Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei på ingen måte. Har respekt for alle som gjør en jobb som har betydning for samfunnet.

Anonymkode: 22bf7...535

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig: Nei, selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: 75436...9b7

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig: bare når de virer udugelig, uengasjerende i jobben og kundene, har ingen interesse for jobben eller serviceytelse og de er der bare for å få penger..det skinner igjennom og det ser jeg ned på. Det gjør at resten av butikkansatte blir satt i samme båt og erklært udugelig, inkompetent, giddeløs osv.

Det er litt som at alle "hater NAV". Det er faktisk mange flinke, omsorgsfulle mennesker som jobber i NAV, men de blir overskygget av skrekkhistoriene om de andre som også jobber der.

Jeg har selv jobbet i butikk, drevet butikk og jeg ser hvem som er gode i jobben og hvem som driter I den. Før måtte vi på servicekurs og lære hvordan en skulle møte kundene, nå er kundene til bry. Det er ikke greit og det irriterer meg. Et smil- et hei- vil du scanne medlemskort- trenger du pose-  beløpet er ××, vil du ha kvittering?- tusen takk.  Det er faktisk ikke vanskeligere enn det. vet du ikke svaret er det lov å si at du vet ikke selv, men skal spørre en kollega. Har dere ikke varen jeg etterspør, vis til erstatningsvare, følg meg til varene jeg spør etter, ikke pek. Helt vanlig service, takk! 

Anonymkode: cc92e...c15

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg jobber på Coop og jeg har i samtaler med kunder opplevd litt nedverdigende kommentarer om yrket mitt. Her er dere helt anonyme og kan si hva dere tenker om meg som butikkmedarbeider, versus for eksempel en advokat. Tror dere vi er der vi er pga vi har tatt feil valg i livet? 

Anonymkode: 23851...2b7

Dette snakket jeg og noen venninner nettopp om!

Jeg har jobbet i butikk, som servitør, og i barnehage i yngre år. Fikk negative kommentarer alle steder. 

Er nå sykepleier og får høre dritt med jevne mellomrom. 

De tre venninnene mine jobber henholdsvis som lærer, advokat og bioingeniør. Alle har fått tilslengt kommentarer for yrkesvalget sitt.

Kjenner taxisjåfører, frisører, postbud og mekanikere som har fått kommentarer. For ikke å snakke om de som jobber med renhold eller innen renovasjon (på sorteringsanlegg eller søppelbil). 

Noen mennesker er nok rett og slett bare hatefulle, og du har dessverre vært den mest tilgjengelige der og da slik at de fikk utløp for trangen til å være en dritt. Det handler nok ikke om deg eller yrket ditt :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei! Vi kunne ikke handlet uten dere, dere får alt for lite betalt! Samme med helsepersonell… utenom leger kanskje.

Anonymkode: 6a634...cc7

Jo det kunne dere fint, her har vi selvdrevne bbutikkerfaringer er åpne 24/7. Butikksjef har minimalt med ansatte, de jobber bare når varene må på plass og så går de igjen så ordner kundene resten selv. Heia selvbetjening!

Anonymkode: cc92e...c15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, tror ikke det. Er mye i bobla mi og reflekterer lite over fremmede, men tror at streiftanken min er at de som trives sikkert er folk med gode sosiale evner og beina på jorda. De som mistrives syns jeg synd på, for har hatt min økt jeg og.

Anonymkode: 1b972...2f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvis du er 40+, ja, Hvis du er student som jobber der mens du tar en utdannelse, nei.

Anonymkode: 70bca...9fc

Skjerp deg ! Folk med sånne ræva  hodninger  som deg fortjener ikke å få gå inn i en butikk, en gang.

Anonymkode: ca699...225

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skjerp deg ! Folk med sånne ræva  hodninger  som deg fortjener ikke å få gå inn i en butikk, en gang.

Ro deg ned og legg fra deg høygaffelen.

Brukeren gjorde det TS ba om, som var å svare ærlig på et spørsmål. 

Vi vet jo, ihvertfall vi som jobber/har jobbet i servicebransjen, at det finnes folk som ser ned på oss. Det er ikke noe nytt, og at du kjefter på dem kommer ikke til å gjøre at de forandrer mening.

Anonymkode: 89aae...ad0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Overhodet ikke. Men som flere nevner. Det er alltid noen som bare må komme med surmaga kommentarer. De har det nok ikke så godt med seg selv. Iallfall ikke akkurat den dagen. 

Det beste er jo å ha en jobbhverdag som gir energi og som betaler akkurat passe for fine dager som flyter 😄

Anonymkode: 77963...01b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, trenger alle. Jeg har høy utdannelse med master og to bachelor. Men visste ikke hva jeg skulle bli, så tok en butikkjobb i mellomtiden. Mellomtiden ble 3 år, fordi jeg trivdes så godt og hadde lyst 😊

Anonymkode: ac42b...3a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Skjerp meg? Fordi jeg ser ned på mennesker med null ambisjoner? Sorry, er du ikke interessert i å gjøre annet med livet ditt enn å sitte i kassa på Coop er du en taper. Skjerp deg selv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har søppeltømmere med dette å gjøre??  Jeg jobber med søppel, og jeg vil ha meg frabedt å havne i samme kategori som disse KG-damene som synes å være sykelig opptatt av status. Disse poster tråder i hytt og vær hvor de ynker og bærer seg og spør «Jeg er renholder, ser du ned på meg? Jeg er helsefagarbeider, ser du ned på meg? Jeg jobber i butikk, ser du ned på meg?», bare for å fiske etter kommentarer fra ekkokammeret KG om hvor viktige de er (som om viktighet henger sammen med status)

Slutt med det!!

TS: Ha litt selvrespekt, og slutt å tigg etter anerkjennelse fra andre.

Anonymkode: 89aae...ad0

Vi vil forandre verden og holdningen til folk , er det virkelig så rart? Når man har gått i titalls år og stadig fått merket at man ikke er verdt noe, at man er nederst på stigen og alltid får sisteprioritet så blir man lei og vil rope ut. 

Anonymkode: 5e5ca...afa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser absolutt ikke ned på butikkansatte, eller andre, men jeg har inntrykk av det er en del som ser ned på andre generelt, og da er gjerne butikkansatte ganske lavt på rangstigen. Godt mulig type butikk har noe å si også. Jobber du på en eksklusiv butikk er man nok litt høyere på listen enn om man jobber på Nille/Coop. Kan tenke meg disse menneskene tenker litt slik... 

Anonymkode: a74c5...04e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du er 40+, ja, Hvis du er student som jobber der mens du tar en utdannelse, nei.

Hva om du er en 40+ år gammel student som jobber på Kiwi mens hn tar utdannelse? 

Anonymkode: a74c5...04e

AnonymBruker
Skrevet

Nei hvorfor skal man det? Mitt søsken jobber i matbutikk og imponerte meg når hun må stå opp 05 for å rekke jobb 06. Ser på ingen måte ned på dem.

Anonymkode: 2e666...e67

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Har heller aldri hatt sånne tanker som andre her, at jeg har vurdert alder eller ambisjoner. Jeg er bare ikke sånn. Jeg dømmer ikke folk på den måten. Folk har mange historier og dessuten kan det vel være en interessant nok jobb hvor man møter mange folk. 
Men det er en coop her i nærheten hvor de ansatte er så utrolig sure, og den nye butikksjefen er også sur og hilser aldri, smiler aldri, og det hjalp vel ikke akkurat på resten av dem som er en negativ gjeng. Denne butikken lever på beliggenhet midt i byen ellers hadde det aldri gått. Dette er egentlig et annet tema, men jeg blir lei av akkurat de folka der og prøver å unngå butikken. Når jeg da går i en annen butikk med helt vanlige middels standard arbeidere, da dømmer jeg ikke dem på noen måte. 

Anonymkode: 8ee35...452

AnonymBruker
Skrevet

Ser ned på? I går satt det en nydelig vakker dame i kassa. Jeg så ned på henne og så noen nydelige pupper. 
Hvorfor se ned på butikkansatte??? En ærlig jobb. Skulle ønske jeg kunne greid en  slik jobb og vært kvalifisert. Men takler ikke å møte mennesker som oppfører seg råttent. 

Anonymkode: 765ec...5ad

AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Det er et nødvendig yrke, som så mange andre. Men jeg legger merke til hvem som er flinke i jobben sin, og hvem som kanskje burde finne seg noe annet å gjøre.

Anonymkode: 4f055...fc8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg jobber på Coop og jeg har i samtaler med kunder opplevd litt nedverdigende kommentarer om yrket mitt. Her er dere helt anonyme og kan si hva dere tenker om meg som butikkmedarbeider, versus for eksempel en advokat. Tror dere vi er der vi er pga vi har tatt feil valg i livet? 

Anonymkode: 23851...2b7

Nei dere gjør en viktig jobb. Å vi er glad for dere. Men for din egendel er viktig du trives med det du selv liker. 🍓🍏

Anonymkode: 5a3ae...ec4

Skrevet

Nei. 
ville jeg hatt jobben selv? Nei, men jeg tror ikke jeg hadde trivdes som advokat heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...