Gå til innhold

Hissig forløp av kreft har virkelig skremt meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kan man egentlig få forståelse over hvordan hissig forløp av kreft kan skremme deg?  å være vitne til -og eneste omsorgsperson som stiller opp, bryr seg, støtter, trøster og skaffer hjelp er utrolig givende av kjærlighet, men jeg sitter igjen alene..

Jeg er rystet langt inn  sjelen av det jeg var på/så da jeg støttet min kjære mamma i noe som var ekstremt urettferdig, det skremmer meg faktisk.

Hvor kan jeg få hjelp?

Anonymkode: a07b3...b83

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor kan jeg få hjelp?

Fastlege, bedriftshelsetjenesten, familievernkontoret (ja, de tar også samtaler vedr. sorg og tap)

Anonymkode: 9ec3c...081

AnonymBruker
Skrevet

Kreftforeningen har likepersoner, både de som har vært, og er, syke selv, men også som er/har vært pårørende❤️

Anonymkode: cb872...13a

AnonymBruker
Skrevet

Men, tror dere noen der ute virkelig kan forstå hva jeg har opplevd og vært vitne til?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men, tror dere noen der ute virkelig kan forstå hva jeg har opplevd og vært vitne til?

Absolutt. Mange opplever det samme

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Absolutt. Mange opplever det samme

Jeg har aldri lest en historie om det tidligere (  i avis o,l ) bare litt kommentarer på facebook under kreftforeningen

Man leser gjerne om historier om de som overlever, får spesialiserte medisiner / immunterapi o,l - noe som er fantastisk flott på alle måter!!!

Men det finnes også oss som står i helt ekstreme livssituasjoner og så er det forventet at vi skal jobbe i tillegg, som om folk ikke forstår hva du egentlig har sett, opplevd, vært vitne til og levd gjennom sammen med den du elsker mest i hele verden.

Jeg sliter skikkelig

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvilke kreft det er snakk om ? 

Anonymkode: c7660...6ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har aldri lest en historie om det tidligere (  i avis o,l ) bare litt kommentarer på facebook under kreftforeningen

Man leser gjerne om historier om de som overlever, får spesialiserte medisiner / immunterapi o,l - noe som er fantastisk flott på alle måter!!!

Men det finnes også oss som står i helt ekstreme livssituasjoner og så er det forventet at vi skal jobbe i tillegg, som om folk ikke forstår hva du egentlig har sett, opplevd, vært vitne til og levd gjennom sammen med den du elsker mest i hele verden.

Jeg sliter skikkelig

Da er nettopp Kreftforeningen sine likepersoner noe for deg!❤️

Anonymkode: cb872...13a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg sliter skikkelig

Da tar du kontakt med fastlege/kreftforeningen.

Anonymkode: 94510...1b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange som har opplevd det samme som deg, men alt skrives ikke om. 

Jeg mistet mannen min til kreft, - har verken søsken, eller foreldre i live lenger. Må si at det å miste en ektefelle er verre enn å miste noen av de andre. Barn er vel det verste å miste.

Ta kontakt med Kreftforeningen eller kreftkoordinator i kommunen din. Anbefaler absolutt å snakke med likepersoner. De er de eneste som VIRKELIG forstår. 

Anonymkode: 565b9...e61

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Mange som har opplevd det samme som deg, men alt skrives ikke om. 

Jeg mistet mannen min til kreft, - har verken søsken, eller foreldre i live lenger. Må si at det å miste en ektefelle er verre enn å miste noen av de andre. Barn er vel det verste å miste.

Ta kontakt med Kreftforeningen eller kreftkoordinator i kommunen din. Anbefaler absolutt å snakke med likepersoner. De er de eneste som VIRKELIG forstår. 

Anonymkode: 565b9...e61

Mamma hadde en kreftkordinator, hun snakket ikke til meg og snakket til min mor som om hun var et lite barn.

Det var en sjelden krefttype så det er vel som å lete etter en nål  i en høystakk.

Tusen takk til alle som har svart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...