AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:24 #1 Skrevet mandag kl. 18:24 Er nødt til å ta buss med baby på 3 mnd. Bør jeg velge vognbag eller bilstolen med adapter? Erfaringer? Anonymkode: e6a2f...191
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:26 #2 Skrevet mandag kl. 18:26 Hva slags buss er det? Om det er langt og bussen har 3punktssele er nok beltefestet babystol best. Men usikker på plass, mulig det er for kort til setet foran? Anonymkode: 81f5d...8dd 1
mommyaka Skrevet mandag kl. 19:07 #3 Skrevet mandag kl. 19:07 Bybuss. Vogn med bag. Dere skal vel sikker gå litt etterpå 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:33 #4 Skrevet mandag kl. 19:33 Litt vanskelig å si uten at du sier hva slags buss det er snakk om Anonymkode: f7d66...91e 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:46 #5 Skrevet mandag kl. 19:46 Bybuss det er snakk om. TS Anonymkode: e6a2f...191
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:52 #8 Skrevet mandag kl. 19:52 De fleste bruker vogna, ja, men jeg kjenner selv til et tilfelle hvor vogna veltet da bussjåføren tok en krapp sving i en rundkjøring. Det gikk heldigvis bra med babyen pga. morens raske refleks. Men ikke å anbefale. Anonymkode: bde63...c6b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:54 #9 Skrevet mandag kl. 19:54 Hadde tatt bilstol, hvis vogna velter eller bussen bråbremser kan babyen fly rett ut 😨 I bilstolen er hvertfall babyen sikret med seler og veltebøyle (du må la den stå oppe) hvis vognen skulle velte… Anonymkode: adeda...24a
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:04 #10 Skrevet mandag kl. 20:04 Hvis du skal ta buss i feks Oslo er det ikke belter i bybussen, så da hjelper ikke bilstol. Alle bruker vogn eller bæresele. Anonymkode: 457ab...0d4 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:07 #11 Skrevet mandag kl. 20:07 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du skal ta buss i feks Oslo er det ikke belter i bybussen, så da hjelper ikke bilstol. Alle bruker vogn eller bæresele. Anonymkode: 457ab...0d4 Hun spør om hun skal bruke bagdel eller bilstol på vogna.. Anonymkode: adeda...24a
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:15 #12 Skrevet mandag kl. 20:15 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva slags buss er det? Om det er langt og bussen har 3punktssele er nok beltefestet babystol best. Men usikker på plass, mulig det er for kort til setet foran? Anonymkode: 81f5d...8dd Sikkerhetsbeltene i bussen er vel ikke lange nok? Da jeg var gravid var jeg ekstra nøye med å bruke sikkerhetsbeltet, men det var ikke akkurat god lengde på det. Når man beltemonterer en bilstol må beltet dras ganske langt ut. Anonymkode: 7044e...b30
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:24 #13 Skrevet mandag kl. 20:24 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): De fleste bruker vogna, ja, men jeg kjenner selv til et tilfelle hvor vogna veltet da bussjåføren tok en krapp sving i en rundkjøring. Det gikk heldigvis bra med babyen pga. morens raske refleks. Men ikke å anbefale. Anonymkode: bde63...c6b Høres ut som moren ikke hadde festet vogna med selene som er for dette formålet? Anonymkode: 24078...147 3
monican94 Skrevet mandag kl. 22:15 #14 Skrevet mandag kl. 22:15 om du skal være lenge borte bag da baby ikke skal være for lenge i stol. ha evt baby i bæresele på bussen om du ikke syns i bagen er trygt. Vogna kan settes fast med belte btw
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:24 #15 Skrevet tirsdag kl. 17:24 Jeg har alltid en hånd på vogna når jeg tar buss. Med liten baby som ligger i bagdelen er det lurt å ha lukket det trekket på bagdelen og ha kalesjen oppe, det minimerer sjansen for at babyen flyr ut av vogna hvis bussen kræsjer. Anonymkode: 1c08a...8bb
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:03 #16 Skrevet tirsdag kl. 18:03 Takk for svar. Jeg tenker at det kanskje er tryggest å sette bilstolen på vogna, da er baby fastspent. ts Anonymkode: e6a2f...191
AnonymBruker Skrevet i går, 06:24 #17 Skrevet i går, 06:24 AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 21.52): De fleste bruker vogna, ja, men jeg kjenner selv til et tilfelle hvor vogna veltet da bussjåføren tok en krapp sving i en rundkjøring. Det gikk heldigvis bra med babyen pga. morens raske refleks. Men ikke å anbefale. Anonymkode: bde63...c6b En bør feste vogna med sikkerhetssele, det gjør vi når vi er på bussen med rullestolen. Anonymkode: f54b7...faf 1
Yoshi Skrevet i går, 10:31 #18 Skrevet i går, 10:31 Husk at bilstol ikke skal brukes i lengre tid om gangen. Busser har plass til barnevogn for en grunn. Det er helt normalt å reise med barn i vogn på kollektivtransport. En bilstol er laget for å være kollisjonssikker, ikke veltesikker så om du er redd for at vognen velter, så velter i hvertfall en bilstol på hjul. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå