Gå til innhold

England

Gjest Gjest_oda_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heathrow er den største og ligger i London, Stanstead ligger heller ikke så langt fra London.

Endret av Night Owl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stansted er veldig grei, ligger rett utenfor London. Heathrow er gigantisk og får meg til å kaldsvette bittelitt, men ligger enda nærmere sentral-London. Undergrounden går dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Heathrow er hovedflyplassen, og svær. Den ligger en tyve minutter med t-banen fra sentrum.

Stansted er betydelig mindre, og er omtrent tre kvarters tid med toget fra sentrum (om jeg husker riktig).

Heathrow ligger sørvest for sentrum, Stansted nord-nordøst for sentrum. Dersom du skal reise mellom de to, bør du nok sette av et par timer ettersom du må inn til London og ut igjen. Tror ikke det går direktelinker mellom de to flyplassene, men dette er jeg ikke knallsikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blære ikke reg
Heathrow ligger sørvest for sentrum, Stansted nord-nordøst for sentrum. Dersom du skal reise mellom de to, bør du nok sette av et par timer ettersom du må inn til London og ut igjen. Tror ikke det går direktelinker mellom de to flyplassene, men dette er jeg ikke knallsikker på.

Jeg har lest i et forum at det vist nok skal gå buss mellom Heathrow og Stansted. Men er ikke sikker. Ta kontakt med en av flyplassene så for du vite det.

Ellers hvis du bare skal til London så er reisen fra flyplassen betraktilig billigere fra Heathrow en Stansted. For fra Heathrow kan du gå direkte på T-banen og kjøpe dagskort til 5 pund. Men skal du til Stansted så må du først ta tog til Liverpool Street Station inne i London som koster 160kr og så må du ha transport videre med buss, t-bane eller Taxi dit du skal, da det ikke ligger noen hoteller akkurat rundt Liverpool Street Station, ihvertfall ingen som er inntresante for turister

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maddy

Heathrow er størst, så Gatwick og etter det kommer Stanstead. Foretrakk faktisk Gatwick fremfor Heathrow når jeg flytta til England :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -eline-

Går buss mellom Stansted og Heathrow, National Express kjører hver time, tar ca 90 minutter og koster fra £26/return.

Har flydd endel til alle tre flyplassene og foretrekker Stansted og Gatwick framfor Heathrow. Heathrow er en lavla byggeplass som det er håpløst å finne fram på, og flyr du til Terminal 4 så må du regne med at flyet bruker en halv time-time på bakken før de får utdelt gate! *grøss* Har flydd dit to ganger og det samme skjedde begge gangene, sist så var flyet så sent at jeg mista siste bussforbindelse sørover så det var *så* nært at jeg måtte "overnatte" på enten Heathrow eller Waterloo (heldigvis har jeg snille venner...).

Fra Heathrow går det enten tog inn til London, tar 15 minutter og koster £14,50 en vei og £27/return, eller du kan ta undergrunnen som tar ca 35 min (inn til Piccadilly Circus), koster £4 for en enkeltbillett.

Skal du til Stansted må du ta Stansted Express fra Liverpool Street, tar 45 minutter og koster £25/return.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

ok, det ble stansted flyplass... så da må jeg beregne meg på å ta vanlig tog til liverpool street station, å så videre med buss eller taxi til midt i london ca.. hotellet vårt ligger rett ved oxford street nesten. noen som vet ca hvor mye det koster med taxi fra liverpool street station å til hotellet hvor vi skal da?? eller eventuelt buss om det er enkelt å få tatt, men hadde jo vert deilig å bare sette seg inn i en taxi.. ps. kan man stoppe taxiene der nede hvor som helst? strekke ut hånda sånn som i usa fks hehe.. eller er d sånn som i norge at de står på et spesielt sted ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
ps. kan man stoppe taxiene der nede hvor som helst? strekke ut hånda sånn som i usa fks hehe.. eller er d sånn som i norge at de står på et spesielt sted ???

Ja. Men sannsynligvis er det taxi rank utenfor Liverpool st station

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
ok, det ble stansted flyplass... så da må jeg beregne meg på å ta vanlig tog til liverpool street station, å så videre med buss eller taxi til midt i london ca.. hotellet vårt ligger rett ved oxford street nesten.

Du kan også ta Central line (rød linje) fra Liverpool Street station til Oxford Circus. Det er 4-5 stopp med tuben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
ok, det ble stansted flyplass... så da må jeg beregne meg på å ta vanlig tog til liverpool street station, å så videre med buss eller taxi til midt i london ca.. hotellet vårt ligger rett ved oxford street nesten. noen som vet ca hvor mye det koster med taxi fra liverpool street station å til hotellet hvor vi skal da?? eller eventuelt buss om det er enkelt å få tatt, men hadde jo vert deilig å bare sette seg inn i en taxi.. ps. kan man stoppe taxiene der nede hvor som helst? strekke ut hånda sånn som i usa fks hehe.. eller er d sånn som i norge at de står på et spesielt sted ???

Det finnes som regel mange taxier utenfor Liverpool street station. Bare å gå til første ledige i køen, eller strekk ut hånda hvis det kjører noen forbi. De med gult lys tent på taket er ledige. Det koster vel rundt £20 med taxi fra stasjonen til sentrum, litt avhengig av trafikk og tid på døgnet.

Det er også fullt mulig å ta buss til Oxford Street fra stasjonen, rute 23. Den er ganske populær så hvis det er midt i rushen kan det kanskje bli litt trangt med bagasje.. Jeg pleier som regel å ta bussen og det går veldig bra.

God tur til London!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...