. Reflektere over at vi har det bra sammen og jeg må ikke ødelegge dette med tankene mine. At jeg må være trygg på at dette går bra. Men så tenker jeg at om det ikke går bra, så er det ikke verdens undergang heller, for da var det ikke meningen. Men det er tøft, innrømmer det.

Anonymkode: 477c7...2f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vi har bare vært sammen i 3 måneder men alt er helt fantastisk.

Jeg er livredd. Jeg gråter når jeg er alene og tenker at denne bobla snart sprekker.

Er det ikke etter tre måneder uansett for tidlig til å planlegge det ene eller det andre om fremtiden?

Nyt bobla i en god stund til før fremtiden problematiseres.

Anonymkode: c0951...5f2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det å gå inn i nytt forhold, når man er tydelig skadet fra tidligere relasjoner er en dum idé. 

Nei man kan ikke styre forelskelse og kjærligheten, men du burde jo tatt noen grep for deg selv. 

Anonymkode: 08cd6...b20

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jepp. Samme her. Traume terapi starter jeg i om 4 uker. Du bør gå i terapi også. Og jeg har vært sammen med drømmemannen i 3 år🥰 

Anonymkode: 437f8...a8d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dette er ikke normalt

Sier hun med stor innsikt og IQ 😅🙈 FEIL. Det er helt normalt ts når man har blitt mye sviktet i fortid av menn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det å gå inn i nytt forhold, når man er tydelig skadet fra tidligere relasjoner er en dum idé. 

Nei man kan ikke styre forelskelse og kjærligheten, men du burde jo tatt noen grep for deg selv. 

Alle er jo litt skadet fra før. Klart man skal prøve igjen selv om det er skummelt .

Anonymkode: a6265...34c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor er det en dum ide? Det er jo motsatt. Finner du din sjelevenn og ekte kjærlighet så vil denne personen vise deg nettopp hva trygghet og kjærlighet er. Jeg er en dame med enorme svik bak meg. Ingen kontakt med foreldre,  voldelige og enda verre ekser. Hadde aldri hatt et eneste trygt menneske i mitt liv da jeg møtte mannen i mitt liv. Jeg er jo skadet på en måte, alltid katastrofe tanker,men han er den som ser MEG, løfter meg, heier på meg,trygger meg hver dag. Han får meg til å tro på mennesker igjen. ❤️ Og jeg har skreket, grått,vært nesten innlagt, anklaget, vært livredd u name it pga usikker trygghet, men han står der med åpne armer og klemmer meg. Så ikke kom her si at man må være sånn og sånn klar for å finne kjærligheten?! Feil. Den rette viser deg veien🙏

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2025 den 0.01):

Hvorfor er det en dum ide? Det er jo motsatt. Finner du din sjelevenn og ekte kjærlighet så vil denne personen vise deg nettopp hva trygghet og kjærlighet er. Jeg er en dame med enorme svik bak meg. Ingen kontakt med foreldre,  voldelige og enda verre ekser. Hadde aldri hatt et eneste trygt menneske i mitt liv da jeg møtte mannen i mitt liv. Jeg er jo skadet på en måte, alltid katastrofe tanker,men han er den som ser MEG, løfter meg, heier på meg,trygger meg hver dag. Han får meg til å tro på mennesker igjen. ❤️ Og jeg har skreket, grått,vært nesten innlagt, anklaget, vært livredd u name it pga usikker trygghet, men han står der med åpne armer og klemmer meg. Så ikke kom her si at man må være sånn og sånn klar for å finne kjærligheten?! Feil. Den rette viser deg veien🙏

Ts her.

Så fint å høre at du har funnet en mann som trygger deg! Det fortjener du!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon og har vært det alt for lenge. Vi har vært sammen i 3 år og jeg overtenker alt, uansett om han gjør alt for å bevise for meg at det er meg han vil ha og at han vil gjøre alt for at vi skal kunne ha det fint. Sier hele tiden at han aldri kommer til å svikte meg med å gjøre noe dumt med andre, eller på annen måte ødelegge forholdet vårt. Jeg saboterer med blant annet helt ugrunnet sjalusi, dårlig humør og mye irritasjon. Jeg har gått til traumepsykolog både pga. barndom, at jeg har levd med en narsissists i 30 år og denne ugrunnede sjalusien mot min nåværende kjæreste.  Psykologen har hjulpet med mye, men akkurat med disse "katastrofe tankene" som jeg har ovenfor min nåværende kjæreste føler jeg ikke hun har klart å ta knekken på og jeg fortsetter på samme destruktive. Vel viten om at det er jeg som kommer til å ødelegge alt og jeg er 100% klar over det, det er det aller verste. Det at jeg er bevist på det, som jeg ser at du er også gjør at jeg er villig til å forsøke alt før jeg ødelegger alt. Det har ført til at jeg søker på alt som kanskje kan hjelpe meg. Det førte meg til en dame i Oslo som driver med hypnoterapi. Jeg kontaktet henne og hun hadde lang og god erfaring med å behandle mennesker som sliter med frykten av å bli forlatt, sjalusi og sinne. Hun mente jeg kunne trenge 2 timer hos henne og komme veldig langt med det. Jeg var der i går på min første time og ble "hypnotisert" Jeg var "våken" og hørte alt og kjente kroppen min, så det var ikke noe ubehag. Man må selvfølgelig ha en grunnleggende tro på hypnose vil jeg tro for at hun skal nå gjennom og det har jeg. Jeg merket at følelser ble forsterket, øynene mine var lukket og vibrerte til tider, noe jeg ikke kunne styre men det var ikke ubehagelig. Når jeg "kom tilbake/våknet" trodde jeg det hadde gått maks 20 minutter, men det hadde gått 1,5 time. Jeg må helt ærlig si at jeg føler meg mye lettere, knuter som jeg har følt på i brystet kjenner jeg ikke lenger og det blir veldig interessant å se om dette har noen effekt når jeg kommer i situasjoner hvor jeg føler på redsel, mistenksomhet, sjalusi og sinne. Det er ihvertfall verd å prøve for at jeg selv ikke skal ødelegge et forhold som garantert kommer til å være bra, bare jeg kommer meg over disse fantasiene og tankene jeg ubegrunnet har. 

Jeg ønsker deg (og andre dette kan gjelde) masse lykke til og jeg håper at både du og jeg kommer til et punkt hvor vi kan forstå at vi har møtt noen som faktisk elsker OSS og vil akkurat OSS vel ❤️ 

Her er link til terapeuten jeg var hos. En fantastisk flott, rolig og meget behagelig dame som man følte seg trygg hos. 
Hypnoterapi - Hypnoterapeut Marianne Fagereng

Anonymkode: 83343...365

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 2.25):

Joda, det er forholdsvis normalt for personer som har vært utsatt for fysisk og/eller psykisk vold over mange år.

Det som er bra er at hvis man går i behandling for de traumene man har fått så kan man snu det slik at man får det godt igjen.

Ja det er veldig normalt for folk med traumer. Min partner prøvde aktivt å få meg til å slå opp fordi han ikke ville bli dumpa. Fordi hvorfor vente på smertene og ikke bare fremskynde de. Det går opp og ned.

Anonymkode: fa6d1...32d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...