womanpower Skrevet 27. mars 2006 #1 Skrevet 27. mars 2006 Hei! Håper dere med erfaringer kan hjelpe meg Tidligere trodde jeg at jeg hadde blandingshud men tok feil, var fuktfattig/sensitiv/uttørket hud. Men orker ikke å bruke masse penger på dyre produkter....... Jeg bruker nå for tiden vichy thermal 2 som er veldig god, følte at jeg fekk mer sorte prikker. skal prøve i en stund til. så lurer på hva andre alternativer har jeg? bør være - masse fukt - lite eller ingenting fett pga hvis for mye fett så får mye kviser og sorte prikker - ikke parfyme, alkohol eller mineralojle. Reagere på parfyme, får tørre røde utsletter, klør som f***....... flasser av.... har sorte prikker på haka og nesa mi... :/ hadde vært supert om dere vil hjelpe etter deres erfaring eller hørt om noen produkter f.eks dr.hauschka, grainer osv? :D
Gjest Gjesta Skrevet 27. mars 2006 #2 Skrevet 27. mars 2006 Siden du vil ha uten mineraloljer, er utvalget begrenset: *Flytende dagkrem (den heter det!) fra Dr. Hauschka, eventuelt kvedekremen *Skin Smoothing Cream eller Active Moist fra Dermalogica
womanpower Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2006 Siden du vil ha uten mineraloljer, er utvalget begrenset: *Flytende dagkrem (den heter det!) fra Dr. Hauschka, eventuelt kvedekremen *Skin Smoothing Cream eller Active Moist fra Dermalogica ← men dr. hauschka inneholder vel parabener? ........
Gjest gjest1 Skrevet 27. mars 2006 #4 Skrevet 27. mars 2006 Dr.H inneholder ikke parabene så vift jeg vet. Det er derfor produktene derfra skiller seg kan oppføre seg litt rart hvis de blir gamle. Dr.H har også en nydelig rensemelk som er super til å roe ned sensitiv og fuktfattig hud. Du får kjøpt små prøvetuber i denne serien, så det er forsøket verdt. Utifra kvalitet er produktene veldig rimelige.
Gjest Gjesta Skrevet 27. mars 2006 #5 Skrevet 27. mars 2006 Dr. Hauschka er ren naturkosmetikk, og bruker kun alkohol og eteriske oljer som konservering. Ergo ingen parabener. Det sies at du skal kunne spise produktene (ikke for at jeg har tenkt å prøve).
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #6 Skrevet 27. mars 2006 men dr. hauschka inneholder vel parabener? ........ ← Mineralolje og parabener er ikke det samme altså. Parabener er bare konserveringsmidler, mineralolje er paraffin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå