Gå til innhold

Dere som er hjemmeværende, bytter dere klær daglig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

byttet det som lukter, flekker og undertøy som truse og sokker. Som regel brukte jeg bukse og genser i 3-5 dager om gangen. Men skiftet gjerne en ekstra gang dersom jeg visste jeg skulle ut på noe, ett møte eller oppholde meg ute blandt folk. Dusjet hver dag. 

Anonymkode: c4ac4...20b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber for det meste hjemmefra. 

Jeg kan gjerne gå i samme hjemmeklær noen dager på rad. Det eneste er, at jeg ikke liker å ta på meg skitne/brukte klær etter jeg har dusjet. Og jeg liker å dusje. Men det er jo noen dager jeg ikke skal ut, hvor jeg bare ruller ut av senga og tar på meg akkurat det samme jeg hadde på meg dagen før. 

Jeg bor jo alene også, så om jeg begynner å stinke hest så plager det ingen 😂 

Anonymkode: fc5ad...df4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Byttet overdel, sokker og undertøy hver dag. Brukte samme bukse flere dager på rad.

Anonymkode: 67375...e1d

Skrevet

Jeg skifter opptil 4 ganger pr dag.

AnonymBruker
Skrevet

Er stort sett bare hjemme, og det eneste jeg (nesten) alltid bytter hver dag er truse. Er ikke plaget av svette, så sokker eller strømpebukse kan også brukes to-tre dager før vask. BH nesten en uke. Andre klær etter behov.

Anonymkode: fd61e...aca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i permisjon med baby og bruker klærne flere ganger med mindre de har flekker eller lukter. Skifter til noe penere de gangene jeg skal ut av huset. Enkelte dager hvor jeg bare er hjemme tar jeg aldri av meg pysjen, andre dager skifter jeg til noe annet når jeg står opp. Har aldri dusjet daglig, så det gjør jeg ikke nå heller - hver annen eller tredje dag holder. Lukter ikke vondt og ser stelt ut - børster alltid håret, vasker ansiktet o.l. hver dag.

Anonymkode: e3250...150

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke - bortsett fra truser og sokker som byttes hver dag. Jeg bruker omtrent kun ull (t-skjorter, BH og gensere), og de kan brukes i mange dager med bare lufting, bukser er ull, lin eller bomull. Dusjer ikke hver dag heller - vasker meg med klut. Aldri fått en klage fra noen, ikke samboer heller.

Anonymkode: 4f9d5...7bc

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er stort sett bare hjemme, og det eneste jeg (nesten) alltid bytter hver dag er truse. Er ikke plaget av svette, så sokker eller strømpebukse kan også brukes to-tre dager før vask. BH nesten en uke. Andre klær etter behov.

Nei du, sokkene dine kan ikke brukes mer enn en dag selv om du tror du ikke er plaget av svette...

Anonymkode: e3f1c...76d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Nei du, sokkene dine kan ikke brukes mer enn en dag selv om du tror du ikke er plaget av svette...

Jo du, til hjemmebruk går det veldig fint med mindre jeg har tråkket på noe som setter flekker da.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ikke meg du svarer men hvordan tror du at du kan bestemme det? 

Anonymkode: 32766...b52

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jo du, til hjemmebruk går det veldig fint med mindre jeg har tråkket på noe som setter flekker da.

De lukter etter en dags bruk.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ikke meg du svarer men hvordan tror du at du kan bestemme det? 

Om du skal ta ting så bokstavelig, så må du nok finne deg et spesialisert forum for autister, og ikke et generelt forum for allmennheten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De lukter etter en dags bruk.

Om du skal ta ting så bokstavelig, så må du nok finne deg et spesialisert forum for autister, og ikke et generelt forum for allmennheten. 

Og du generaliserer! "De lukter etter en dags bruk" ,ikke alle har kroppslukt som deg! 

Når man er hjemme bruker man ikke tette sko og da blir man heller ikke så svett. Kanskje sitter man i ro hele dagen. Og hvem plager det i såfall om man bare er hjemme. Hvorfor bryr du deg så sterkt? Rart! 

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og du generaliserer! "De lukter etter en dags bruk" ,ikke alle har kroppslukt som deg! 

Når man er hjemme bruker man ikke tette sko og da blir man heller ikke så svett. Kanskje sitter man i ro hele dagen. Og hvem plager det i såfall om man bare er hjemme. Hvorfor bryr du deg så sterkt? Rart! 

Jo, sokker lukter alltid etter en dags bruk. Det er godt mulig du ikke lukter lukten selv, men sokker lukter.

Jeg bryr meg ikke om du pisser og driter i sofaen, og smører deg inn i det. Bare ikke lat som at det ikke lukter fordi du ikke bryr deg. Det var tross alt den implisitte påstanden for de som ikke har på seg skylapper på KG.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo, sokker lukter alltid etter en dags bruk. Det er godt mulig du ikke lukter lukten selv, men sokker lukter.

Jeg bryr meg ikke om du pisser og driter i sofaen, og smører deg inn i det. Bare ikke lat som at det ikke lukter fordi du ikke bryr deg. Det var tross alt den implisitte påstanden for de som ikke har på seg skylapper på KG.

Ullsokker lukter i hvertfall ikke etter én dags bruk, med mindre man har tråkket rundt i sure sko dagen lang, eller har illeluktende føtter. Om jeg bare er inne en hel dag, kan jeg gjerne bruke ullsokkene mine dagen etter også. 

Anonymkode: 829bb...c14

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er i full jobb. Gjorde det samme når jeg var sykemeldt og når jeg var i barselspermisjon eller ferier. Jeg dusjer annenhver dag, og prøver å time treningen til å passe til det. Om det ikke passer, så dusjer jeg etter trening.

Skifter sokker og truse hver dag. Resten vaskes når det lukter eller får flekker. Som ofterst blir det annenhver dag for tskjorter/singlet, og hver 3-4 dag for gensre. Bukser kanskje en gang i uken? Kan veksle på to bukser i en uke eller to feks, så det ikke ser ut som jeg går med det samme hver dag. Har en ganske kjedelig og basic garderobe, så å veksle på noen plagg går helt fint. 

Anonymkode: c9cc5...1b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan fint bruke samme genser/topp i flere dager hvis den ikke blir skitten? Samme om jeg er hjemme eller på skole/jobb. Men oftest bytter jeg litt på for syns skyld, så selv om den ikke vaskes i mellom har jeg kanskje på en annen genser tirsdag, og så på onsdag den samme som på mandag.

Jeg går ikke rundt i klær som lukter eller med flekker enten jeg er alene eller ute.

Dog orker jeg sjeldent å fikse håret om jeg bare er hjemme alene. Det blir mest en knute på toppen av hodet. Hvis jeg skal ut pleier jeg å flette eller til og med føne og style det. (men det skjer jeg går med bare en knute da også - knute er veldig enkelt og praktisk og ser jo helt ok ut).

Hilsen ufør som i perioder jobber litt eller studerer litt, men altså er mer hjemme enn de fleste.

Anonymkode: ee0b2...2f7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er i foreldrepermisjon. Går som regel rundt 2 overdeler om dagen pga at det blir flekker. Bukser hiver jeg til vask når de ikke er ren lengre, f.eks at de har en flekk osv. Jeg bruker gjerne joggebukse når vi er hjemme og den kan jeg bruke mange dager (vi er ofte på farten noen timer per dag så det blir gjerne joggebukse morgen og kveld), og så har jeg andre bukser jeg bruker når vi er ute.

Anonymkode: bdc3e...8a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Helt riktig. Hjemme går jeg bare enten med tynne knestrømper eller i sokkelesten hele dagen. Sitter mer en jeg går, og det blir det 0 svette eller lukt av. Hvem som helst kan komme å lukte. Hele dagen ute i joggesko kan derimot bli noe annet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg jobber både hjemme og ute. Noen plagg må skifter hver dag, noen kan brukes i et par dager, noen kan brukes ganske mange ganger. F.eks. gidder jeg virkelig ikke å vaske generelt jeg har brukt over en t-skjorte etter hvert bruk - de kan brukes ganske mange ganger. Eller veldig løse klær - de får lite svette på seg, og bruker jeg de hjemme blir de også lite skitne (barna er hovedårsaken). 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør som deg. Det er også best for miljøet å ikke vaske klær for ofte. Jeg bytter undertøy hver morgen og etter trening/bading, men bukser og overdeler kan jeg bruke flere dager. 

Anonymkode: dd510...bf4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...