Gå til innhold

Kul i brystet, ventetid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har oppdaget en kul i ene brystet, vært hos fastlegen og blitt henvist til sykehuset for videre undersøkelse. Fikk forsåvidt raskt svar fra sykehuset, men det er over 2 mnd til jeg får komme dit. Er det vanlig med så lang ventetid? Jeg er så bekymret, og er skikkelig redd for at det er kreft…. 

Anonymkode: 9baa1...d52

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg og var litt lenge. Jeg fikk time etter halvannen uke. Kan du ringe de og si at dette er lenge og vente når man selvfølgelig er bekymret, så kanskje de kan ta deg inn på kort varsel hvis det kommer en avbestilling? 

Anonymkode: 2dcc1...7c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var gjennom det samme for omtrent et år siden. Måtte sjekke datoer, var hos fastlegen 11.10. og fikk time på sykehuset 15.11. Synes to måneder var lenge, men det er vel kø da? Er lov å ringe og si at man kan komme på kort varsel ved eventuelle avbestillinger!

Anonymkode: a8002...4e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring sykehuset og hør om det kan stemme. Evt hør igjen med fastlegen. 

Anonymkode: 05ab4...89b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da har ikke fastlegen sendt henvisningen riktig. Hvis han/ hun sender den som pakkeforløp skal du få tine raskt, tror det er innen 2 uker. 

Anonymkode: 22dc6...731

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres rart ut.

Fikk time etter i underkant av 10 dager hos Sykehuset Kalnes. 

Alle kulene viste seg å være vannfylte cyster for min del.

Var 31 år, uten kjente brystkreft-tilfeller i familien.

Anonymkode: 805c0...032

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener også jeg fikk innen to uker. Var heldigvis ingenting, håper det er det samme for deg ❤️

Anonymkode: fba91...23e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk time etter tre uker, var ikke kreft. De fleste kuler er ikke farlig, så det kommer jo an hvordan legen har beskrevet det. Du får ringe sykehuset og spørre om en time tidligere. 

Anonymkode: df191...753

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk time til mamografi 3 dager etter jeg var hos fastlegen med kul i puppen. Var helt ufarlig, noe de fleste kuler heldigvis er. Ring sykehuset, og forklar situasjonen. Masse lykke til 

Anonymkode: 322ed...f0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk tid etter 2 dager, 5 dager, to ganger 6 dager og to 7 dagers. 

Ja, jeg er veldig flink å lage snille bindevevsknuter, jeg har ikke plass til flere, men får beskjed om å sjekke om det kommer nye, nå har egentlig ikke puppene plass til flere kuler, og det er vanskelig å kjenne etter nye. 

Men du, 2 måneder var veldig lenge å vente! hør med legen/sjukehus om dette er reel ventetid, eller gå privat. 

Anonymkode: 9627f...977

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ventetiden er lengre hvis det er lav risiko for kreft, for å kunne prioritere dem med høy risiko først (legen kan ofte få mistanke om at den er godartet eller ondartet ut fra hvordan  den føles). Ung alder, glatt, velavgrenset kul som ikke sitter fast i brystvegg eller hud, har f.eks lav risiko. 

Anonymkode: aacd3...e01

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...