Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som nattevakt på sykehjem. Er veldig sjelden syk, og lite borte fra jobb. I går fikk jeg litt sånn kribling/ sår følelse i halsen som man har før man blir syk. Det er bedre i dag, men jeg har så vondt i hele kroppen og hoster litt. Ikke hatt feber enda. Jeg er på jobb i natt, men føler meg ikke i form. Føler ikke jeg kan ringe meg syk med mindre jeg har feber.. hvor går din grense? Er det innafor å ringe seg syk for man føler seg dårlig, men kan holde ut på jobb?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du jobber på et sykehjem. Har dere ikke ganske strenge rutiner på dette?

Det går mye influensa/covid der ute nå og symptomene du beskriver er mest sannsynlig smittsomme.

Jeg ville holdt meg hjemme for pasientenes del.

Anonymkode: 7c509...544

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det går mye influensa/covid der ute nå og symptomene du beskriver er mest sannsynlig smittsomme.

Nei vi har ikke det i praksis. Bare i kveld var 2 av 3 senvakter i dårlig form… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nesten alle pasientene er forkjølet også. Så ikke sånn at vi bare smitter alle ..

Skrevet

Hvis jeg ikke fikk brukt CPAP-maskinen av ulike årsaker så ringte jeg meg inn ‘syk’. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er, og bør være, ulike grenser for når man blir hjemme. Er stor forskjell på om man jobber på kontor alene i stillhet, og kan jobbe i et litt tregere tempo enn om man jobber med barn og unge og løper fra start til slutt. Smittefare bør jo også tenkes på. 

Anonymkode: 6e936...1aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg kun ringt meg syk når jeg hadde hatt feber, så hadde jeg nok ikke hatt en eneste sykedag enda... Med covid var jeg så dårlig at jeg brukte 20 minutter på å gå til/fra toalettet, fordi jeg ble så sliten, men hadde ikke feber. Var helt/delvis sykemeldt 6 uker, og tok tre måneder før jeg var tilbake i vanlig form.

Da jeg hadde influensa sist sov jeg 35 timer, men hadde ikke feber. 

Jeg pleier tenke "hva ville jeg sagt til en kollega". Hvis din kollega hadde vært i samme form som du er nå, hadde du bedt h'n komme seg på jobb, for h'n er ikke syk nok? 

Anonymkode: 99ac4...b7a

AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (1 time siden):

Jeg jobber som nattevakt på sykehjem. Er veldig sjelden syk, og lite borte fra jobb. I går fikk jeg litt sånn kribling/ sår følelse i halsen som man har før man blir syk. Det er bedre i dag, men jeg har så vondt i hele kroppen og hoster litt. Ikke hatt feber enda. Jeg er på jobb i natt, men føler meg ikke i form. Føler ikke jeg kan ringe meg syk med mindre jeg har feber.. hvor går din grense? Er det innafor å ringe seg syk for man føler seg dårlig, men kan holde ut på jobb?

Ville gått på jobb.

Anonymkode: 138cf...e4d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

I wish! Der jeg jobber blir vi bedt om å “oppmuntre” kollegaene til å komme allikevel for å gjøre det de klarer, når de ringer seg syke.
Under covid fikk jeg beskjed av sjefen å bare reise med en gang for å ta den testen så jeg kunne komme på jobb igjen, når jeg lå rett ut med symptomer. Det er null forståelse for at vi faktisk jobber med skrøpelige eldre. 
Ikke bare det, er du syk er konsentrasjonen dårligere, dermed er risikoen for å gjøre feil større. 

Ts, jeg har nesten aldri feber, men ringer meg syk når hele kroppen verker og gjør vondt. Hvis du ikke er bedre når du har sovet litt etter denne vakta syns jeg du kan ringe. 

Anonymkode: 33675...24e

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I wish! Der jeg jobber blir vi bedt om å “oppmuntre” kollegaene til å komme allikevel for å gjøre det de klarer, når de ringer seg syke.
Under covid fikk jeg beskjed av sjefen å bare reise med en gang for å ta den testen så jeg kunne komme på jobb igjen, når jeg lå rett ut med symptomer. Det er null forståelse for at vi faktisk jobber med skrøpelige eldre. 
Ikke bare det, er du syk er konsentrasjonen dårligere, dermed er risikoen for å gjøre feil større. 

Ts, jeg har nesten aldri feber, men ringer meg syk når hele kroppen verker og gjør vondt. Hvis du ikke er bedre når du har sovet litt etter denne vakta syns jeg du kan ringe. 

Anonymkode: 33675...24e

Takk for svar :) dessverre er det sånn hos oss også! Har en leder som ikke forstår man kan være for syke til å jobbe. Går greit nok nå, men skal se Ann i løpet av vakten og morgendagen hvordan jeg føler meg. 

Skrevet
Anonym-bruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar :) dessverre er det sånn hos oss også! Har en leder som ikke forstår man kan være for syke til å jobbe. Går greit nok nå, men skal se Ann i løpet av vakten og morgendagen hvordan jeg føler meg. 

Det er tragisk.. I tidligere jobb var det innimellom jeg var på jobb med feber. Men ikke i helsevesenet. Da ble terskelen min lavere. 

God bedring! :) 

AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (7 minutter siden):

Hvem Ann?

Anonymkode: c6ed8...ce1

• Liker 3
Skrevet
PostmannPat skrev (1 minutt siden):

Det er tragisk.. I tidligere jobb var det innimellom jeg var på jobb med feber. Men ikke i helsevesenet. Da ble terskelen min lavere. 

God bedring! :) 

Ja veldig.. det er mangel på folk og da er det visst bedre vi er på jobb selv om vi kan smitte andre .. tusen takk 🙂

Skrevet

Hvis man føler seg syk, så er man syk.

Skrevet
Nowayback skrev (1 minutt siden):

Hvis man føler seg syk, så er man syk.

Jeg har jo liksom ingen andre symptomer enn at jeg ikke føler jeg helt topp. Ikke feber, ikke vondt i halsen.. syns det er vanskelig, føler jeg skulker jobb om jeg ikke har feber 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er utelukket at jeg går på jobb med feber! Ellers kommer det an på yrket, jeg har et fysisk yrke og hvis kroppen " streiker " med vonde ledd som blir verre ved jobb så blir jeg hjemme. Og med sykdomsfølelse i kroppen så har man ingenting på jobb å gjøre. 

Anonymkode: 3aeea...709

Skrevet
Abra skrev (10 timer siden):

Hvis jeg ikke fikk brukt CPAP-maskinen av ulike årsaker så ringte jeg meg inn ‘syk’. 

😳, de må være misbruk av et altfor snilt system som vi har i dette landet

Skrevet
Anonym-bruker skrev (9 timer siden):

Jeg har jo liksom ingen andre symptomer enn at jeg ikke føler jeg helt topp. Ikke feber, ikke vondt i halsen.. syns det er vanskelig, føler jeg skulker jobb om jeg ikke har feber 

Ja men den følelsen er helt rett den😉

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på jobb hvis jeg klarer. Tar et par paracet og holder ut. 

Er jeg i fare for å smitte "svake" mennesker, holder jeg meg unna og gjør andre arbeidsoppgaver om mulig. Ellers holder jeg ut og ligger heller som et slakt hjemme etter jobb. 

Jeg har høy terskel for å melde meg syk fra jobb. 

Anonymkode: 9f21d...e5b

Skrevet
Soft mann skrev (10 minutter siden):

😳, de må være misbruk av et altfor snilt system som vi har i dette landet

Jeg fikk ikke lov å møte på jobb som bussjåfør hvis ikke CPAP hadde blitt brukt. Ble 100% sykemeldt når det ble oppdaget at jeg har over 50 pustestopp i timen. Ble ikke friskmeldt før jeg kunne bevise at behandling var effektiv. 

Du vil vel helst ha en uthvilt bussjåfør?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...