Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på Coop og jeg har i samtaler med kunder opplevd litt nedverdigende kommentarer om yrket mitt. Her er dere helt anonyme og kan si hva dere tenker om meg som butikkmedarbeider, versus for eksempel en advokat. Tror dere vi er der vi er pga vi har tatt feil valg i livet? 

Anonymkode: 23851...2b7

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Hurra for alle butikkansatte. De har tilogmed lov til å ha dårlige dager, men helst for det meste yte god service. 

Anonymkode: e5618...9aa

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ikke jeg. 

Anonymkode: 14fbf...93d

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på holdning, humør, hjelpsomhet og serviceinnstilling! Men det samme gjelder alle andre yrker også da!

Anonymkode: 11a30...f9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

nei

Anonymkode: 60e45...923

Skrevet

Nei. Vi treng absolutt alle yrkesgrupper i samfunnet. Vet om en som er høgt utdanna som mistrivdes slik i jobben at han begynte å jobbe på Rema - og stortrives ! ☺️ Men jeg tror det er fort for at butikkarbeidere er de som ufortjent får oppleve den kjipe siden av mange folk fordi en gjerne kommer innom sliten og stresset mellom jobb, henting i bhg og fritidsaktiviteter med lavt blodsukker 😅 Men jeg prøver alltid å møte de med den resepekt jeg selv ønsker å bli møtt av i min jobb. Uten butikkarbeidere hadde samfunnet kollapset slik er det bare. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men tenker noen ganger at folk kunne fått mer glede av en annen jobb/bedre lønn osv, men det trenger jo absolutt ikke være tilfelle

Anonymkode: 9874c...8e5

Skrevet

Nei hvorfor skulle jeg det. De gjør en viktig jobb, og jeg har respekt for alle yrkesgrupper.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Er i samme yrket selv, men slulle gjerne hatt bedre betalt. 

Anonymkode: 00498...204

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg er såpass fordomsfull at jeg tenker de enten har det som bijobb eller ikke er så akademiske av seg. Ikke noe galt med å velge yrkesfag, men personlig ville jeg valgt å da bli håndverker av noe slag (oftest bedre lønnet)

Anonymkode: 5c4c7...7d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mastergrad og jobber med noe relevant ift utdannelsen, men savner faktisk tiden som butikkansatt utrolig mye. Jobbet i dagligvare under studietiden. Vi var en god gjeng på jobb, hadde for det meste gode dager, festene var morsomme, og det var et miljø jeg drømmer meg tilbake til stadig vekk. En av mine faste kunder var en av Norges mest kjente kokker; han var alltid hyggelig og respektfull, og han kunne gjerne slå av en prat om råvarer (noe jeg satte pris på). Følte meg aldri sett ned på, tror jeg trivdes for godt til å tenke at folk så ned på meg?

Når jeg selv handler nå velger jeg butikker hvor kompetansenivået ligger litt over "jeg bryr meg ikke". Visse butikker har jo ansatte som ikke gidder å se på meg engang, og da ser jeg faktisk ned på butikken/kjeden. I andre butikker blir man sett på, får et smil, et "hei" og et "ha en fin dag", og da holder jeg meg til de butikkene. De som jobber der får den største respekten fra meg (og misunnelsen, for som sagt; jeg drømmer meg tilbake), og jeg viser det med å være hyggelig og høflig. Ser så absolutt ikke ned på folk som gjør jobben sin, nei😊

Anonymkode: d7f96...b22

• Liker 4
Skrevet

Overhodet ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Nei det gjør jeg ikke. Det er svært få yrker jeg ser ned på og i de få tilfellene jeg gjør det er det vel heller når folk driver med ting jeg syns er umoralskt. Som å utnytte sårbare mennesker for å få kommisjon på salg eller lignende.  

De fleste butikkansatte jeg møter er hyggelige og serviceinnstilte. Jeg er også svært bevist på at dette ikke er de som bestemmer, så i de tilfellene jeg er misfornøyd er jeg fortsatt høflig og tar det ikke ut på folk som jobber der. F.eks. kan jeg bli irritert på at den lokale byggevarebutikken er litt for glad i å ansette tenåringer uten noen som helst kompetanse når det gjelder varene de selger, men dette er jo et problem med de som ansetter og vil spare på lønnsutgifter heller enn de stakkars tenåringene som må møte kunder som har spørsmål de ikke aner svaret på. 

Anonymkode: b7e36...9e8

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg ser opp til de.

Anonymkode: 39ff5...156

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke! Jeg har jobbet i butikk i mange år ved siden av studiene og trivdes kjempegodt med det. Den eneste grunnen til at jeg ikke fortsatte og heller tok utdanning var arbeidstidene og lønn (tjener for så vidt ikke så ekstremt mye mer nå enn jeg hadde gjort i butikk) :) 

Anonymkode: db1dc...ab9

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hvis det er noen jeg ser ned på, så er det 95% av influenserne på Instagram.

Anonymkode: aa4aa...978

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke. 

Anonymkode: d83c5...dba

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Eg har jobba i butikk sjølv.

Dei einaste eg ser ned på, er butikkmedarbeidarar som er åpent fullstendig uinteressert og f.eks scrollar på tlf mens dei sit i kassa.  Det er jo ekstremt sjelden eg ser slikt. Flesteparten som eg har møtt, gjer ein god jobb.

Anonymkode: e4940...4dc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Har selv jobbet i dagligvare når jeg var yngre - og jobben er krevende både fysisk og stressmessig. I alle fall var den det for min del.

Anonymkode: d17d4...0d5

Skrevet

Nei, jeg er ekstremt glad for at noen har stått opp kl fem for å åpne butikken kl syv når jeg har glemt å kjøpe brød og melk. Takk.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...