Gå til innhold

Dere som er hjemmeværende, bytter dere klær daglig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er hjemmeværende av en eller annen grunn (permisjon, sykemeldt, småbarn osv) bytter dere klær daglig?? 

Vi er i småbarnsfasen og jeg vil være et par år hjemme med barna. Da vi hadde baby og jeg ammet måtte overdelen settes til vask daglig mens buksen kunne jeg bruke flere ganger.  

Nå som den amme perioden er over hender det jeg går med samme Tskjorte/overdel 2-3 dager før jeg bytter. 

Er dette innafor ? Hva mener dere?

Anonymkode: 8cad2...bca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vært sykemeldt en liten periode. Den første uka gikk jeg i de samme klærne nesten hver dag. Det var nok sjokket, smerten og redselen som satt i meg. Klarte å gjøre svært lite. 

De neste ukene dusja jeg og skiftet klær hver dag. Måtte ha en form for normalitet i hverdagen, komme tilbake i rutiner og litt hverdag igjen. 

Da jeg var i permisjon dusja og skifta jeg hver dag. Var ute blant folk stort sett hver dag, eller hadde besøk, var med familie eller på reise. Om du ikke er med andre mennesker så kan du vel gå i samme overdel i flere dager. 

Anonymkode: b9499...4fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke stinker er det selvfølgelig innafor! Jeg kan gå med det samme antrekket i flere dager, noen ganger bruker jeg en genser f.eks en dag og så noe annet et par dager før jeg tar på meg den første genseren igjen.

Anonymkode: cf3f8...f55

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her må alle tenke seg om hva de svarer for det sitter troll klar med "spyfjes"og "grisenavn"til den som ikke skifter klær ti ganger om dagen. 

Anonymkode: 32766...b52

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg har nok litt lavere grense for å bruke et plagg en dag ekstra hvis jeg uansett ikke skal noe sted eller treffe noen, men jeg brukte klær mer enn én dag da jeg var i jobb også. De færreste plagg må vaskes etter hver gang. 

Endret av Daria
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber hjemmefra, og skifter selvsagt ikke bare for å skifte. Jeg skifter gjerne hvis jeg skal ut av huset, mest sannsynlig hvis jeg får besøk også, men det er mest fordi jeg har en tendens til å kle meg veldig komfortabelt hjemme.

Anonymkode: b88df...cb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS HER

glemte å Legge til at jeg sover ikke med klær. Og jeg dusjer daglig så jeg lukter ikke

Anonymkode: 8cad2...bca

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bytter klær hver dag, overdeler og truser. Bukser kan jeg bruke noen dager. Dusjer hver dag. Om en er pensjonist som meg, trenger en ikke forfalle! Er  hjemme for det meste, men går ut hver dag, butikk eller tur. Samme om jeg er på ferie i inn eller utland.

Anonymkode: abc99...651

AnonymBruker
Skrevet

Skifter selvfølgelig undertøy hver dag. Men bukser og gensere er det rart å vaske etter en dag, uansett om man om man går på jobb eller ei. 

Anonymkode: b667e...cfb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel se etter flekker,  og kjenne etter lukt? Mange klær kan jo fint bare luftes litt etter bruk.

Anonymkode: 7a2d6...e1c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber fra hjemmekontoret; 

Skifter undertøy to ganger om dagen. (men trener da som regel en gang om dagen) 

Skifter topp og singlet hver dag. 

Kan bruke bukse to-tre dager på rad (som regel sort tights). 

Varmere overdeler bruker jeg til det søles. 

Anonymkode: ff137...141

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Bytter selvfølgelig undertøy, men hjemmeklær bruker jeg flere dager i strekk. Henger de opp på en knagg. 

Dusjer hver dag da, og bruker deodorant.

Anonymkode: 51eff...bb6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skiftet ikke bukse eller genser hver dag i jobb, og heller ikke nå. Klærne er rene når jeg tar dem på om morgenen, eller rene nok. Hvis jeg bare skal være hjemme alene, aksepterer jeg noen flekker.

Anonymkode: 6cca7...1b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uføretrygdet og dusjer og sminker meg, og tar på meg rene klær hver dag. Jeg tar også på meg parfyme. Jeg tror det er viktig, for livet som isolert og uten venner kan gjøre en utsatt for depresjon. Så jeg later som alt er som før.

Kanskje det er noe du bør ha i bakhodet ts? At du har en slags rutine for å føle deg bra? For hvis du oppdager at du har gått i samme klærne i flere dager på rad kan du bli obs på at tungsinn har sneket seg på deg. 

Men hvis du er mentalt sterk er det ikke så viktig. Kanskje det kan føles litt befriende også? Jeg syntes det var godt å være litt uflidd og skitten når jeg hadde en etterlengtet fridag. Neste som å være på hyttetur (de uten vann og strøm).

Anonymkode: 53d03...78e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør og hjemme. Dusjer hver dag, om jeg ikke er ekstremt dårlig. Det er viktig for meg å føle meg fresh. Skifter overdel og truser daglig. Bukser bruker jeg ofte 4 - 5 dager 

Syns ikke man skal bli sløv med å stelle seg og kle seg selv om man "bare" er hjemme, og ikke skal ut av huset. Det er viktig for selvfølelsen å kle seg ok, sminke seg litt og ha god hygiene. De dagene jeg er veldig dårlig subber jeg rundt i kosebukse og usminket, men da trives jeg ikke med meg selv. Jeg er heldig, og har en mann som er raus med komplimenter, og det er hyggelig for meg å få høre at jeg er fin.

Anonymkode: bf26d...b23

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer og skifter truse og sokker hver dag uansett. Men har "koseklær" som jeg kan gå i flere dager på rad. Når jeg kommer hjem fra jobb så skifter jeg til koseklærne.

Anonymkode: 9148e...6ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber ut fra hjemmekontor. Dusjer de dagene jeg trener ( 4-5 dager i uka) sitter mye i online møter så sminker meg hverdag og  skifter overdel, vasker ikke etter kun en dag men bytter på. Buksa kan jeg fint bruke i flere uker 

Anonymkode: e5d3b...fa6

AnonymBruker
Skrevet

Bytter undertøy, sokker og t-skjorte hver dag. Overdel og bukser kan brukes flere ganger før vask, avhengig av svetting, søl osv. Jeg henger fx opp jeans for å lufte dem - de skal tross alt ikke vaskes så ofte.

Anonymkode: e3f1c...76d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjemmekontor foregår uten bukse og genser, med mindre det er Teams-møte. Blitt mindre slitasje på klærne :) 

Anonymkode: 89157...d47

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bytter undertøy, sokker og t-skjorte hver dag. Overdel og bukser kan brukes flere ganger før vask, avhengig av svetting, søl osv. Jeg henger fx opp jeans for å lufte dem - de skal tross alt ikke vaskes så ofte.

Anonymkode: e3f1c...76d

Samme her, bytter undertøy og dusjer hver dag, men kan bruke de samme klærne lenge om de ikke er spesielt skitne eller svette. 

Anonymkode: cdf2f...fbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...