Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei! Hjelpsomme og blide kjøpmenn/-damer og butikkansatte som holder orden i butikken og tar unna køen i kassen lyser det god arbeidsmoral av. Dette er folk som er dyktige i jobben sin og virkelig ingenting å se ned på. De aller fleste butikkansatte synes jeg fremstår som flinke folk.

Anonymkode: cb177...599

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Nei, det er de ikke.

Selvbetjeningskasser… :plystre:

Anonymkode: da8c6...5bb

Skal du finne varer i butikken, må det være ansatte der 🤡

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvorfor? 

Anonymkode: 5e5ca...afa

Jeg vet ikke egentlig. Jeg jobber jo selv også i et ufaglært yrke, så har ikke noe med at jeg ser ned på de eller føler meg bedre enn de. Er vel heller at det stort sett er veldig unge mennesker som har slike jobber.

Anonymkode: 5c0a4...9dc

Skrevet

Nei jeg har respekt for alle yrker, og alle som står opp og gjør en god jobb

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Er gift med en. Han har fagbrev, og tjener mer enn meg med 2 helsefaglige utdannelser. 

Anonymkode: 18f6f...9f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg vet ikke egentlig. Jeg jobber jo selv også i et ufaglært yrke, så har ikke noe med at jeg ser ned på de eller føler meg bedre enn de. Er vel heller at det stort sett er veldig unge mennesker som har slike jobber.

Anonymkode: 5c0a4...9dc

I byer og større steder kanskje men på mindre steder er butikkjobb en av de sikre. Og her jobber folk hele karrieren i butikk uten at noen syns det er rart . Mer voksne folk enn unge her jeg bor hvertfall. 

Anonymkode: 5e5ca...afa

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror ikke noe på at noen har snakket ned en bioingeniør 

Anonymkode: 43dd5...5c6

"Så du vil ikke være i pleie? Det trengs flere sykepleiere!"

"Så planen er å være offentlig ansatt, og leve på skattepengene fra oss i det private?"

"Er det ikke kjedelig å bare ta blodprøver hele dagen? Det hadde jeg aldri orket." 

"Valgte du jobben fordi du ikke kom inn på medisin?" 

"Du burde ha siktet på et fag som tilbyr ordentlig lønn."

"Du kaller deg ingeniør, men faget ditt har da ingenting med ingeniørarbeid å gjøre. Dere burde ikke kalle dere det."

"Av alle jobbene på sykehuset er vel din den man først kunne klart seg uten. Andre yrkesgrupper kan gjøre det samme."

"De fleste bioingeniører vurderer å slutte i yrket. Utrolig dumt å velge en jobb du ikke vil trives med på sikt." 

Blant kommentarene hun har fått fra pasienter, familie og andre. Vil du kalle det fremsnakking? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
sommerfugl154 skrev (7 timer siden):

Varer ankommer usortert på pall fra lastebil. Tror du har litt mye optimisme hvis du tenker at både levering- og lagersystemer kommer til å helautomatiseres med det første. 

«hvem som helst» kan heller ikke jobbe i butikk da det - tro det eller ei, er et ganske krevende yrke både fysisk og mentalt. Mye høyt tempo, stress, mange situasjoner som oppstår som skal løses på kort varsel, håndtering av alle mulige mennesker, mange tunge løft og flerfoldige tusen skritt om dagen. Det er faktisk ikke hvem som helst som klarer å stå i det over tid selv om «hvem som helst» kan klare å gjennomføre oppgavene 

Jeg har jobbet i butikk selv. Det var en drittjobb og man fikk til tider dritt fra kunder, men tungt og vanskelig var det ikke. Så jo, hvem som helst kunne hatt den jobben. 

Har jobbet på lager også (frukt og grønt). Det var fysisk tungt, men hvem som helst med en frisk rygg kan gjøre jobben.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har jobbet i butikk selv. Det var en drittjobb og man fikk til tider dritt fra kunder, men tungt og vanskelig var det ikke. Så jo, hvem som helst kunne hatt den jobben. 

Har jobbet på lager også (frukt og grønt). Det var fysisk tungt, men hvem som helst med en frisk rygg kan gjøre jobben.

Bare fordi du har den meningen betyr ikke at den er sann. For mange ER det vanskelig å stå i en type jobb som dette. Finnes flerfoldige eksempler på det, bare snakk med folk 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg ser ikke ned på dem. 

Og jeg er en fordømmende type som ser ned på mange for mangt. På grensen til misantrop.

Det er nok ikke for meg, da. Jeg har noen ganger misunnet de som sitter i kassen, fordi når de går hjem så har de ikke med seg jobben. Samtidig vet jeg det hadde kjedet meg i lengden. 

Folk er jo litt forskjellige på den der "jobbe for å leve, eller leve for å jobbe"-skalaen. Jeg trenger en veldig stimulerende og mentalt utfordrende jobb. Men man kan jo ha en lettere jobb og ha stimulerende hobbyer. 

Anonymkode: 51d38...707

• Liker 2
Skrevet

Helt ærlig, jeg ser ikke ned på butikkansatte. Det gjelder uansett type butikk. Jobbet selv i butikk i ungdommen og det er jo en helt grei jobb.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 16.42):

Jeg jobber på Coop og jeg har i samtaler med kunder opplevd litt nedverdigende kommentarer om yrket mitt. Her er dere helt anonyme og kan si hva dere tenker om meg som butikkmedarbeider, versus for eksempel en advokat. Tror dere vi er der vi er pga vi har tatt feil valg i livet? 

Anonymkode: 23851...2b7

Ser ikke ned på en butikkansatt og heller ikke opp til en advokat. En jobb er en jobb, samma hva! Samme med de som er hjemme, mye vi ikke vet!

Anonymkode: 75b94...cff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
sommerfugl154 skrev (1 time siden):

Bare fordi du har den meningen betyr ikke at den er sann. For mange ER det vanskelig å stå i en type jobb som dette. Finnes flerfoldige eksempler på det, bare snakk med folk 

Ja? Selvfølgelig er det vanskelig å stå i denne type jobb, det er jo derfor vi har valgt å ikke fortsette🤷‍♀️.

Det betyr ikke at jobben er krevende. Kjedelig, ensformig og dårlig betalt: ja. Krevende: Nei.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, den eneste jobben jeg ser ned på er parkeringsvakt. Håper alle parkeringsvakter brenner i h....

Anonymkode: 0a371...b05

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja? Selvfølgelig er det vanskelig å stå i denne type jobb, det er jo derfor vi har valgt å ikke fortsette🤷‍♀️.

Det betyr ikke at jobben er krevende. Kjedelig, ensformig og dårlig betalt: ja. Krevende: Nei.

Her motsier du deg selv

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
sommerfugl154 skrev (12 timer siden):

Her motsier du deg selv

Nei, det er du som ikke skjønner hva en krevende jobb er. Kjedelig er ikke det samme som krevende. 

Min nåværende jobb er krevende. Mye ansvar og til tider høyt press, men godt betalt, stimulerende og interessant. Alt som butikkjobben ikke var (for MEG, det kan jo hende andre synes det er superinteressant å stable varer)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2025 den 8.18):

For noen er det ekstremt krevende faktisk, jeg var en av dem. Ikke krevende fysisk, men definitivt psykisk. Nå har jeg en helt annen jobb, med mye mer ansvar, høyere krav til egentlig alt, men jeg slipper å gå på jobb og lure på hvor mye kjeft jeg kommer til å få for ting som er utenfor min kontroll. Folk er forskjellige, og hva som er krevende er subjektivt. 

Anonymkode: 0249e...8be

• Liker 2
Skrevet

Helt ærlig; jeg ser ikke ned på butikkansatte - men det er derimot en del kunder jeg ser ned på 😃

AnonymBruker
Skrevet

Man ser ned på dem i kassa, fordi de sitter på stolen . 

Anonymkode: 04d03...f6f

Skrevet

Helt ærlig så må jeg bare innrømme, og uten å nevne det offentlig at jeg aldri har sett ned på butikkansatte 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...