AnonymBruker Skrevet 17. september #41 Skrevet 17. september Tenker det er helt vanlig å invitere venninner uten partner, i tilfeller hvor man feks er en liten gjeng fra studiet. Anonymkode: 9acfa...96c 3
AnonymBruker Skrevet 17. september #42 Skrevet 17. september For å være ærlig synes jeg det er rart du er invitert. Hvorfor skal du ta deg nær av at samboeren din ikke er invitert? Vi skal invitere en gjeng med kolleger både fra min jobb og min kommende manns jobb. De blir ikke invitert med følge. Har knapt hilst på kollegers halvdel, og når de er 20 stk til sammen så hadde det vært 20 stk ekstra å betale for. Mine kolleger hadde et ønske om å bli invitert uten følge også. Trenger ikke være sammen absolutt hele tiden. Anonymkode: 2a644...929 5
AnonymBruker Skrevet 17. september #43 Skrevet 17. september Det er jo på grunn av plassmangel og eller økonomi at man ikke kan invitere +1 på samtlige. Helt normalt Anonymkode: 3dc39...2b1 4
AnonymBruker Skrevet 17. september #44 Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 17.31): I Norge er vel dette helt normalt ja. I utlandet er det langt mer naturlig å alltid invitere med en plus one. Anonymkode: 2ac64...b63 Invitere med en pluss en til? Anonymkode: 4e76a...0ec
AnonymBruker Skrevet 17. september #45 Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Invitere med en pluss en til? Anonymkode: 4e76a...0ec Den inviterte pluss en til, et følge eller en date, ikke nødvendigvis en ektefelle/samboer/kjæreste. Det er ikke vanlig i Norge. Anonymkode: 95e28...0af
strawberry88 Skrevet 17. september #46 Skrevet 17. september I vårt bryllup så ba ikke vi heller alle med pluss 1. Det gjaldt både familiemedlemmer og venner. Ingen av oss ville bruke vår dag på å bli kjent med noen nye. Ba forøvrig ikke tanter/onkler, søskenbarn etc, som vi ikke har hatt kontakt med siden vi var barn heller. Vår dag, vår gjesteliste! 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. september #47 Skrevet 17. september Rødvinsfilosofen skrev (1 time siden): Tror jeg verken hadde invitert deg eller samboeren din, hvis jeg skal være ærlig 😅 Skal man først lage en prioriteringsliste over hvem man skal invitere og ikke så er jeg redd du ville ha havnet i sistnevnte. At du har samboer er hyggelig, men når han aldri har møtt henne eller mannen så blir det rart å invitere ham i bryllupet. Jeg synes også det er rart å invitere en person man omgått (heter det det? omgåttes?) i flere år, men aldri møtt partneren/ektefellen/samboeren til, for da kan man da ikke være veldig nære eller bry seg gevaltig. Men uten den skadefro tone. Anonymkode: e9d79...6cf
AnonymBruker Skrevet 17. september #48 Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg synes også det er rart å invitere en person man omgått (heter det det? omgåttes?) i flere år, men aldri møtt partneren/ektefellen/samboeren til, for da kan man da ikke være veldig nære eller bry seg gevaltig. Men uten den skadefro tone. Anonymkode: e9d79...6cf Kolleager omgås man gjerne 5 dager i uka over flere år. Og jeg har nok hilst på noen ektefeller/samboere men ikke alle. Men jeg vil likevel bryr jeg meg veldig om kollegaene mine. Anonymkode: 62baa...3c4 4 1
Kygos Skrevet 18. september #49 Skrevet 18. september Rødvinsfilosofen skrev (19 timer siden): AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 16.36): Jeg har studert med ei i 3 år nå. Vi er ikke bestevenner og henger utenfor skolen, men har hatt mye med hverandre å gjør på studiet. Jeg er nå invitert i bryllupet hennes, men ikke samboeren min pga jeg er ikke så nær henne i utgangspunktet og hun har aldri møtt han. Er det normalt av meg å reagere? Anonymkode: 636d7...ab1 Tror jeg verken hadde invitert deg eller samboeren din, hvis jeg skal være ærlig 😅 Skal man først lage en prioriteringsliste over hvem man skal invitere og ikke så er jeg redd du ville ha havnet i sistnevnte. Hvorfor har du et behov for å skrive dette? Er det relevant?
AnonymBruker Skrevet 18. september #50 Skrevet 18. september Ikke alle som ønsker å bruke penger på og dele dagen sin med mennesker de ikke har møtt. Det syns jeg er helt fair. Dessuten er det vel bare litt okay å gjøre noe uten samboer av og til?😉du kan drikke deg morsom på vin finansiert av andre, så kan samboer være din personlige sjåfør. Gjør det beste ut av det da vel! Anonymkode: f9ed2...cad 2
Laraa Skrevet 18. september #51 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 16.36): Jeg har studert med ei i 3 år nå. Vi er ikke bestevenner og henger utenfor skolen, men har hatt mye med hverandre å gjør på studiet. Jeg er nå invitert i bryllupet hennes, men ikke samboeren min pga jeg er ikke så nær henne i utgangspunktet og hun har aldri møtt han. Er det normalt av meg å reagere? Anonymkode: 636d7...ab1 Kommer an på om det er bare hos deg samboer ikke invitert. Jeg var i et bryllupet til barndomsvennine. Ingen samboer til oss venninner var invitert pga økonomi. Helt fair det. Reagerte ikke på det. Men jeg hadde synes det var vondt om alle venninner hadde fått invitert med følge bortsett fra én eller to. Så lenge alle eller ingen prinsippet følges, ser jeg ikke problemet 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 18. september #52 Skrevet 18. september Kygos skrev (6 minutter siden): Hvorfor har du et behov for å skrive dette? Er det relevant? Hva handler denne tråden ellers om? 😅 « Jeg har studert med ei i 3 år nå. Vi er ikke bestevenner og henger (ikke?) utenfor skolen, men har hatt mye med hverandre å gjør på studiet. Jeg er nå invitert i bryllupet hennes, men ikke samboeren min pga jeg er ikke så nær henne i utgangspunktet og hun har aldri møtt han. Er det normalt av meg å reagere? »
Kygos Skrevet 18. september #53 Skrevet 18. september Rødvinsfilosofen skrev (2 timer siden): Hva handler denne tråden ellers om? 😅 « Jeg har studert med ei i 3 år nå. Vi er ikke bestevenner og henger (ikke?) utenfor skolen, men har hatt mye med hverandre å gjør på studiet. Jeg er nå invitert i bryllupet hennes, men ikke samboeren min pga jeg er ikke så nær henne i utgangspunktet og hun har aldri møtt han. Er det normalt av meg å reagere? » Du skriver at du ikke ville invitert henne. Hun er jo invitert.
AnonymBruker Skrevet 18. september #54 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 16.36): Jeg har studert med ei i 3 år nå. Vi er ikke bestevenner og henger utenfor skolen, men har hatt mye med hverandre å gjør på studiet. Jeg er nå invitert i bryllupet hennes, men ikke samboeren min pga jeg er ikke så nær henne i utgangspunktet og hun har aldri møtt han. Er det normalt av meg å reagere? Anonymkode: 636d7...ab1 Hadde det vært meg hadde jeg ikke gått tror jeg. Spørs litt om det kommer flere venninner er alene, eller om det bare er du som er bedt uten. Anonymkode: 76d53...e88
Rødvinsfilosofen Skrevet 18. september #55 Skrevet 18. september Kygos skrev (26 minutter siden): Du skriver at du ikke ville invitert henne. Hun er jo invitert. Satser på at TS tåler å stå i det 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 18. september #56 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (På 17.9.2025 den 11.37): Er det like vanlig mener dere om man blir invitert uten ektefelle? Anonymkode: 8623e...483 Ja. Jeg har vært gift i 18 år. Og ser ikke forskjell på det, og noen som er samboende. Anonymkode: 4b0ec...68d
AnonymBruker Skrevet 19. september #57 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 20.24): Kan jeg spør om samboeren kan være med? Anonymkode: 636d7...ab1 Nei det synes jeg ikke. Sannsynligvis er ikke hn invitert fordi de verken kjenner personen og at bryllup er dyrt og de derfor ikke kan ta med alle. Skal du ha din med må andre få sin med også. Du er garantert ikke eneste der samboer ikke er invitert. Anonymkode: 15fcc...22d 1
nestenvoksen Skrevet 24. september #58 Skrevet 24. september Vi gjør akkurat det samme. Det er dyrt med bryllup og dagens økonomiske situasjon tillater ikke for folk flest å gi alle +1. Tenker det er greit å se det fra hennes situasjon. Det er både dyrt, hun kjenner han ikke spesielt godt og det kan være utfordrende med plass. Ikke alle ønsker å tilbringe dagen med noen de ikke kjenner. Og man vil hvertfall ikke prioritere bort en god venn til fordel for en partner man ikke har møtt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå