Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg jobber på Coop og jeg har i samtaler med kunder opplevd litt nedverdigende kommentarer om yrket mitt. Her er dere helt anonyme og kan si hva dere tenker om meg som butikkmedarbeider, versus for eksempel en advokat. Tror dere vi er der vi er pga vi har tatt feil valg i livet? 

Anonymkode: 23851...2b7

Nei. Herregud. Hvorfor skal jeg gjøre det?  Det hadde vært jævla slitsomt. 

Anonymkode: 4e523...fb8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på Coop og jeg har i samtaler med kunder opplevd litt nedverdigende kommentarer om yrket mitt. Her er dere helt anonyme og kan si hva dere tenker om meg som butikkmedarbeider, versus for eksempel en advokat. Tror dere vi er der vi er pga vi har tatt feil valg i livet? 

Jeg er så glad for at mennesker jobber i dagligvare (og andre butikker). Ikke noe gleder meg mer enn å komme inn i en butikk og se at folk liker å jobbe der.

Bonusssønnen min har fått jobb på Coop nå og svigermor mente han burde finne på noe bedre, han kan vel ikke jobbe i butikk resten av livet. Joda, det kan han sa jeg. Akkurat som du jobbet deltid i en barnehage og mannen din på et lager i hele sitt liv.

Jobb er jobb, det viktigste er at man trives. Hadde mye heller valgt en partner som jobber "på gulvet" enn i et advokatfirma. Jeg er selv arbeiderklasse og for meg er yrkesstolthet viktig. Uansett yrke. 

Anonymkode: 64773...81e

AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke! Alle yrker er viktige, og jeg har aldri skjønt meg på folk som ser ned på andre yrkesgrupper. 

Anonymkode: 54718...a2a

AnonymBruker
Skrevet

Tvertimot ; etter pandemien så er dere mine helter! Dere var ofte de eneste jeg snakka med om dagen og at dere var der og gjorde jobben og attpåtil med et smil, rørte meg ❤️ 

Men jeg vet at mange her prater dritt! For i et kommentarfelt er det lett å si at man beundrer og ikke ser ned på folk, i virkeligheten er det noe annet. Det vet jeg som renholder ; i et kommentarfelt sier du at vi er uunnværlig mens i RL behandler du oss som dritten under skoene dine. 

Anonymkode: 5e5ca...afa

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har jo vært butikkansatt selv. Også ser jeg aldri, aldri, aldri ned på folk som gjør ærlig arbeid og brødfør seg selv. Det er aldri et dårlig valg.

Anonymkode: 781c1...456

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ikke! Dere gjør en ærlig og redelig jobb.

Skrevet

Ikke i det hele tatt! Den som gjør det, projiserer sitt eget selvbilde på andre. 

Skrevet

Jobber i butikk selv, på 13. året nå. Jobber i kleskjede og er utrolig glad i jobben min. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvorfor i alle dager skulle jeg sett ned på dere?

Eneste jeg vet er at jeg aldri kunne jobbet i en Coop butikk selv siden jeg har kun hørt negativt fra folk som jobber eller har jobbet på gulvet der

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke ned på de, jeg har selv jobbet i butikk, men jeg kan fint innrømme at jeg stusser over de som jobber i kassen år etter år etter år, at de ikke ønsker noe annet. 

Anonymkode: 93b26...e32

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei så klart ikke

Anonymkode: 62cbc...7db

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på. Jeg skal ikke lyve og si at jeg synes fint om alle som jobber der. Det står stor respekt av de som yter god service selv på dårlige dager, som er vennlige og hjelper der det trengs, men de som snakker med kolleger og ikke gidder å se på meg når jeg spør om noe har jeg lite til overs for.

Anonymkode: d2ad8...f53

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ser da ikke ned på de. Vi alle trenger dere. Og jeg. og begge barna mine har jobbet i butikk.

Anonymkode: 5ab17...8fd

AnonymBruker
Skrevet

Slett ikke. Jeg har også jobbet i butikk i perioder. 

De eneste jobbene jeg ser ned på er selgerjobber, folk som ringer på døra eller på telefonen min og vil selge meg noe jeg ikke trenger. Ser ikke ned på folkene som jobber, da, for det er ikke SÅ stort utvalg av lavterskel-jobber der ute. Men synes det er en uting å bli pushet på noe når jeg sier nei, og de ikke vil gi seg.

Anonymkode: a5147...4b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva skulle vi gjort uten dere? Ærlig arbeid og en stor nødvendighet! Mer nødvendig enn mange konsulenter og direktører. 

Takk for jobben dere gjør.

Anonymkode: a6772...d9b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg setter pris på butikkansatte.

går heller aldri i selvbetjent betaling

Anonymkode: f6f46...6e1

Skrevet (endret)

nei, jeg respekterer alle som jobber og bidrar til fellesskapet på hvilken som helst måte de selv er komfortable med.

Det jeg tror ofte er problemet, er at jeg, som andre, ikke ønsker å jobbe som butikkansatt selv, og at det finnes statusrangeringer på jobber objektivt sett, hvor butikkansatt kommer ganske langt ned på listen.

Dette betyr ikke at jeg ikke respekterer de som har slike jobber, for en jobb som alle andre jobber viser at man bidrar til fellesskapet, og det er det fundamentale prinsippet som er viktigst.

jeg respekterer ikke støre mer enn en butikksansatt eller en lege basert på dette prinsippet. alle får like mye respekt fra meg.

Det vil selvfølgelig finnes mennesker som ser ned på de som jobber i butikk eller fastfood og det reflekterer bare dårlig tilbake på de selv. jeg har selv jobbet i fastfood-bransjen og vet at det finnes mange kunder som tror de har mer verdi enn slike ansatte kun fordi de har en slik jobb. det er forkastelig atferd.

Endret av megda
AnonymBruker
Skrevet

Ser absolutt ikke ned på butikkansatte. Dere gjør en viktig og nyttig jobb. Jeg ser ned på influensere. 

Anonymkode: 83e09...8b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi vil forandre verden og holdningen til folk , er det virkelig så rart? Når man har gått i titalls år og stadig fått merket at man ikke er verdt noe, at man er nederst på stigen og alltid får sisteprioritet så blir man lei og vil rope ut. 

Da lærer man seg å leve med det, eller så bytter man jobb. Du får ikke forandret verden til å passe deg, uansett hvor mye du prøver. 

Noen yrker har høyere status enn andre, slik har det alltid vært og slik vil det alltid være. Skulle bare mangle at f.eks en dommer eller overlege har høyere status og er høyere ansett enn en ufaglært hvasomhelst. Det har ingenting med deres verdi som mennesker å gjøre, det er viktig å få med.

Anonymkode: 89aae...ad0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da lærer man seg å leve med det, eller så bytter man jobb. Du får ikke forandret verden til å passe deg, uansett hvor mye du prøver. 

Det er ikke "å passe meg"om folk har respekt for andre sitt yrke. Så den kampen gir jeg ikke opp. Da blir det andre som må ta imot dårlig holdning fra andre og det gidder jeg ikke! 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen yrker har høyere status enn andre, slik har det alltid vært og slik vil det alltid være. Skulle bare mangle at f.eks en dommer eller overlege har høyere status og er høyere ansett enn en ufaglært hvasomhelst. Det har ingenting med deres verdi som mennesker å gjøre, det er viktig å få med.

Anonymkode: 89aae...ad0

Yrkesstolthet er viktig,man blir ikke løfta hvis ikke folk har respekt. For meg er alle like vi viktig og de som har lav status er de som er viktige for å få hjulene til å gå rundt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...