Brudulja Skrevet 27. mars 2006 #1 Skrevet 27. mars 2006 Siden det snart kommer en liten en, er jeg nødt til å gå til anskaffelse av bil! Verken jeg eller mannen har peiling på biler (mannen har ikke førerkort en gang). Har noen av dere en bil å anbefale? Vi må vel ha en stasjonsvogn tipper jeg. Har ikke lyst å bruke noe særlig mer enn 100 000 kr. Er det noen merker man bør styre unna? Og ang km stand: Hvor langt er det greit at en bil har kjørt? Blir veldig glad for svar
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #2 Skrevet 27. mars 2006 kan godt styre unna alt av franske merker. italienske,hyunday e.l, britisk, amerikansk, kia, ford,opel,seat. ellers skulle vel det være greit
Gjest Ikke så bilkyndig, men.. Skrevet 27. mars 2006 #3 Skrevet 27. mars 2006 Jeg har selv Seat, og er kjempefornøyd. Eneste som er dumt med dem er at det er et dårlig forhandlernett.. Gå for Skoda! Er i VW systemet, bra kvalitet til ok pris. Lykke til!
T.S Skrevet 27. mars 2006 #4 Skrevet 27. mars 2006 kan godt styre unna alt av franske merker. italienske,hyunday e.l, britisk, amerikansk, kia, ford,opel,seat. ellers skulle vel det være greit ← For noe vas. Det kommer veldig an på alder på bilen, tidligere eier etc.
Gjest Fantus Skrevet 27. mars 2006 #5 Skrevet 27. mars 2006 kan godt styre unna alt av franske merker. italienske,hyunday e.l, britisk, amerikansk, kia, ford,opel,seat. ellers skulle vel det være greit ← Ikke enig. Du kan få en veldig bra Citroën til 100 000 kr. Hvis dere kjøper bruktbil privat og ikke gjennom forhandler, ta bilen med på en NAF-test før dere kjøper så er dere sikker på at det ikke er no galt med den. Og sjekk nøye at det ikke er noen heftelser ved bilen (gamle bøter og sånn).
Abr@xas Skrevet 28. mars 2006 #6 Skrevet 28. mars 2006 Les om testede biler: http://www.mylder.no/ap/guide/views/3596
Trillian Skrevet 28. mars 2006 #8 Skrevet 28. mars 2006 Muligens ikke så mye hjelp dette her --- men når vi kjøpte bruktbil for en stund siden, fant mannen sider på nettet (fra biltilsynet eller noe lignende kanskje?) med lister over årsmodeller og hvor mange feil disse i gjennomsnitt ble meldt inn med. Det nytter ikke å bare holde seg til merke - modell og årsmodell kan ha vel så mye å si.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #9 Skrevet 28. mars 2006 Jeg ville sett etter Toyota. De er nokså dyre brukt, men veldig holdbare biler (forutsatt ok behandling, selvsagt); motoren går for å være "evigvarende". Vi kjøpte en Toyota corolla (?) 96-modell i høst og er veldig fornøyd med den. Ikke så fancy biler, men til å stole på. Ellers; jo nyere, jo tryggere.
liv Skrevet 28. mars 2006 #10 Skrevet 28. mars 2006 Toyota Avensis fra rundt 2000 burde ligge på ca deres pris. En bra og sikker bil.
Gjest Hippopotamus Skrevet 28. mars 2006 #11 Skrevet 28. mars 2006 Ikke enig. Du kan få en veldig bra Citroën til 100 000 kr. Hvis dere kjøper bruktbil privat og ikke gjennom forhandler, ta bilen med på en NAF-test før dere kjøper så er dere sikker på at det ikke er no galt med den. Og sjekk nøye at det ikke er noen heftelser ved bilen (gamle bøter og sånn). ← Problemet er vel ikke bare hva du kan få for 100 000, men hvor mye det koster å reparere etterpå, for det må man av og til. Da kommer franske biler fryyyyktelig dårlig ut.
Anna B. Skrevet 28. mars 2006 #12 Skrevet 28. mars 2006 Vi kjøpte Mitsubitshi, siden vi heller ikke har peil på bil. Har aldri *bank i bordet* hatt noen problemer av noe slag, selv om den faktisk snart er 10 år... Jeg ville kjøpt japansk - Toyota eller Mitsubitshi
Gjest Gjest_Daisy_* Skrevet 28. mars 2006 #14 Skrevet 28. mars 2006 Jeg ville også sett etter en Toyota. Fine biler, og lite feil
Xora Skrevet 28. mars 2006 #15 Skrevet 28. mars 2006 Henger meg på Toyota-bølgen her. Min far har hatt 3 brukte toyota'er uten trøbbel - nå kjøpte han seg ny Toyota. Jeg har Toyota nr 2 og bror har hatt 3. De går og går til rusta tar dem omtrent og de får veldig god omtale hos bruktbil-butikker etc. Ang. km.stand så kommer det litt an på. F.eks kjøpte jeg min for 2,5 år siden, en 94-modell corolla og den sto da på 160 000 og jeg gav 55.000 for den. Så kanskje en 1998-modell eller nyere som har gått rundt 100 000 vil være noe dere kan få tak i til den prisen? Lykke til med bilkjøp. Hilsen fornøyd Toyota-bruker.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #16 Skrevet 28. mars 2006 Uansett hvilket merke du ender med til slutt. Sjekk at det ikke er heftelser på bilen. Det kan du gjøre på nett eller sms til brønnøysundregistrene.
Brudulja Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #17 Skrevet 28. mars 2006 Tusen takk for svar alle sammen Får se hva vi lander på etterhvert! Mange var enige om at Toyota var et bra valg i alle fall.
Gjest -eline- Skrevet 28. mars 2006 #18 Skrevet 28. mars 2006 Jeg har strengt tatt ikke peiling, har ikke lappen engang, men min kjære sverger til Subaru... Men han sier og at dersom han ikke skal ha Subaru så blir det Toyota.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå