AnonymBruker Skrevet i går, 15:00 #1 Skrevet i går, 15:00 Noen banker er skikkelig strenge og gir meg bare 2,5 mill i lån, mens en annen mener at de kanskje kan gi nærmere 3 mill. Det er tydeligvis veldig store variasjoner. Hva er deres erfaring? Hvilke banker fikk dere lån i og hvilke banker var strengere? Rentenivået er omtrent likt. Anonymkode: 41cd9...8bd
AnonymBruker Skrevet i går, 15:11 #2 Skrevet i går, 15:11 Jeg fikk både mest lån og best rente hos min lokalbank. (altså ikke sparebank 1 *sett inn landsdel*, men den lille lokale banken med bare et par filialer) Jeg er LO-medlem men fikk faktisk bedre betingelser i min lokale bank en hva jeg fikk noen andre plasser. Fikk aldri finansieringsbevis men pratet med banken om hvilke hus jeg så på. (trenger ikke finansieringsbevis for å by. Megler ringer banken for å høre. Så ser dem ikke hva maks lånetilgang er) Kunne kjøpe dyrere hus med lokalbanken en hva jeg fik tilbud om hos større banker. Bedre renter fikk jeg også. Og jeg har et kontor jeg fysisk kan gå til om det er noe. Anonymkode: b4aaa...5c3
AnonymBruker Skrevet i går, 15:15 #3 Skrevet i går, 15:15 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk både mest lån og best rente hos min lokalbank Samme her Lokalbanken ga meg nesten 1 million mer i lån enn andre banker gjorde. Og jeg fikk svært god rente. Anonymkode: c8dee...1f9
AnonymBruker Skrevet i går, 15:28 #4 Skrevet i går, 15:28 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg fikk både mest lån og best rente hos min lokalbank. (altså ikke sparebank 1 *sett inn landsdel*, men den lille lokale banken med bare et par filialer) Jeg er LO-medlem men fikk faktisk bedre betingelser i min lokale bank en hva jeg fikk noen andre plasser. Fikk aldri finansieringsbevis men pratet med banken om hvilke hus jeg så på. (trenger ikke finansieringsbevis for å by. Megler ringer banken for å høre. Så ser dem ikke hva maks lånetilgang er) Kunne kjøpe dyrere hus med lokalbanken en hva jeg fik tilbud om hos større banker. Bedre renter fikk jeg også. Og jeg har et kontor jeg fysisk kan gå til om det er noe. Anonymkode: b4aaa...5c3 Det er ingen lokalbank her med egne filialer. Det er mange år siden det var slik her. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Samme her Lokalbanken ga meg nesten 1 million mer i lån enn andre banker gjorde. Og jeg fikk svært god rente. Anonymkode: c8dee...1f9 Er dette en typisk lokalbank på bygda? Anonymkode: 41cd9...8bd
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er ingen lokalbank her med egne filialer. Det er mange år siden det var slik her. Er dette en typisk lokalbank på bygda? Anonymkode: 41cd9...8bd Kan si at min er en typisk lokalbank. Men i en liten by. Og Lokalbanken jobber med å få folk tilbake til byen, så dem er veldig villig til å hjelpe tilbakeflyttere. Eller låne til unge førstegangskjøpere slik at dem blir igjen i byen. Du må for øvrig bo bra øde til om du ikke finner en Lokalbank enten fra Eika eller LOKALBANK i kjøreavstand. Om det ikke er en i bygda du bor i kanskje nabobygda har en? Ev nabokommunen? Anonymkode: b4aaa...5c3
Summeer Skrevet 52 minutter siden #6 Skrevet 52 minutter siden Men det er jo ikke alltid det er lurt å makse lånebeløpet da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå